Kraći put do Bokokotorskog zaliva – lakše do omiljenih destinacija u Crnoj Gori
Crna Gora je za poslednjih godinu dana uložila 65 milona eura na poboljšanju putne infrastrukture i modernizaciji saobraćajnica. Najvažnija izgrađena deonica je put Risan – Žabljak u dužini od 145 km kojim se postojeća veza između juga i severa zemlje skraćuje za više od 25 km. Praktično, ovo je novi put do Bokokotorskog zaliva, kojim se izbegava kanjon Platije, i turistima značajno olakšava putovanje kroz Crnu Goru.
Iz Nacionalne turističke organizacije Crne Gore spremni dočekuju novu turističku sezonu. U saradnji sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma i sa Crnogorskim turističkim udruženjem, i u 2011. godini uspešno nastavljaju sa prodajnom kampanjom za tržište Regiona – “Zove more – Crna Gora”. U ovogodišnjoj ponudi ljubiteljima Crne Gore na raspolaganju su sedmodnevni aranžmani u privatnom smeštaju i malim hotelima, po povoljnim cenama i brojnim drugim pogodnostima. Cene u privatnom smeštaju (sedam dana, uključena boravišna taksa, minimum tri zvezdice) u vansezoni idu od 42 do 49 €, dok u sezoni, koja počinje 1.jula i traje do 31.avgusta se kreću od 70 do 77 €. Ponuda obuhvata i hotelski smeštaj u trajanju od sedam dana i to u vansezoni od 72 do 154 €, a u sezoni od 155 do 280 €.
Turisti koji su korisnici ovih aranžmana za kupljeni aranžman dobijaju vaučer i sa njim imaju određene pogodnosti: popuste u restoranima, rent-a-car agencijama, izletima i sl. U kampanju je uključeno oko 50 malih hotela, više hiljada kreveta u privatnom smeštaju kategorije sa minimum tri zvezdice, više od 70 restorana, itd.
Podećanja radi, turistička sezona Crne Gore 2010. godine zabeležila je rekordne rezultate, uprkos ekonomskoj krizi koja je kulminirala prošle godine. Najbolji pokazatelj je promet iz jula i avgusta koji je premašio rezultate ostvarene u 2008., koja je do tada bila rekordna. U toku prošle godine, Crnu Goru posetilo je više od 1,2 miliona turista, što je pet odsto više u odnosu na isti period prethodne godine. Realizovano je oko osam miliona noćenja, odnosno, šest odsto više u odnosu na isti period prošle godine. Tokom 2010. turistička privreda Crne Gore prihodovala je 635,4 mil €, što je pet odsto više nego 2009. godine.
U Crnoj Gori posluje 300 hotela sa oko 40.000 ležajeva koji su kategorisani i klasifikovani u skladu sa najstrožijim međunarodnim standardima. Tokom prethodne godine, i pored još uvek postojećih negativnih uticaja svetske krize, otvorena su 32 nova, mala hotela, sa oko 1.300 kreveta. Hoteli “Maestral” i “Aleksandar” u Budvi, “Palas” i “Vile Oliva” u Petrovcu, “Olympic” u Ulcinju i nekoliko manjih hotela, u potpunosti su adaptirali svoje kapacitete. Ukupan broj kreveta u njima je više od 1.100.
U 2010. godini započeta je i realizacija nekoliko važnih greenfield investicija. Sa oko dve milijarde vrednim projektima – Aman Sveti Stefan, Porto Montenegro i Luštica, Crna Gora je na prvom mestu po investicijama u turizmu po glavi stanovnika.
Projekat valorizacije poluostrva Luštica jedan je od najkompleksinijih i najvećih. Egipatska kompanija „Orascom“ će na oko sedam miliona kvadrata, na ovom poluostrvu za 12 godina izgraditi veliki turistički kompleks u kojem će biti osam hotela sa 3.300 soba, 700 vila, 600 apartmana. Oko 60 odsto kapaciteta će biti u hotelskom smeštaju, biće izgrađeni golf tereni, marina, mali centar sa barovima, restoranima, školom, klinikom. Prva faza projekta treba da bude okončana za četiri godine.
Prošle godine na čak 19 crnogorskih plaža istaknuta je „plava zastavica“, međunarodni sertifikat koji se bazira na ispunjavanju 27 kriterijuma iz četiri oblasti i to: kvaliteta vode, ekološkog obrazovanja i informisanosti, ekološkog menadžmenta, bezbednosti i usluge na plažama. Takodje, posle 35 godina, pušten je u rad Regionalni vodovod za crnogorsko primorje, kapitalni projekat vredan 81,7 miliona eura, kojim je obezbeđena voda za piće najvišeg kvaliteta, u potrebnoj količini.
Vodeći računa o svim detaljima ugodnog boravka, među kojima je svakako bezbednost dolaska, u toku prethodne godine na poboljšanju putne infrastrukture i kvalitetnije saobraćajne povezanosti uloženo je 65 milona eura, modernizovana je saobraćajna infrastruktura, a rekonstruisani su i aerodromi u Podgorici i Tivtu.
Crna Gora – mesto gde svako može da uživa
Turistička ponuda Crne Gore proširena je tako da je ona sada „celogodišnja turistička destinacija“. Posebno bismo istakli „hiking & biking” – planinarenje i biciklizam kroz fantastične planinske predele Crne Gore stazama ukupne dužine 6.000km. Jedna od ključnih ciljeva je promocija crnogorske kongresne turističke ponude, kroz Montenegro Convention Bureau kao deo Nacionalne turističke organizacije. Crna Gora poseduje pet raznovrsnih nacionalnih parkova: jedna od poslednje tri prašume u Evropi – Biogradska Gora, Lovćen, Skadarsko jezero, Prokletije i Durmitor sa kanjonom reke Tare. Turizam Crne Gore nezaobilazan je bez tradicionalnih, autentičnih manifestacija i kulturnih događaja od kojih se posebno izdvajaju karnevalske svečanosti u Uneskovom gradu Kotoru u srcu Bokokotorskog zaliva.
Poslednjih godina ubrzano se razvija i crnogorski etno turizam, pa je poseban doživljaj poseta etno selu Jatak u selu Pošćenje koje se nalazi na južnoj strani Durmitora u kojem je najatraktivniji kanjon na Balkanu Nevidio. Selo je prava meka za ljubitelje planinskog biciklizma i posetiocima pruža uživanje u pejzažima seoskih jezera, kanjonu Pridvorice, a sve to uz izvrsnu hranu, izvorsku vodu i čist vazduh.
Kanjon Nevidio je za sve one koji žele doživljaj više. To je poslednji osvojeni kanjon u Evropi! Kroz njega prolazi put u dužini od tri i po kilometara, obiluje vodopadima, tesnacima, uzanim kanalima i pravom galerijom kamenih figura. Najteži izazov je tzv. Kapija kamikaza – deonica duga 80 metara i široka samo 25 centimetara. Zanimljivo je da ko jednom krene niz njegove galerije i vodopade može izaći samo na drugom kraju, jer povratak nazad nije moguć.
Za ljubitelje enogastronomskih čari važno je izdvojiti “Vinske puteve Crne Gore”. Sledeći znakove vinskih puteva svi zainteresovani su dobrodošli da budu gosti meštana, koji će uz vino iz svojih podruma, ponuditi i crnogorske specijalitete.
Nacionalna turistička organizacija Crne Gore je i tokom prošle godine sprovela istraživanje turista „Guest Survey 2010” koje je pokazalo da je 92 odsto od 1.500 ispitanika zadovoljno Crnom Gorom kao turističkom destinacijom, dok je 91 odsto uzelo Crnu Goru u obzir i prilikom odabira sledeće destinacije za svoj odmor.
Detaljnije informacije o crnogorskoj turističkoj ponudi dostupne su na web portalu www.montenegro.travel, pozivom Call centra +382 1300 ili putem digitalnih info punktova koji su postavljeni na više od 30 lokacija u Crnoj Gori.