Opel Zafira Tourer res

Opel Zafira Tourer: novi prvak svestranosti

Opel Zafira Tourer predstavlja automobil koji uspešno kombinuje funkcionalnost i wellness kojom Opel preslikava vrednosti Insignije u segment jednovolumena. Opel je ušao u segment kompaktnih jednovolumena ovim sedmosedom davne 1999. godine. Sa značajno redizajniranim sistemom sedišta Flex7, nova Zafira Tourer sada postavlja nove standarde u prilagodljivosti i atmosferi interijera.

Međutim treća generacija Zafirinih inovacija ide daleko iznad ove nove i prilagodljive konfiguracije sedišta. Zafira Tourer u celini predstavlja veliki korak napred i izražava nove ambicije. Ona je savršen prilagodljivi saputnik, i to ne samo za porodicu. Njen elegantni dizajn, atmosfera opuštene prostranosti, nadograđeno podvozje i nove tehnologije omogućavaju opuštenu vožnju uz maksimalnu udobnost i sigurnost. Druga generacija prednje kamere Opel Eye čini temelj za celi niz inovativnih pomoćnih sistema, a Opel je prvi proizvođač automobila koji nudi kompaktni jednovolumen s prilagodljivom kontrolom brzine temeljenom na radarskoj tehnici.

U početku će ponudu motora s novom Zafirom Tourer činiti dizelski i benzinski agregati sa visokim performansama snage od 81 kW/110 KS do 121 kW/165 KS. Ubrzo nakon početka prodaje porodice Zafira Tourer pridružiće se posebno štedljivi model ecoFLEX s 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim motorom i tehnologijom Start/Stop u standardnoj opremi. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX, koju će Opel takođe prvi put da predstavi na sajmu u Frankfurtu, predstavlja najbolju ponudu za novac u klasi kompaktnih jednovolumena, emitujućii samo 119 g udljen dioksida po kilometru. Ovo dolazi uz živahne performanse od 96 kW/130 KS i 320 Nm vršnog okretnog momenta (s overboostom).

Novi standard prilagodljivosti: i putnici u drugom redu sedišta uživaju u prvoklasnoj udobnosti

Baš kao kod prve dvije generacije Zafire, glavni princip na kojemu se temelji Zafira Tourer je maksimalna prilagodljivost bez potrebe za uklanjanjem sjedala. Opelovi inženjeri su značajno nadogradili pametni sistem sedišta Flex7. Dok se i dalje čitav treći red može preklopiti tako da bude u ravni sa podom prtljažnika, drugi red sedišta je u potpunosti redizajniran: sada više nije u obliku klupe, nego se sastoji od tri odvojena pojedinačna sedišta koja se mogu u potpunosti preklopiti i pomicati nezavisno jedno od drugog. Svako sedište može da se pomakne uzdužno za 210 mm.

Putnici u drugom redu imaju na raspolaganju jedinstveni opcionalni Lounge sistem sedišta koji donosi prostranost i udobnost kao prilikom vožnje u luksuznoj limuzini. Zahvaljujući pametnom mehanizmu preklapanja, naslon središnjeg sedišta u drugom redu preklapa se prema dole i rotira kako bi putnici na sedištima sa obe strane dobili udoban naslon za ruke. Uzdužno pomicanje sedišta sa strane u tom slučaju je povećano na 280 mm, što je 70 mm više nego u standardnoj verziji i 80 mm više nego kod trenutne generacije Zafire. Ali to nije sve: spoljašnja sedišta mogu da se pomere 50 mm bliže sredini kabine što je potpuna novost u ovom segmentu.

Kombinacija uzdužnog i  pomeranja po strani osigurava prvoklasnu udobnost i jedinstven osećaj putovanja u ovom „dnevnom boravku na točkovima“ koji nudi maksimum individualnog prostora i ergonomije. Ovaj naglasak na ličnoj udobnosti čini da Zafira Tourer nije samo obični porodični automobil: Opelovi dizajneri pretvorili su fleksibilnu unutrašnjost u mesto za opuštanje i uživanje u prostranoj atmosferi – bilo da ste na poslovnom putu ili ležernom putovanju s prijateljima.

Povezana vest:  Nova Toyota Yaris stigla je na tržište Srbije

Jedinstvene značajke dodatno unaprjeđuju prilagodljivost Zafire Tourer

Zahvaljujući prostranosti svoje kabine i fleksibilnom sistemu sedišta, Zafira Tourer nudi  710 litara dostupnog prostora u konfiguraciji s pet sedišta (što je 65 litara više od trenutne Zafire), zatim do 1.860 litara (+40 litara) kada su sva sedišta preklopljena.

Zafira Tourer isto tako nudi pregršt prostora za odlaganje uključujući i višenamensku srednju konzolu FlexRail. Ovaj novi sistem samo je još jedan primer vrhunske fleksibilnosti Zafire Tourer. Naslon za ruku s integrisanim pretincem za odlaganje i držač za čaše mogu da se pomiču po aluminijskim trakama na željenu poziciju čime se omogućava fleksibilno korišćenje prostora za odlaganje između prednjih sedišta – dakle upravo tamo gde je najpristupačniji i najkorisniji.

Druga generacija Opelovog ekskluzivnog integrisanog nosača za bicikle FlexFix takođe ima svoju premijeru u novoj Zafiri Tourer. Ovaj nadograđeni sistem je sada još lakši za  korišćenje i nudi još više funkcionalnosti. Umesto prethodna dva, sada je moguće pomoću ovog nosača prevesti do četiri bicikla uz korišćenje posebnog adaptera koji se prikači na nosač. Osim toga, nosač s biciklima sada može i da se nagne tako da je moguće otvoriti prtljažnik, čime prtljažni prostor Zafire Tourer postaje dostupan spolja

Sportski, dinamičan izgled i vrhunski osećaj kvaliteta

“Zafira je Opelova legenda u fleksibilnosti, a u njenu treću generaciju želeli smo da unesemo više emocija i vrhunski kvalitet“, rekao je Mark Adams, podpredsednik za dizajn u Opelu/Vauxhallu. „Opel Zafira Tourer jednostavno očarava svojim elegantnim sportskim izgledom i vrhunskim kvalitetom koji pruža.“

Prepoznatljiv prednji deo s dvostrukim motivom „bumeranga“ koji se proteže od vrha prednjih svetala do dna svetala za maglu, karakterističan Opelov srednji nabor i impresivna trapezoidalna rešetka stvaraju dinamičan i futuristički izgled sa kakvim se retko može sresti kada je u pitanju jednovolumen. U skladu sa svim ostalim modelima u ponudi, prednja svetla su u obliku krila, karakterističnim za Opel, što je najbolje najbolje vidljivo kada su uključena svetla za dnevnu vožnju.

Elegantan i aerodinamičan dizajn karoserije Zafire Tourer ima siluetu koja podseća na superbrze vozove. Srednja linija diže se prema gore u gestu sličnom palici za hokej i time vizualno podiže vozilo, dok Opelova karakteristična „oštrica“ oblikuje i bočnoj strani donosi osećaj pokreta.

Oblik krila prisutan u prednjim svetlima ponavlja se kod zadnjih svetala, a dodatno je pojačan korišćenjem LED tehnologije. Vodoravna hromirana prečka na kojoj se nalazi Opelov znak proteže se skros do svetala, čime zadnji kraj Zafire Tourer dobija robustan i sportski izgled i ostavlja utisak luksuza.

Vidljivost za vozača znatno je povećana zahvaljujući kompletno redizajniranom prednjem rasporedu elemenata: stanjenim A-nosačima, velikim bočnim prozorima i drugačijem smeštaju bočnih retrovizora koji se sada nalaze na nosaču vrata. Svetlim enterijerom sa visokokvalitetnim detaljima i korišćenim materijalima kao kod Opelovog najjačeg modela Insignije dominiraju dinamični, vajarski oblici, stvarajući osjećaj prostrane udobnosti. Kabinom koja daje utisak visokog kvaliteta dominiraju dinamični vajarski oblici i osećaj prostrane udobnosti. Svetla i prostrana atmosfera slična luksuznom dnevnom boravku Zafire Tourer, može dodatno da se unapredi opcionim panoramskim vetrobranskim staklom koje se vizualno proteže sve do zanjeg dela vozila.

Povezana vest:  Saveti za zimu – Opel

Prilagodljiva kontrola podvozja FlexRide povećava udobnost vožnje i sigurnost

Podvozje Zafire Tourer nudi izvanredan nivo udobnosti i sigurnosti. U poređenju sa prethodnom generacijom, značajno su povećani međuosovinski razmak i trag točka kako bi se dobilo na udobnosti vožnje i dinamičnoj stabilnosti: međuosovinski razmak sada iznosi 2.760 mm (+ 57 mm), dok je trag točka 1.584 mm napred (+ 96 mm) i 1.588 nazad.

Zafira Tourer ima Insignijinu prednju osovinu s McPhersonovim nogama. Zadnja osovina je jedinstvena u segmentu jednovolumena – kao kod Astre, radi se o kombinaciji polukrute složene osovine s Wattovom vezom. Ovakva konstrukcija je lakša i kompaktnija od multilinka, donosi izvanrednu udobnost i visok nivo izolacije od buke. Takođe ostavlja dovoljno prostora za smeštaj integriranog nosača bicikala FlexFix.

Pametan mehatronički sistem kontrole podvozja FlexRide opciono dostupan sa Zafirom Tourer povećava udobnost vožnje, sigurnost i voznu dinamiku. Ova kontrola podvozja automatski se prilagođava uslovima na putu, brzini ulaska u zavoje, pokretima vozila kao i individualnom stilu vožnje. FlexRide nudi izbor između tri varijante: uravnoteženi način rada Standard, način Tour okrenut udobnosti inešto agilniji način rada Sport.

Veća sigurnost u vožnji zahvaljujući pametnim pomoćnim sistemima

Revolucionarni sistemi pomoći zajedno sa drugom generacijom prednje kamere Opel Eye i opcionim prednjim radarom čine vožnju nove Zafire Tourer još sigurnijom i opuštenijom.

Indikator udaljenosti od automobila ispred (FDI) pomaže sprečavanju sudara i mogućih kazni zbog držanja premalog razmaka u odnosu na vozilo ispred. Na srednjem zaslonu prikazuje se trenutna udaljenost u sekundama.

Ako se Zafira Tourer nađe u kritičnoj situaciji u kojoj je sudar sa vozilom neminovan, upozorenje o frontalnom sudaru obaveštava vozača o tome glasnim zvučnim kao i vizuelnim signalom. Vozač može sam da podesi osetljivost ovog indikatora preko kontrolnog prekidača na upravljaču. Ako vozač ne reaguje na vizuelno i zvučno upozorenje ovog sistema, sistem kočenja sa ciljem izbegavanja sudara automatski usporava za 0,3 g kako bi se smanjile posledice sudara. Čim se brzina nadolazećeg vozila znatno smanji, sistem zvučno i vizuelno daje do znanja vozaču da preuzme kontrolu.

Prilagodljivi tempomat zasnovan na radaru – prvi put dostupan s jednim kompaktnim jednovolumenom – pomaže vozaču da održava prethodno odabranu brzinu, uzimajući u obzir udaljenost od vozila ispred. Osim brzine, željena udaljenost od vozila ispred može da se odaberei preko tri ponuđene sigurnosne udaljenosti (daleko, prosečno i blizo).

Sistem naprednih prednjih svetala AFL+ sada dolazi s deset funkcija. U kombinaciji s novom Opelovom prednjom kamerom on sadrži i pametan sistem izmene svetala (ILR) koji meri udaljenost spram vozila ispred ili nadolazećih vozila i tome prilagođava dužinu kratkih svetala. Time se osigurava najbolje moguće osvetlenje puta ispred vozila bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.

Prepoznavanje saobraćajnih znakova sada identifikuje još više znakova koji se uobičajeno koriste u Evropskoj Uniji.

Upozorenje o mrtvom uglu obaveštava vozača o neizbežnom sudaru prilikom prestrojavanja iz jedne u drugu saobraćajnu traku. Ultrazvučni senzori dometa četiri metra s prednje, zadnje i obe bočne strane vozila stalno nadziru vozačeve mrtve uuglove. Čim drugo vozilo uđe u domet senzora, upali se LED svetlo na spoljašnjem rubu odgovarajućeg spoljašnjeg retrovizora. Ako se vozač usprkos tome pokuša da prestroji, LED svetlo počne da treperii, a zatim se oglašava i zvučno upozorenje.

Povezana vest:  ADAC – ova najnovija statistika: Opel Meriva Najbolji Miniven

Napredna pomoć pri parkiranju sigurno vodi vozača na odgovarajuće mesto za parkiranje, nudeći još veću udobnost od senzora za parkiranje. Ultrazvučni senzori su spojeni su sa srednjim računarskim procesorom koji prepoznaje dovoljno veliko mesto za parkiranje prilikom sporog prolaska pored njega, izračunava optimalnu putanju i vodi vozača u parkiranju na mesto navođenjem smera i pokreta upravljačem. Vizualna uputstva o smeru i upravljanju na srednjem zaslonu omogućiće vozaču da se sigurno parkira na željeno mesto. Opciona zadnja kamera čini lakim čak i najteže manevre u parkiranju, pokazujući željenu putanju vozila na zaslonu u boji.

Pri predstavljanju dostupni vrhunski dizel motori i motori sa benzinom

Prilikom izlaska na tržište ove jeseni Opel Zafira Tourer bit će dostupna sa tri verzije 2.0 CDTI common-rail turbo dizel motora sa kojima smo se dosada sreli kod Astre i Insignije. Njihova snaga iznosi 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS, dok je verzija s vrha ponude redizajnirana kako bi ponudila 121 kW/165 KS. Ponuda benzinskih motora sastoji se od dva 1.4 ECOTEC motora čije su dimenzije smanjene i time štedljiviji, sa turbopunjačem sa 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Dolaze sa šestostepenim ručnim i automatskim menjačem.  Šestostepeni automatski prienos dostupan je za 1.4-litarski motor sa 140 KS te 2.0 CDTI sa 165 KS – oba ova motora takođe su opremljena Opelovom sopstvenom tehnologijom Start/Stop koja omogućava dodatnu uštedu goriva, posebno u gradskoj vožnji s puno kretanja i zaustavljanja. Uskoro nakon tržišnog predstavljanja ponuda Zafira Tourer bit će proširena superštedljivim ecoFLEX modelom s 2.0 CDTI common-rail turbo dizels motorom s 96 kW/130 KS.

Najbolja u klasi sa samo 119 g/km CO2 – Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX

Uz svetsku premijeru nove Zafire Tourer, Opel na sajmu automobila u Frankfurtu predstavlja i posebno ekonomičnu ecoFLEX verziju ovog novopristiglogmodela. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX standardno dolazi s tehnologijom Start/Stop i drugim novostima koje povećavaju učinkovitost. Uz potrošnju samo 4,5 litara goriva na 100 km i emisijom ugljen dioksida svega 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX je u samom vrhu klase kompaktnih jednovolumena, bez ikakvih kompromisa u performansama. 2.0-litarski common-rail turbo dizel motor daje 96 kW/130 KS i 320 Nm okretnog momenta (s overboostom).

Dva modela Zafire u Opelovom portfoliju jednovolumena

Opel sada ima više takmičara u segmentu kompaktnih jednovolumena koji nastavlja da raste od početka 2010. godine. Pored nove Zafire Tourer, trenutno dostupna Zafira ostaće u ponudi, ali sa znatno više standardne opreme. Tako će kupci i dalje moći da uživaju u brojnim zprednostima ovog visoko funkcionalnog i fleksibilnog sedmoseda, i to po pristupačnoj ceni. Oba modela Zafire proizvodit će se isključivo u Opelovoj fabrici u Bochumu, u Nemačkoj.