fighter

Šta vas očekuje u filmu Bokser?

„A šta sa mojim bratom? On me naučio svemu što znam.

Ne mogu da uspem bez njega.“ – Miki Vord

Inspirisana neverovatnom istinitom pričom, stiže nam dirljiva i snažna drama o atipičnom bokserskom heroju, „Ircu“ Mikiju Vordu (MARK WALHBERG) i njegovom polubratu, Dikiju Eklundu (CHRISTIAN BALE). Morali su da se sukobe kao suparnici, da bi se ponovno spojili kao braća u borbi za šampionsku titulu i osnažili porodične veze.

Godinama pripreman, Bokser je snimljen za samo 33 dana na ulicama radničkog gradića Lovela, Masačusets. Producenti Dejvid Hoberman i Tod Lieberman su shvatili da u materijalu ima puno više od priče o neočekivanom sportskom uspehu. Glavni glumac i producent Mark Valberg, reditelj David O. Rasel i ekipa ispred i iza kamere, su se ujedinili da bi nam dočarali Mikijevu i Dikijevu porodicu u nizu komičnih, nežnih i trijumfalnih trenutaka, kako u dnevnoj sobi, tako u bokserskom ringu.

Diki, ponos Lovela, koji se svojevremeno borio sa Šugar Rej Leonardom, proživljava teške trenutke zbog droge. U međuvremenu, Miki je postao porodični  borac čijom početničkom karijerom upravlja njegova majka Elis (MELISSA LEO). Ipak, uprkos svom snažnom levom aperkatu, stalno gubi u ringu. Kada mu Miki ugovori meč sa snažnijim bokserom koji ga skoro ubije u ringu, njegova nova tvrdoglava devojka Šarlin (AMY ADAMS) ga nagovori da učini nezamislivo: da se odvoji od porodice, počne da gleda svoje interese i trenira bez pomoći svog problematičnog brata.

Uskoro Miki dobija šansu života u borbi za titulu svetskog prvaka, ali shvata da će mu trebati podrška brata i cele porodice da u tome uspe. Na putu iskupljenja, Diki, Šarlin, Elis i cela Vord – Eklund porodica će se ujediniti u njegovom uglu, što će dovesti do iznenađujuće serije sportskih pobeda. Miki se uzdigao do prvaka ni iz čega, prvenstveno kao bespoštedni borac za svoju porodicu.

Bokser je film o porodici, ljubavi, ljudskim odnosima i svladavanju teškoća. Priča je dramatična, baš kao što je i boks uzbudljiv“ objašnjava Valberg, koji se za psihički i fizički zahtevnu ulogu Mikija Vorda pripremao i trenirao nekoliko godina. „Dejvid O. Rasel je sjajno shvatio bit priče, sveta i ljudi koje prikazujemo.“

Paramount Pictures i Relativity Media u saradnji s The Weinstein Company Relativity Media, Mandeville Films i Closest to the Hole Production vam predstavljaju film Dejvida O. Rasela Bokser. Glume za Oskara nominovani Mark Valberg (The Departed), Kristijan Bejl (The Dark Knight, Terminator Salvation, Batman Begins), za Oskara nominovana Ejmi Adams (Enchanted, Doubt, Julie & Julia) i za Oskara nominovana Melisa Leo (Frozen River, 21 Grams, The Dry Land). Reditelj je Dejvid O. Rasel (Spanking the Monkey, Flirting with Disaster, Three Kings), scenario potpisuju Skot Silver (8 Mile) i Pol Tamasi (Air Bud) i Erik Džonson, a priču Kit Dorington, Pol Tamasi i Erik Džonson. Producenti su Dejvid Hoberman, Tod Liberman, Rajan Kavanah, Mark Valberg, Doroti Aufiero i Pol Tamasi. Izvršni producenti su Taker Tuli, Daren Aronofski, Lesli Varelman, Kit Dorington i Erik Džonson. Koproducenti su Džef Vaksman i Kenet Halsband.

OD ULICE DO EKRANA: O PRIČI

Priča o teškom usponu i neočekivanom preobražaju Mikija Vorda u sportsku legendu je jedna od onih životnih bajki koje nalikuju filmu. Autorima je trebala ista količina strasti, posvećenosti i teškog rada kao i glavnom junaku na putu do finalne borbe za prvaka sveta.

Producenti Tod Liberman i Dejvid Hoberman kažu: „Plakali smo kada su nam scenaristi Pol Tamasi i Erik Džonson pokazali 15-minutni DVD o životu Dikija Eklunda i Mikija Vorda. To je priča kakve volimo da snimamo, o savladavanju svih teškoća i porodičnom putu ka iskupljenju.“

Pripreme su trajale tri godine. Mark Valberg je dugo želeo da snimi film o Mikiju i Dikiju.

„Bilo je očigledno da je on savršen za ulogu Mikija Vorda“ kaže Hoberman.

Liberman dodaje: „Kada smo počeli da istražujemo priču, znali smo da Mark želi ulogu Mikija. On je oduvek bio jedan od njegovih idola.“

Radeći sa Markom na dva pređašnja filma, uključujući cenjeni ratni triler Tri kralja, svi su bili uzbuđeni da vide šta će kreativnost reditelja Rasela doneti mešavini sportske drame i emocionalnog porodičnog portreta.

„Dejvidova veličina je u njegovoj strastvenosti u svemu što radi i to što se ne stidi da se zaljubi u ideje, stvari i ljude. U priču je uneo i šarm i humor. Iako su likovi puni mana, video je da su istovremeno simpatični i zabavni“ kaže Hoberman.

„On je prišao filmu sa umetničkog stajališta ali shvata da je to komercijalna priča. Rekli smo mu da zadrži srce i dušu, ali i da treba malo Rokija u filmu. Dao nam je sve što smo želeli. I više od toga“, kaže producent Rajan Kavanah.

Rasel je Boksera video i kao ljubavnu priču u kojoj Miki želi da pomiri svoju jako povezanu porodicu sa ženom koju voli, pa je njihov sukob stavio u prvi plan. „Bokser je film o ljudima koji su stvarni, kao i svako od nas“, kaže reditelj. „Uz to su i autentični stanovnici Lovela, radničkog gradića pored Bostona, u kome je porodica svetinja. Ova porodica živi na svoj poseban način. Majka je prirodna nepogoda izbeljene kose, sa cigaretom u jednoj i čašom u drugoj ruci, koja upravlja karijerama svojih sinova duže od dve decenije. Zatim je tu Diki, najveći junak u Lovelu, još od Džeka Keruaka, koji je topao, harizmatični, otkačeni tip mladića koji je pomalo i divlji. A tu je i njegov mlađi brat Miki, koji je tih i disciplinovan i koji ne pronalazi način da se odvoji od porodice. Želeo sam da ispričam priču o tim ljudima i njihovom svetu. Ponekad su njihovi životi jako tužni i tragični, ponekad jako smešni, ali uvek jako realni.“

Povezana vest:  Trejler za film „Boemska rapsodija”: muzika, drama i neverovatna priča na jednom mestu

Izvršni producent Erik Džonson i scenarista i producent Pol Tamasi su proveli puno vremena u Lovelu razgovarajući sa ljudima koji su povezani sa pričom; ustanovilo se da je takvih skoro pola grada. U dvadesetim godinama prošlog veka grad je počeo da propada, fabrike su se zatvarale i boks je postao izlaz za mladež željnu boljeg života.

„U gradu je bilo preko trideset vežbaonica. Boks je izgledao kao beg od siromaštva i nezaposlenosti“ objašnjava Džonson.

„Porodica Vord/Eklund je bila tipični klan iz Lovela, po svojoj povezanosti i veri da je, bez obzira na sve, porodica najvažnija“, kaže Tamasi.

Pošto su Tamasi i Džonson napisali prvu verziju scenarija, Raselu se pridružio scenarista Skot Silver (8 Mile, glavna uloga Eminem), koji je priči o dvojici braće dodao notu borbenosti i humora.

Sa približavanjem snimanja, rediteljev prioritet je bio da uključi celu porodicu Vord/Eklund kao i ostale stanovnike Lovela, kako bi se ekipa što više uživela u uloge.

„Hteli smo da budemo potpuno iskreni u prikazivanju njihovih života, ali i dovoljno pristojni prema njima. Zbog svoje prirodnosti bili su veoma inspirativni“ kaže Rasel.

Miki Vord kaže da je reditelj verno i iskreno opisao porodicu: „Uvek je slušao što Diki i ja imamo da kažemo i nije se bojao da prikaže apsolutno sve“.

IRSKI GROM: MARK VALBERG JE MIKI VORD

Valberg je godinama bio zagrejan za film o turbulentnom odnosu dva brata boksera i lično im je pristupio sa tom idejom. Puno pre početka snimanja Mark je počeo sa ozbiljnim treninzima. Tri godine je na snimanja drugih filmova vodio ličnog trenera i neprestano vežbao. „To je često značilo buđenje u četiri u jutro, odlazak u teretanu na dva sata, tuširanje, odlazak na snimanje i udaranje u boksersku vreću u garderobi u pauzama snimanja. Svaki dan sam živeo i udisao boks, da postanem Miki Vord. Znao sam da ima visoka očekivanja. Želeo sam da budem uverljiv u svakom delu uloge, uključujući boks. Nisam želeo da se oslonim na montažu i koreografiju. Hteo sam da izgledam kao pravi bokser.“

Do početka snimanja, Valberg je stekao kondiciju profesionalca. Bio je spreman da uroni i u Vordov unutrašnji svet, rastrgan između vernosti porodici i želje da sam iskorači u novi život.

„Mark je postao Miki“, kaže reditelj Rasel. „Kretao se kao on, oblačio kao on i savršeno usvojio njegov stil boksa. Štaviše, mislim da ga je stvarno shvatio. I Mark je sa svojom porodicom svašta prošao i, kao i Miki, on nikada ne odustaje. U njemu leži tiha, pritajena snaga koja je strašna kad provali. Mark je oduvek bio borac, bio je po zatvorima u prošlosti, tako da je uneo svu tu realnost, dušu i svoje iskustvo u lik Mikija.“ Pravi Miki Vard je bio oduševljen što će ga glumiti glumac takve karizme i sposobnosti: „Sviđa mi se i to što je on naš dečko, iz Ročestera, i što zna šta sam ja radio u životu. On poznaje ulicu.“

Najushićeniji je njegovom predanošću fizičkoj spremi i savladavanjem bokserske tehnike: „Sasvim je skinuo moje kretanje po ringu. Ja sam udarao u glavu, a zatim levicom dole u rebra. Mislim da je on, trenirajući, zaista povredio par momaka. Sedeo sam tamo gledajući ih i mislio: uh, ovo mora da je zabolelo!“

Vord je čak ušao u ring par puta sparingujući Valbergu. „On udara snažno i tamo gde boli! Predobro me proučio. Nekoliko dana posle borbe sam bio sav slomljen!“

TEŠKI UDARCI :KRISTIJAN BEJL JE DIKI EKLUND

Rasel i Valberg su se složili da će im za ulogu Dikija Eklunda trebati glumac posebne veštine, neko ko će ući u dušu problematičnog lika, koji je neodoljivo zabavan i talentovan, ali u isto vreme slomljeni junak u potrazi za iskupljenjem.

Kao bokser, Diki je bio poznat po čeličnoj žilavosti, strategiji i brzini. Prijatelji u Lovelu su ga cenili zbog harizme, otvorenosti i humora. Uhvaćen u mrežu zavisnosti  od droga, završio je u zatvoru na 15 godina i život mu se preokrenuo naglavačke.

Kristijan Bejl, poznat po sposobnosti da prodre duboko u karakter lika kojeg glumi, od mračnog superjunaka u The Dark Knight do Johna Connera u Terminator Salvation, uneo je sve te kvalitete u svoju glumu.

„Video sam Kristijana u nekim, fizički i psihički, zapanjujućim ulogama. Mislim da je neverovatan glumac“, kaže Valberg.

„Kristijan je izvrstan; jedan je od onih glumaca, kameleona, koji se potpuno transformišu. Proveo je puno vremena s Dikijem i postao on“, dodaje Rasel.

Miki Vord i Diki Eklund su takođe bili zadovoljni izborom. „Kada se Kristijan priključio, Diki je bio jako srećan“ seća se Vord. „Da ste prvi put sreli Dikija i Kristijana, mislili biste da su ista osoba. Neverovatno!“

Povezana vest:  Film „Lost country” Vladimira Perišića otvara 29. FAF

„Diki je sjajan lik“ kaže Kristijan. „Vrlo sam srećan što sam ga upoznao. On je neverovatno talentovan ali i pun protivrečja, sad je gore, sad dole. Mogao je da pije cele noći i sledeće jutro da  se pojavi u ringu. Ipak, takav vas život dohvati kad – tad, i nije uspeo da do kraja iskoristi svoj potencijal. Mogao je biti prvak. Bez obzira na to, uvek je imao veliko srce.“

Privukli su ga i složeni bratski odnosi: „Njih dvojica su potpune suprotnosti. Miki je disciplinovan i predan teškom radu. On je čak bio čuvar u istom zatvoru gde je Diki služio kaznu. Ipak, bili su bliski kao što to samo braća znaju biti. Premda različitih životnih puteva, nisu mogli uspeti jedan bez drugoga.“

Pripremajući se za ulogu, Bejl je smršao 15 kila da bi dočarao fizički izgled boksera uništenog teškim životom. Intenzivno je trenirao sa Dikijem, kako bi savladao njegovo kretanje i pokrete.

„Morao sam da počnem i da razmišljam kao bokser“, kaže Bejl. „U ringu morate da naučite da se smirite, da vas ne obuzme animalistički poriv za tučom kada neko želi da vas udari. Kada se naviknete na treninge, postanete gotovo zavisni od ringa.“

Svi na snimanju su bili oduševljeni načinom na koji je Bejl predstavio Dikija, posebno interakcijom sa Valbergom. Tod Liberman kaže: „Njegov način govora i ponašanja, odnos sa Markom je isti kao što su Miki i Diki u privatnom životu. Konačni rezultat je nešto posebno. Bejl glumi čoveka koji je slomljen, koji je sav svoj talenat protraćio zbog droge. Iskupljujući se zbog toga, shvata da je njegov odnos sa bratom važniji od ličnih interesa i sebičnih ciljeva. To je vrlo snažno.“

Reditelj Rasel kaže: „Najvažnije je bilo prikazati Dikija kao poznatu osobu u gradu, nekog koga su skoro svi poznavali i divili mu se ili strepeli od njega. On je skoro kao gradonačelnik. Bejl je privatno jako miran momak, ali je kroz Dikija uspeo da postane taj živopisan lik, koji uživa da razgovara sa ljudima bilo gde se nalazio. Diki je prijatelj svima na ulicama Lovela. Kristijan je postao taj lik.“

U RINGU: REKONSTRUKCIJA MEČEVA MIKIJA VORDA

Iako je Bokser porodična drama isto koliko i film o boksu, reditelj Rasel je bio odlučan da pokaže agoniju i ekstazu Mikijevih istorijskih borbi što je moguće preciznije i realnije. Nije želeo da romantizuje „plemeniti sport“ niti da previše iskoreografiše borbe, već da pokaže svu sirovost i surovost boksa na gotovo dokumentaristički način.

Nije to bio lak zadatak, pogotovo što se snimalo vrlo brzo, celi film za samo 33 dana. Sve scene borbi su bile snimljene za samo par dana, na početku produkcije.

Originalne borbe su bile emitovane na stanici HBO, snimane sa više kamera, pa je reditelj doveo HBO ekipu da neke kadrove filma snimi na isti način.

Valberg kaže da je plan uspeo, jer je na početku snimanja bio u najboljoj kondiciji. „Želeo sam da pokažem najrealnije borbe ikad viđene na filmu. Pogledao sam sve Vordove mečeve najmanje sto puta. Nismo previše radili na koreografiji borbe i izbegavanju udaraca; štaviše, u većini slučajeva se stvarno udaramo.“

Valberg je usavršio Mikijev najpoznatiji potez: prići protivniku blizu tela, ispod ruku i oboriti ga preciznim, jakim udarcem u telo.

„Htjeli smo da pokažemo jedinstvenost Mikijevog boksa“, kaže reditelj Rasel. „Nema puno boksera sa takvim stilom. Bio je postojan, čvrst, nije se povlačio ni izbegavao borbu i mogao je podneti puno udaraca pre nego što bi zadao svoj pobednički. Takav je bio i ian ringa.“

Bokserska legenda Šuger Rej Leonard u filmu glumi samog sebe; Valberg i on zajedno igraju golf, pa ga nije trebalo puno nagovarati da nastupi u filmu.

„Svi su govorili da ne možemo imati pravog Leonarda, da nam treba neko mlađi. Rekao sam im: Šuger izgleda kao da mu je dvadeset i pet godina! Čim sam ga nazvao, pristao je da učestvjuje“, seća se Valberg.

Šuger je jednom prilikom i sparingovao Marku,  pa je podelio svoja sećanja o borbi protiv Dika Eklunda.

O GLUMCIMA

Mark Valberg (Miki Vord / producent) nominovan je za nagrade Oskar i Zlatni globus za izvrsnu ulogu u filmu The Departed (režija Martin Skorseze). Karijeru je započeo ulogom u filmu Renaissance Man (režija Peni Maršal) i The Basketball Diaries (glumi Leonardo Dikaprio). Sledio je triler Fear (glumi Riz Viterspun).

Uživao je glumeći razne likove u filmovima istaknutih režisera kao što su Tim Barton i Pol Tomas Anderson. David O. Rasel i on treći put sarađuju zajedno.

Uloga u filmu Boogie Nights donela mu je status jednog od najtraženijih glumaca u Holivudu. Sledili su filmovi Three Kings (režija David O. Rasel), The Perfect Storm (glavna uloga Džordž Kluni) i The Italian Job sa Šarliz Teron.

U leto 2006. godine glumi u biografskom filmu Invincible (glumi Greg Kinear). Zatim nastupa u filmu Shooter, po romanu Point of Impact. Reditelj Džejms Grej i glumac Hoakin Finiks sarađuju sa njim u filmovima The Yards i We Own the Night, kojeg je i producirao. Nastupa i u filmovima The Happening (režija M. Najt Šiamalan) i Max Payne te The Lovely Bones (režija Peter Džekson; glume Rejčel Vajs i Suzan Sarandon).

Povezana vest:  Zbog velikog interesovanja dve premijerne projekcije filma "Šešir profesora Koste Vujića" 1. februara u Sava centru

Valberg je izvršni producent HBO serije „Entourage and In Treatment“ (šest Zlatnih globusa i dve nominacije za nagradu Emi). Izvršni je producent serija „Boardwalk Empire“ i „How to Make it in America“.

Kristijan Bejl (Dicky Eklund) je rođen u Velsu, a odrastao u Engleskoj i Sjedinjenim Državama. Prvi put se pojavio na filmu u ratnoj drami Empire of the Sun (režija Stiven Spilberg).

Filmovi u kojima je glumio uključuju: Henry V, The Portrait of a Lady, The Secret Agent, Metroland, Velvet Goldmine, All the Little Animals, American Psycho, Shaft, Captain Corelli’s Mandolin, Reign of Fire, Laurel Canyon, The Machinist, Batman Begins, The New World, The Prestige, Harsh Times, Rescue Dawn, 3:10 to Yuma, The Dark Knight, Terminator Salvation i Public Enemies.

Ejmi Adams (Charlene Fleming) glumila je u impresivnoj listi filmova i dva puta je bila nominovana za Oskara. Prvu nominaciju za nagradu Zlatni globus za najbolju glumicu zaslužila je ulogom u filmu Enchanted (režija Kevin Lima; glume i Patrik Dempsi, Džejms Marsden, Idina Menzel i Susan Sarandon) kao princeza izbačena iz svog tradicionalnog animiranog svieta prisiljena da živi u stvarnom životu Njujorka. Kritičari su pohvalili njenu ulogu u filmu Julie i Julia (režija Nora Ephron; glavna uloga Meril Strip) gde glumi frustriranu honorarnu sekretaricu koja odluči da skuva 524 jela u jednoj godini po knjizi recepata Mastering the Art of French Cooking. Sa Meril Strip je glumila i u filmu Doubt (glumi i Filip Sejmur Hofman). Za ulogu mlade kaluđerice nominovana je za nagrade Oskar, Zlatni globus, SAG-a, BAFTA-e i Critic’s Choice-a.

Prvu nominaciju za Oskara zaslužila je ulogom u filmu Junebug (režija Fil Morison). Ta uloga joj je donela i nominacije za nagrade SAG-a, Independent Spirit, Broadcast Film Critics Association-a, National Society of Film Critics-a, San Francisco Film Critics Society-a, kao i Breakthrough Gotham. Za ulogu Ešli, u tom filmu, nagrađena je specijalnom nagradom žirija na festivalu Sundance 2005. godine.

Videli smo je, između ostalih, u filmovima: Night At The Museum 2: Battle at The Smithsonian (režija Šon Levi; glavna uloga Ben Stiler), Leap Year (režija Anand Taker), Sunshine Cleaning (glume i Emili Blunt i Alan Arkin), Charlie Wilson’s War (režija Majk Nikols; glume Tom Henks, Džulija Roberts i Filip Sejmur Hofman); Miss Pettigrew Lives for a Day (režija Bharat Naluri; glavna uloga Frensis Mekdormand); Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (glavna uloga Vil Ferel); The Wedding Date (režija Kler Kilner; glavne uloge Debra Mesing i Dermot Malroni); Catch Me If You Can (režija Stiven Spilberg, glavna uloga Leonardo Dikaprio); Serving Sara; Pumpkin i Drop Dead Gorgeous.  Na televiziji je nastupala u serijama „The Office“ i „The West Wing“.

Melisa Leo (Alice Word) je za Oskcara nominovana glumica koja nastupa na filmu i televiziji već duže od dvadeset godina. Kritičari su nahvalili njenu ulogu u filmu Frozen River u kojem glumi majku koja se, sticajem okolnosti, zatekne u krijumčarskom poslu. Film je prvi put prikazan na festivalu Sundance 2008. gde je osvojio nagradu žirija za najbolju dramu. Melisa je za tu ulogu osvojila nagrade Independent Spirit, Spotlight National Board of Review-a, Silver Shell San Sebastian International Film festivala, Marrakesh International Film festivala, Breakthrough Gotham Independent Film-a, Ohio Film Critic-a i Virtuoso Santa Barbara International Film festivala.  Nominovana je za nagrade Screen Actors Guild-a, Critic’s Choice-a, Chicago Film Critics Association-a, Satellite i Oskar za najbolju žensku glavnu ulogu.

Pre filma Frozen River, Leo je bila najpoznatija po ulozi detektivke Kej Hauard u seriji „Homicide: Life on the Streets“ i za uloge u filmovima: 21 Grams (glavne uloge Benicio Del Toro i Šon Pen), The Three Burials of Melquiades Estrada (glume Dvajt Joakam i Tomi Li Džouns) i Hide and Seek (glavna uloga Robert Deniro). Ostali filmovi u kojima je glumila uključuju The Young Riders, The ‘L’ Word, Hollywood Dreams, i Welcome to the Riley’s. Leo je studirala glumu na Mount View Theatre School u Londonu.

O EKIPI

Dejvid O. Rasel (reditelj) je debitovao na festivalu Sundance 1994. filmom Spanking the Monkey (za koji je i napisao scenario) i osvojio nagrade publike i Independent Spirit. Drugim filmom, komedijom Flirting with Disaster, je osvojio kritiku i publiku, što mu je otvorilo vrata prestižnijim projektima.

Film Three Kings (glavne uloge Džordž Kluni, Mark Valberg) mu je doneo nominaciju WGA za najbolji scenario, a Boston Film Critics Society ga je proglasio rediteljem i filmom godine. 2004. godine Valberg i on zajedno rade na filmu I Like Huckabees.

2002. g. Russell se pridružio upravi Ghetto Film School, volonterskom letnjem projektu u koji je pozvao svoje prijatelje, filmske radnike i producente da pomognu, ne samo novcem već i predavanjima, mladim crnim i latino filmskim radnicima iz Bronksa i Harlema.

Ghetto Film School je danas nagrađivani program koji je pomogao više od petsto mladih da ispričaju svoje priče.