Juče, na Svetski dan pozorišta, u Institutu za umetničku igru, čuveni belgijski multidisciplinarni umetnik, Jan Fabr, vratio se u Beograd kako bi promovisao svoju knjigu „Od akcije do glumačke interpretacije – Smernice Jana Fabra za izvođača XXI veka”, čiji je autor, pored Lika Van der Drisa.

Promociji knjige, u izdanju Instituta za umetničku igru je prethodio performans iznenađenja koji je izveo glumac Slobodan Beštić. “Danas je promocija jedne veoma bitne knjige. Da sam tu knjigu pročitao pre trideset godina moja karijera bi izgledala malo drugačije I da sam je pročitao pre nego sam otišao u Antverpen, možda bih imao malo manje stresa” – rekao je glumac na samom početku svog nastupa, a publici je kroz pokret i tekst, zapravo objasnio kako je tekao proces rada sa Janom Fabrom i na koji način je on usvajao sve one vežbe koje su Jan i Lik  implemntirali i obajsnili u knjizi. Glumac je inspriraciju pronašao upravo u liku i delu Jana Fabra, koji je sedeo u publici, i kome se sve vreme tokom izvođenja lično obraćao.

Povezana vest:  "Derviš i smrt" u režiji Slobodana Ćustića

Po završetku performansa Nela Antonović iz MIMART teatra je uručila Janu Fabru Specijalno priznanje za ostvarene rezultate visokog profesionalnog nivoa za doprinos u kulturi Republike Srbije, a koje mu dodeljuje Udruženje profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije. Obrazloženje je pročitala Ivana Milenović Popović iz DAH Teatra. Fabr se zahvalio i nagaradu poklonio svojoj dramaturškinji Meit Martens sa kojom sarađuje više od 40 godina.

“Ovo je knjiga na kojoj sam radio 10 godina sa svojim saradnicima i profesorom Lik Van den Drisom i namenjena je ljudima koje vodi strast, ozbiljnim umetnicima treba ceo životni vek da postanu umetnici, zato je knjiga namenjena glumcima, plesačima, koreografima, rediteljima”- izjavio je Jan Fabr ističući:

Povezana vest:  „Jesenja republika”, treći deo čuvene trilogije Brajana Maklelana, u prodaji

 “Ova knjiga je prevedena na deset jezika, i vrlo mi je važno da je prevedena na srpski jezik, jer se Srbiji i Beogradu vraćam još od davne 1985.godine, gde predstavljam svoju pozorišnu i vizualnu umetnost.”

Dekan Falkuteta za inženjerski menadžment Vladimir Tomašević rekao je da je doprinos Jana Fabra nemerljiva, i da je Institut za umetničku igru već nekoliko godina imao veliku želju da ga ugosti, te da mu je izuzetno drago što se danas okuplilo mnogo studenata, kako sa Instituta za umetničku igru, tako i sa drugih umetničkih Fakuteta iz Beograda.

Prodekanka za nastavu Instituta za umetničku igru, Snežana Arnautović Stjepanović, rekla je prisutnima na promociji da su na Institutu o ovom projektu počeli da razmišljaju još 2020.godine, “Tada smo studnete master i doktorskih studija odveli na izložbu Jan Fabra u Narodnom muzeju, na njegovu promociju knjige u Kulturnom centru Beograda i na premijeru “Noćnog pisca” u Narodnom pozorištu. Nakon toga smo profesor Aleksnadar Ilić i ja zmisljali dugo na koji način studentima da implementiramo u svoj predmet Sinergija i transformacija, sve ono što smo doživeli na ta tri događaja. i tada se rodila ideja da pozovemo Jana Farba i organizujemo radionice, kao i da se uradi prevod knjige i konačno ova promocija.” – rekla je Snežana.

Povezana vest:  Najbolja igra je na Beogradskom festivalu igre

Na kraju svečanosti Jan Fabr je više od sat vremena potpisivao knjige, nakon čega se uputio na predavanje studentima Instituta za umetničku igru, kao i studenta drugih umetničkih Fakulteta.

Podsećamo, prethodnih deset dana, studenti Instituta za umetniku igru imali su radionice sa

Stelom Hotler i Konorom Doertijem, koji su deo grupe za podučavanje Jan Fabra, Jan Fabre Teaching Group, koja obučava nove generacije izvođača.

Foto: Tijana Janković Jevrić