Nova Chevrolet Captiva donosi veću brzinu, snagu i bolju namenu
Louis Chevrolet bio bi ponosan sa najnovijim primerkom višenamenskih vozila, novom Captivom. Čistokrvno Chevrolet kompaktno višenamensko vozilo je prošlo kroz veliki preobražaj za 2011. godinu, koji uključuje sveži spoljašnji dizajn koji mu daje još samouvereniji i dinamičniji izgled; kompletno novi niz najnovijih snažnih i ekonomičnih motora; promene na šasiji radi poboljšanja vožnje i upravljanja i nadograđenu unutrašnjost.
Chevrolet je stvorio prvo sportsko vozilo još 1930-ih godina, legendarni Suburban, ime koje je premostilo neverovatnih sedam decenija i čak se i danas dobro prodaje u SAD.
„Vlasnici Captiva modela su i do sada imali veliki izbor, sa pet ili sedam sedišta i pogonom na prednje ili sve točkove,“ kaže Vejn Branon, predsednik i CEO Chevrolet-a za Evropu. „Captiva 2011 nudi četiri nova motora zajedno sa novim menjačom sa šest brzina; benzinac od 2,4 litre, V6 od 258 ks i 3,0 litara i dve varijante turbo dizela od 2,2 litre.“
Pored svih promena i poboljšanja, nova Captiva zadržava prednosti prilagodljivih sedišta u stilu pozorišta, raspoređenih u tri reda, koja mogu udobno da smeste do sedam putnika i sistema elektronske kontrole pogona na sve točkove koji raspoređuje snagu po potrebi.
„Kada se prvobitna Captiva pojavila na tržištu još krajem 2006. godine, bila je to prekretnica za ovaj brend, jasan znak da Chevrolet ima nameru da postane mejnstrim igrač na visoko konkurentnom evropskom tržištu. U narednim godinama, brend Chevrolet je po prvi put pomoću Captive privukao mnogo ljudi, dok su vlasnici isticali dizajn, kvalitet i prilagodljivost kao glavne prednosti”, dodaje Branon.
Captiva odiše duhom ovog doba
Privlačnost vozila kao što je Captiva je u mogućnosti ispunjenja različitih uloga – prilikom šoping ture jednog dana, vožnje polovine fudbalskog tima na utakmicu drugog dana, i off-road vožnje ili odlaska na plažu tokom vikenda.
Ovaj način moderne prilagodljivosti i “mogu da uradim” stav čine duh automobila poput Captive, zbog čega se očekuje da će privući ne samo porodične vozače, već sve koji tragaju za alternativom za tradicionalni sedan ili hečbek – Captiva je vozilo koje govori nešto o njihovom životnom stilu.
Vejn Branon, predsednik i upravni direktor Chevrolet-a za Evropu veruje da je sada odlična prilika za Captivu da poveća svoje učešće na tržištu. “Novi model je zaista automobil ovog vremena, stvoren za porodice i njihove svakodnevne potrebe, ali i za one koji žele da izađu i krenu u avanture. To je sve ono što višenamensko vozilo poput Captive zaista i može, ona je jedinstvena i za mnoge predstavlja deo životnog stila. Nova Captiva takođe odražava sve ono što je karakteristično za brend Chevrolet, prevazilazi socijalni status ili zanimanje i ona će po našem mišljenju biti privlačna za ljude iz svake sfere života”.
Captiva je širom Evrope prodala 120.000 primeraka od kraja 2006. godine, a njena popularnost nije ograničena na jedan region; visoki stepen prodaje je zabeležen u Italiji, Španiji, Nemačkoj, Turskoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji. Popularnost sektora višenamenskih vozila ne pokazuje nikakve znake jenjavanja; 2005. godine taj segment je predatavljao 6,2% ukupnog evropskog tržišta, dok je na kraju oktobra 2010. godine njegov udeo na tržištu skočio na blizu 10%. U zapadnoj i centralnoj Evropi ovaj sektor čini 9% ukupne prodaje, što je u istom rangu sa automobilima srednje i mini veličine, koji su pre samo nekoliko godina zasenjivali prodaju višenamenskih vozila.
Snažan spoljašnji dizajn
Captiva je pobedila mnoge konkurente u spoljnom dizajnu, a sa novim modelom dizajn postaje još bolji. Brojne karakteristike se primećuju odmah čim pogledamo novu Captivu spreda: preoblikovana i oštro izvajana hauba, nova i veća rešetka sa Chevrolet karakteristikama, kao što su dvostruki otvor i oznaka u obliku „leptir mašne“ koji ponosno stoji u sredini, novi prednji farovi u stilu cilindrične prizme i ugrađeni žmigavci na spoljnim retrovizorima, sve luksuzne karakteristike koje se protive Captivinoj početnoj ceni.
Na prednjim branicima bočni ispusti za vazduh su sada više ugaonog oblika, naglašavajući sportski stav nove Captive. Posmatrajući novi model od stuba A do zadnje strane, primećujemo da Captiva zadržava svoj zgodan profil, karakterističan po blagoj i uzlaznoj ramenoj liniji. Sve ove promene u dizajnu doprinose snažnijem i više sportskom stavu, ali takođe obezbeđuju odmah prepoznatljivi izgled Captive, kao nove rase Chevroleta.
Redizajnirani i naglašeni lukovi blatobrana moći će da smeste točkove veličine između 17 i 19 inča, dok nova paleta boja eksterijera savršeno upotpunjuje karoseriju Captive.
Tevan Kim, potpredsednik dizajna GM kompanije, zadužen za Captiva projekat:”Glavni sastojak novog dizajna koji primećujete na Captivi je sigurnost. Promene urađene na prednjem delu daju Captivi više sportski stav i snažan ukupan karakter. Hteli smo da budemo sigurni da ne gubimo ni malo duha prvobitnog modela, a da mu istovremeno damo snažniji i sofisticiraniji izgled. Captiva ima veličinu, ali ne izgleda preveliko; izgleda sposobno, ali i kompaktno”.
Snaga i efikasnost – četiri nova motora
Najveće promene su izvršene pod novom haubom Captive. Biće dostupna čak četiri nova snažna motora, u kombinaciji sa novim manualnim ili automatskim menjačom sa šest brzina. Oni će pružiti kupcima Chevroleta glatko, sadržajno i efikasno iskustvo vožnje, a Captivu učiniti jednim od najsnažnijih višenamenskih vozila na evropskom tržištu.
Nova linija motora, koja sadrži dva benzinca od 2,4 i 3,0 litre i dve varijante turbo dizel motora, oba od 2,2 litre, obuhvata čitav niz naprednih tehnologija, sa namerom da stvori idealnu tavnotežu između učinka i ekonomične potrošnje goriva.
Novi motori donose brojne novosti za Captivu, kao što su sistem varijabilnog otvaranja ventila (VVT), na dvostrukoj bregastoj osovini ECOTEC benzinca od 2,4 litre, koji pomaže u postizanju 167 ks, kao i ekonomičnost u potrošnji goriva u kombinovanom ciklusu 8,9l / 100 km za manualnu verziju. Brojčane vrednosti vezano za učinak benzinca od 2,4 litre nove Captive uključuju postizanje brzine od 100 km/h za 10,5 sekundi.
Uvođenjem novog benzinskog V6 motora od 3,0l i 258 ks – dostupan od sredine 2011. godine – Captiva prvi put dobija direktno ubrizgavanje, kao i sistem varijabilnog otvaranja ventila, i sa obrtnim momentom od 288 Nm Captiva postaje jedan od najsnažnijih kompaktnih višenamenskih vozila na tržištu. Njen učinak je impresivan, sa maksimalnom brzinom od 198 km/h i postizanjem brzine od 100 km/h za 8,6 sekundi; potrošnja goriva za kombinovani ciklus iznosi 10,7l / 100km.
Mnogi kupci će se odlučiti za jedan od dizel motora, a mogu biti sigurni da će dobiti jedan od najnovijih dizel tehnologija i ekonomičnosti. Nova jedinica od 2,2 litre biće dostupna sa 163 i 184 ks. Ova najnovija generacija motora predstavlja naprednu turbo jedinicu sa četiri cilindra i dvostrukom bregastom osovinom (DOHC), koja sadrži sistem direktnog ubrizgavanja zajedničkim vodom i visokim pritiskom i turbo punjač promenljive geometrije (VGT) sa interkulerom.
Niži koeficijent sabijanja u odnosu na prethodnu generaciju dizel motora omogućuje novoj Captivi da postigne veću snagu sa manjom emisijom gasova. Nivo emisije CO2 motora je ispod praga oporezivanja, što za kupca znači potencijalnu uštedu.
Brojčane vrednosti vezane za učinak nove Captive sa motorom od 163 ks su 9.9 sekundi za postizanje brzine od 100 km/h i maksimalna brzina od 189 km/h, dok motor od 184 ks postiže brzinu od 100 km/h za 9.4 sekundi, a može da postigne maksimalnu brzinu od 200 km/h. Potrošnja goriva za obe verzije u kombinovanom ciklusu iznosi 6,4 litara na 100km.*
Ključni deo Captivinih novih pogonskih agregata je novi automatski menjač sa šest brzina. Novi automatski menjač može da se koristi u potpino automatskom režimu, ili ako vozač želi može da kontroliše brzine pomoću DSC opcije.
Novi automatik je dizajniran sa širokim spektrom prenosnih odnosa radi stvaranja optimalnog odnosa između učinka i ekonomične potrošnje goriva. Znači dok je prva brzina “strma” kako bi omogućila brzo kretanje, visoka šesta brzina smanjuje broj obrtaja motora pri većim brzinama i time omogućuje maksimalno ekonomičnu potrošnju goriva i smanjuje unutrašnju buku i vibraciju.
Alternativni ručni menjač sa šest brzina može da se nađe u oba benzinca od 2,4 litara i turbo dizel motoru od 2,2 litre.
Šasija nove Captive je podešena kako bi dodatno unapredila dinamiku vozila, poboljšala ugaono kretanje, karakteristike bočnog naginjanja automobila i osećaj vožnje. Sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC), vučnim kontrolnim sistemom (TCS) i sistemom podrške kočenju (BAS), Captiva pruža visoki nivo sigurnosti.
Elektronsko upravljanje osetljivo na brzinu zahteva manji napor upravljanja od strane vozača i pozitivno utiče na ekonomičnost potrošnje goriva. Sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAS) se prvi put pojavljuje u Captivi. On zadržava vozilo na nagibu od 3% ili više 1,5 sekundi nakon što je kočnica puštena, kako bi pomogao u glatkom i bezbednom kretanju iz zastoja.
Oba turbo dizel motora od 2,2 litre, kao i benzinac od 2,4 litre mogu da se naruče u konfiguracijama na pogon na prednje ili sve točkove. Nova Captiva zadržava aktivan sistem pogona na četiri točka na zahtev, praktično i ekološko odgovorno rešenje, koje koristi pogon na četiri točka pod normalnim uslovima vožnje, a pogon na sve točkove – koji se automatski aktivira putem elektronskog kvačila – koristi samo ukoliko je potrebna veća vučna snaga, kao na primer na klizavim površinama ili pri kretanju na brdu.
Kada se aktivira pogon na četiri točka, snaga se automatski raspoređuje između prednjih i zadnjih točkova sve do odnosa 50:50. Pored okretanja točkova, sistem oseća i brzinu motora, brzinu vozila, skretanje sa pravca i ugao upravljanja. Pogon na sve točkove je potpuno integrisan u ABS i ESC sisteme radi daljeg povećanja kontrole.