audi_A8_new_2011

Nova generacija sportske varijante A8 modela

Nova generacija modela S8 će biti ponuđena kupcima tokom proleća 2012. godine. Nova perjanica limuzinske ponude nudi više snage i luksuza nego ranije. Umesto prethodno korišćenog 5.2 V10 FSI agregata, novi model koristi potpuno novi 4.0 TFSI agregat koji proizvodi 520KS i konstantnih 620Nm u opsegu od 1700 do 5500 obrtaja. Rezultat su impresivne performanse: ubrzanje od 0 do 100 km/čas traje samo 4,2 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/čas. Prosečna potrošnja goriva iznosti samo 10,2l/100km što je daleko manje od onoga što nude konkurentski modeli. Prethodna generacija S8 modela je trošila prosečno 13,2l, tj. novi model nudi za 70KS više uz 23% manju prosečnu potrošnju. Iza ovih rezultata se krije kombinacija novih tehnologija Audi modularnih tehnologija za visoku efikasnost – sistemi za rekuperaciju energije i start-stop sistem. Tu je i novi sistem “cilindar na zahtev” koji omogućava rad motora na samo četiri cilindra ukoliko nema potrebe za velikom količinom snage, što je čest slučaj prilikom vožnje umerenim brzinama na autoputu. ANC akustički sistem aktivno poništava spoljašnje zvuke i vibracije. Osmostepeni tiptronic menjač integriše sportsku notu i efikasnost. Koristi niske obrtaje kada god je to moguće, ali rado menja u niže stepene kada se za time ukaže potreba. Snaga se prenosi putem quattro pogona sa samo-zaključavajućim centralnim diferencijalom i sportskim zadnjim diferencijalom. Kada se govori o šasiji, Audi je za ovaj model koristio adaptivno vazdušno ogibljenje koje poseduje tri režima rada (visine ogibljenja) i savršeno se uklapa sa dinamičkim upravljačem koji se prilagođava brzini kretanja vozila. Audi drive select sistem kontroliše rad ova dva sistema, kao i sistema za upravljanjem radom motora, menjača i sportskog diferencijala. Vozač odabirom jednog od pet programa podešava rad svih sistema onako kako njemu to odgovara. Standardni točkovi su 20” sa pneumaticima dimenzija 265/40. Na spisku dodatne opreme se nalazi još pet različitih tipova točkova, od kojih su četiri u dimenziji 21”. Kočioni sistem se sastoji od 400mm diskova napred i 365mm pozadi. Opcioni je moguće poručiti karbon keramičke kočione diskove koji pored veće otpornosti na visoke temperature nude i daleko manju težinu. Korišćenjem ASF tehnologije, novi S8 teži samo 1975kg. Kompletna karoserija je napravljena od aluminijuma – izuzetak su B stubovi, koji su napravljeni od izueztno snažnog čelika. Karoserija se isporučuje u jednoj od 13 raspoloživih boja, od kojih su dve namenjene samo S8 modelu – Daytona siva i Prism srebrna. Vrhunska završna obrada je vidljiva na svakom detalju enterijera. Elektro podesiva sportska sedišta su posebno dizajnirana za model S8. Kožni upravljač je takođe specifičan za S8 model, a komande menjača i nožne pedale imaju aluminijumski finiš. Kupci mogu izabrati između široke palete materijala i boja enterijera, uključujući i veoma nežnu Valcona kožu i sedišta sa klimazitacijom i masažerima. Pored širokog spiska serijske opreme, sva oprema koja se nalazi na spisku dodatne opreme za A8 modele se može poručiti i za S8: adaptivni tempomat, Audi side assist, Audi lane assist, sistem koji detektuje pešake prilikom noćne vožnje (night vision), Audi pre sense, kao i sistem za detekciju umora vozača. Četiri kamere pokrivaju svih 360° kako bi omogućili lakše parkiranje. Vozač može da odabere jedan od nekoliko različitih kadrova, kako bi bolje procenio situaciju prilikom parkiranja, a tu je i virtuelni pogled na vozilo. U serijskoj opremi stiže MMI navigation plus sistem sa 8” ekranom visoke rezolucije i velikim hard diskom za smeštanje podataka. Tu je i WLAN mogućnost, kao i Bluetooth. Audio sistem Bang & Olufsen sa 19 zvučnika 1400w snage nudi vrhuski akustični ugođaj.

Povezana vest:  Nova Opel Insignia: dizel i benzinac sa najboljom ekonomičnošću u klasi