Evropska federacija advertising producenata prvi put u Beogradu
Beograd će po prvi put, zahvaljujući Srpskoj asocijaciji advertising producenata (SAPA) i uz podršku USAID Projekta za razvoj konkurentnosti Srbije, 4. i 5. februara 2010. biti domaćin Skupštini Evropske federacije advertising producenata (CFP-E).
Tim povodom, SAPA će u utorak, 2. februara, u 13h, u galeriji O3ONE održati konferenciju za novinare na kojoj će, između ostalog, biti predstavljen projekat Young Director Award (YDA).
CFP-E, evropska federacija producenata reklama i svih igranih formi koje su sastavni deo marketinških kampanja, štiti interese producenata reklama i kreativnih saradnika na projektima i podstiče razvoj advertajzing industrije. Srpska asocijacija advertajzing producenata je član evropske federacije od oktobra 2008., a svi članovi SAPA-e (Emote Productions, Cyber Entertainment, Media Plus, Red Production, Tuna Fish Studio, Doktor Productions, Semio Film and Tv Productions, Bas Celik Film House, Digitalkraft studio, Fried Pictures Studio, Open Studio) su pridruženi članovi evropske federacije CFP-E, i deo opšte inicijative za promociju Srbije kao lokacije za snimanje okupljene oko Srpske filmske asocijacije.
Prvi dan skupštine CFP-E, 4. februar, predviđen je za sastajanje i upoznavanje svih članova i pridruženih članova ove asocijacije. Već prvog dana očekuju se razgovori oko ostvarivanja platforme za buduće saradnje na konkretnim projektima. Drugog dana, uslediće konferencija svih članova CFP-E. Ključne tačke konferencije odnose se na trenutno poslovanje produkcijskih kuća, rizike i upravljanje rizicima. Cilj konferencije je da se preduprede prepreke u realizaciji projekata, poboljša saradnja sa klijentima-naručiocima reklama i maksimalno zaštiti interes produkcijskih kuća i svih angažovanih saradnika.
CFP-E svake godine, u cilju promocije neafirmisanih avertajzing reditelja organizuje dodelu nagrada mladom reditelju – The Young Director Award (YDA). Ovaj događaj se organizuje kako bi se mladi talenti podstakli na delovanje u domenu produkcije reklama. YDA predočava nove tendencije i nove ljude u advertajzingu. Reklame iz selekcije za YDA imaju priliku da vide svi članovi CFP-E i svi njihovi partneri, a sve produkcijske kuće koje su članice evropske federacije producenata mogu prijaviti reklame koje su producirali u režiji neafirmisanih autora. YDA se organizuje tokom advertising festivala u Kanu. Godine reditelja u selekciji za YDA nisu važne, a jedini parametar je da reditelj čija reklama se prijavljuje nije režirao više od 4 reklame ukupno. Ovaj događaj animira mlade autore i stimuliše naručioce reklama i produkcijske kuće da se obrate neafirmisanim talentovanim rediteljima.
U bioskopu Balkan, u petak, 5. februara sa početkom u 20h, održaće se otvoreni deo sastanka CFP-E mreže kome mogu da se priključe svi zainteresovani. Tada će biti prikazane reklame i kraki filmovi iz prošlogodišnje selekcije YDA, a organizovan je i razgovor sa čelnicima CFP-E-a i svim članovima uključujući i producente iz Srbije. Ovo je prilika za sve neafirmisane reditelje da stupe u kontakt sa potencijalnim poslodavcima.