formula_1_na_vodi

Trka Formule 1 na vodi koštala bi oko 350.000 evra

 

Beograd ima prirodni potencijal da, poput Beča, Pariza, Amsterdama i drugih evropskih metropla organizuje trku Formule 1 na reci, a ta sportska i turistička atrakcija koštala bi oko 350.000 evra, rekli su danas predstavnici Nautičkog kluba „Zemun“. Poslednja beogradska trka Formule1 na vodi održana je 1979. godine, a nakon toga nestalo je finansijskih sredstava i interesovanja, ali pravo je vreme da taj vodeni sport oživi u Srbiji i uvrsti prestonicu na mapu turističkih atrakcija, rekao je Tanjugu predsednik Nautičkog kluba „Zemun“ i nekadašnji vozač „vodene rakete“ Miodrag Radovanović.

On pamti trku koja je održana pre tri više od tri decenije na Savi, kod hotela „Jugoslavija“, i kaže da je ta beogradska vodena pista, jedna od najboljih evropskih rečnih staza za formulu.

Povezana vest:  Otvorena veštačka stena za penjane u Beogradu

Formula na vodi je skup sport, u kome se takmiče specijalni čamci koji prelaze i više od 200 kilometara na sat, što je, kaže Radovanović, velika brzina, s obzirom da se 300 kilometara na čas na kopnu može porediti sa 100 kilometara na sat po vodi. Prema njegovim rečima, trkački čamac težak je oko 450 kilograma i kreće sa ugašenim motorom, a za samo četiri sekunde razvija brzinu od 200 kilometara na sat.

Formula na vodi je bila veoma opasan sport i mnogo vozača je ginulo, ali danas, kada su čamci bolji i savremeniji taj rizik je smanjen, dodao je on, podsećajući da je klub iz Zemuna, koji iduće godine slavi pola veka postojanja, jedan od pionira u izradi te trkaške klase čamaca. Direktor TV produkcije Formula 1 na vodi Milan Todorović istakao je da Beograd treba da iskoristi dve reke na kojima leži i da organizuje trku Formula 1 na vodi, jer to nije samo veliki sportski događaj, već šou i velika internacionalna televizijska prezentacija države i garda i instrument privlačenja potencijalnih investitora

Povezana vest:  Sve što treba da znaš o trci trokolica

Infrastruktura za održavanje trke na vodi ništa ne košta, za razliku od auto – trke F1 koje mogu organizuju samo u bogati gradovi i države, dodao je on, objašnjavajući da gorivo koje koriste trkački čamci ne curi u vodu i ne može da je zagadi, jer se radi o avio gorivu ili „zelenom gorivu“ iz male švedske rafinerije.

Beogradska obala je dovoljno široka da na njoj mogu da se smeste šatori za čamce i učesnike, a zemunski klub ima šatore, kranove za premeštanje čamaca, pontone i sve što je potrebno za trku, kaže Todorović. Ono što fali je novac, a prema Todoroviću, za održavanje spektakularne trke F1 na vodi potrebno je oko 350.000 evra.

Povezana vest:  RED BULL: NEW YEAR. NO LIMITS, Livaj LaVelijeva povreda dovodi do otkazivanja dešavanja

On je naveo da je u telefonskim razgovorima sa predstavnicima Turističke organizacije Beograda, ideja Nautičkog kluba „Zemun“ naišla na podršku i da bi bilo poželjno da se trka nađe u okviru Karnevala brodova. Predstavnici kluba planiraju da se obrate i nadležnim gradskim vlastima i Ministarstvu sporta i nadaju se da će njihov predlog naići na podršku i da će biti odobron do kraja godine, jer tako postoji šansa da se, sledeće godine u aprilu, u Beogradu održi svetsko takmičenje F1 na vodi.