goldendrum_horizontalna_hi_res

Bliži se 18. Golden Drum festival

18. međunarodni advertajzing festival nove Evrope Golden Drum održaće se u Portorožu, u Sloveniji, od 5. do 8. oktobra 2011. godine. Ovogodišnji festival, koji organizuje Slovenska oglasevalska zbornica (SOZ), uvešće mnogo noviteta: novu strukturu takmičenja, koje je otvoreno samo za 37 zemalja nove Evrope i podeljeno na dva dela pod imenom Singl kanal i Multi kanal, najmanje 14 Grand Pri nagrada, novu Virtuoso nagradu i cenjene govornike: Tonija Grejndžera, Alistera Bitija, Majkla Konrada i mnoge druge.

Tema

Nova Evropa, Novo mišljenje nije samo glavna tema 18. Golden Drum festivala, već i dugoročni izazov agencijama, oglašivačima, medijima i drugim članovima kreativne industrije. Uz novi imidž i pozicioniranje Golden Drum festivala, organizatori žele da ovogodišnji festival postave kao mesto za najkreativnije, najinovativnije i najsmelije ideje Nove Evrope.

Golden Drum festival je u prošlosti stvorio snažno ime i prepoznatljivost, postavši jedan od malobrojnih slovenačkih i međunarodno priznatih brendova. Kao međunarodni festival oglašavanja, uvek je bio podstrekač i vesnik novih ideja, što je nešto čemu i ovogodišnji festival teži. Golden Drum ostaje primarno oglašivački festival nove Evrope i jedan od najvećih evropskih oglašivačkih festivala.

Program

Program ovogodišnjeg festivala vodiće istaknuti profesionalci poput Tonija Grejndžera, globalnog kreativnog direktora Y&R, Džona Vilijamsa, glavnog direktora odseka za digitalne medije Grey London, Pitera Šermana, direktora Odbora BBDO Europe, Alistera Bitija, šefa odseka za strateško planiranje i inovacije DDB London, EMEA, Majkla Konrada, predsednika berlinske škole kreativnog vođstva, Cirih, Eme Vilki, Gunn Report, Karpata Polata, direktora kreative, DDB Istanbul, Marka Husaka, Millward Brown, Digital Media, Vila Sansoma, Contagious i Robina van Rozena, CMO Philips, za zemlje istočne Evrope.

Povezana vest:  Kompanije Colgate: Paste za zube i tečnosti za ispiranje usta deaktiviraju delovanje virusa za 99,99%

Tokom tradicionalnih radionica festivala Golden Drum, imaćemo priliku da slušamo eksperte poput Mikija Denehija i Stiva Henrija iz EACA Internacionalne škole advertajzinga i komunikacija (edukativna radionica), Urliha Prošela, TBWA (agencijska radionica), Tomasa Šmita, Friendly Fire (digitalna radionica), Krešimira Macana, Manjgura i Deziri Mord, Prime PR (PR radionica).

Takmičenje

Golden Drum Savet takmičenja, koji vode eksperti na polju komunikacija poput Tanje Mezge, Lučke Peljhan, Gala Erbežnika, Marka Majera, Tomasa Pirca i Janeza Rakuščeka, bio je suočen sa restrukturiranjem Golden Drum takmičenja. I ovogodišnje takmičenje biće otvoreno samo za zemlje nove Evrope (Albaniju, Austriju, Azerbajdžan, Belorusiju, Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, Češku Republiku, Estoniju, Finsku, Gruziju, Grčku, Hrvatsku, Izrael, Jermeniju, Kipar, Mađarsku, Kazahstan, Kosovo, Kirgistan, Letoniju, Liban, Litvaniju, Makedoniju, Maltu, Moldaviju, Crnu Goru, Poljsku, Rumuniju, Rusiju, Srbiju, Slovačku, Sloveniju, Tadžikistan, Tursku, Turkmenistan, Ukrajinu i Uzbekistan).

Povezana vest:  Planovi za unapređenje vinske industrije u regionu prezentovani pred poslanicima Evropskog parlamenta

Ovogodišnji novitet je i struktura takmičenja, koje je podeljeno na dve celine: Singl kanal i Multi kanal. Ova podela odražava trenutnu praksu advertajzing agencija i prati svakodnevnu logiku stvaranja oglasa i advertajzing kampanja.

Singl kanal, za one takmičare koji su pokazali najkreativniju i najefikasniju upotrebu jednog komunikacionog kanala

A. Film (TV, bioskop i online)

B. Štampa

C. Outdoor

D. Radio

E. Direktna komunikacija

F. Corporate & brand materijali

G. Digital

H. Novo ili inovativno

Multi kanal, za takmičare koji promovišu kreativnu upotrebu i integraciju više od jednog kanala komunikacije

Q. Intergrisane komunikacione kampanje

R. Direktne kampanje

S. Digitalne kampanje

T. Eventi

U. Public relations

V. Inovativne kampanje

Žiri

Dva internacionalna žirija sastavljena od eksperata kreativne industrije će suditi o prijavama. Žirijem za Singl kanal će predsedavati Stefan Šmit, Creative at Large/TBWA Europe, Direktor kreative/TBWA Germany, Predsednik žirija u kategoriji Singl kanal. Ostali članovi žirija su: Davor Bruketa, kreativni direktor i osnivač Bruketa&Zinic OM, Hrvatska, Tolga Büyükdoganay, kreativni direktor, Demner, Merlicek & Bergmann, Austrija, Razvan Kapanesku, Direktor kreative, Publicis Romania, Zoran Gabrijan, kreativni direktor, Futura DDB, Slovenija, Pavel Hajnc, izvršni kreativni direktor, Leo Burnett Varšava, Poljska, Leandro Rapozo, generalni kreativni direktor, McCann Španija, Vil Rast, izvršni kreativni direktor, Oglivy Group Mađarska i Ukrajina, Dejan Stajnberger, kreativni direktor, VCCP, Češka Republika, Andrej Štuk, izvršni kreativni direktor, Mark BBDO Prag, Češka Republika i Džon Vilijams, glavni direktor odseka za inovacije, Grey London, Velika Britanija.

Povezana vest:  Prave vrednosti traju – 120 godina Zaječarske pivare

Žiri za Multi kanal, kojim će predsedavati Matias Palm Jensen, glavni Direktor kreativnog odseka za inovacije za McCann svetsku grupu, sudiće o prijavama za Multi kanal takmičenje.

Nagrade

Osim Golden Drum i Silver Drum nagrada za pobednika i drugoplasiranog u kategoriji, dodelićemo još najmanje 14 Grand Pri nagrada pobednicima u 14 Golden Drum takmičarskih kategorija. Zlatna ruža cakliće se u kancelariji najbolje advertajzing agencije na ovogodišnjem Golden Drum takmičenju, dok će Zlatna mreža biti ponos i dika najuspešnije advertajzing mreže. A nismo zaboravili ni na najbolji brend, koji će dobiti Brend Grand Pri nagradu.

Ove godine ćemo uvesti i Virtuoso nagradu za posebna dostignuća koja se dodeljuje za najbolju ilustraciju, najbolju fotografiju i najbolju kinematografiju. Takođe, Zlatni sat biće dodeljen najboljoj integrisanoj kampanji finalista iz kategorije Q, koji će svoje radove predstaviti lično na 18. Golden Drum festivalu.