I_Dont_Know_How_She_Does_It_3

„Ne znam kako joj polazi za rukom“ premijerno 20. oktobra u Koloseju

Komedija „Ne znam kako joj polazi za rukom“ sa Sarom Džesikom Parker u glavnoj ulozi premijerno će biti prikazana u četvrtak, 20. oktobra u bioskopu Kolosej Multiplex.

Tokom dana Kejt (Sara Džesika Parker) radi u uspešnoj bostonskoj firmi kao finansijski menadžer, a uveče postaje posvećena majka dva neodoljiva deteta i srećno udata žena za arhitektu Ričarda koji je ostao bez posla. Balans između poslovnog i privatnog sveta i izazova koji oni nose, Kejt će nekako uspeti da održi uz podršku najbolje prijateljice Alison koja ima dosta iskustva u održavanju ravnoteže između porodice i karijere. Dok juri sa jednog na drugi sastanak kroz glavu joj prolazi beskrajna lista haotičnog života zaposlene majke na kojoj stoji: zapamti izveštaje o klijentima, obavi prekookeanski razgovor, seti se božićne predstave, proveri berzanski izveštaj, otkaži pregled, ispravi opuštenu karlicu, nađi vremena za seks. U momentu kada dobija novi posao koji će od nje zahtevati više putovanja i odsustva od kuće, kada novi poslovni partner Džek otvoreno počne da pokazuje simpatiju, a suprug Ričard dobije poslovnu ponudu koja se ne odbija, Kejt će se učiniti da je potpuno nemoguće podneti nove izazove i odgovornosti…

O PRODUKCIJI

Debitantski roman novinarke Alison Pirson „Ne znam kako joj polazi za rukom“ (izdavač Laguna) liči na dnevnik rasporeda dugačkog dana i neprospavanih noći žene iz Londona, majke i finansijskog menadžera po imenu Kejt Redi. Napisan na duhovit i iskren način u prvom licu, roman je postigao veliku slavu odmah posle objavljivanja u SAD. Proveo je 23 nedelje na listi bestselera New York Times-a i do danas je prodato skoro četiri miliona knjiga širom sveta. Knjiga je bila dobro prihvaćena i kod kritike i kod čitalaca. Opra Vinfri je ocenila knjigu kao „nacionalnu himnu zaposlenih majki“. „Napokon imamo komediju o radnom materinstvu“, napisala je Mardžori Vilijams u Washingon Post-u, dok je Kler Diderer u kritici na Amazon.com napisala: „Kejt je široko prihvaćena i mi želimo da stvari budu najbolje po nju. Na kraju, knjiga nije samo kolekcija pamentih rečenica na temu zaposlene majke, to je stvarno, bogato štivo o karakteru koji počinjemo da obožavamo.“

Iako je njen dnevni raspored tipično ženski, njena priča govori o oba pola. U stvari, ova knjiga je razvila duboku vezu među muškarcima, možda je zato i promenjen izgled korica. „U početku muškarci su bili nevoljni da čitaju knjigu, pretežno zbog toga što je imala ružičaste korice. Izdavač je zatim objavio verziju u plavom tako da muškarci nisu morali zbog stida da je kriju ispod novina i časopisa u vozu“, kaže autorka.

Tim filmskih stvaralaca koji stoje iza istoimenog filma uvideli su da bi priča o Kejt Redi bila sa radošću dočekana na velikom platnu. Oskarom nagrađena producentkinja Dona Giglioti (Shakespeare In Love) usredsredila se na prenošenje originalnog materijala na film. „Za mene je knjiga Alison Pirson klasika socijalne komedije, priča o tome kako živimo sada. Želela sam da vidim ove situacije i ove karaktere na velikom platnu“, dodaje ona.

Alin Broš Mekena, nominovana za nagradu BAFTA za scenario filma „Đavo nosi Pradu“ već je bila ljubitelj knjige kada je počela da piše adaptaciju za film. Dešavanje priče je izmešteno iz Londona u Boston, ali je osnovna poenta knjige ostala ista. „Ova knjiga mi je bila jedna od najomiljenijih i kada sam dobila priliku da je adaptiram za film, oberučke sam prihvatila“, kaže Alin koja je takođe radila na filmu i kao izvršni producent. „U mojim mislima je „Ne znam kako joj polazi za rukom“ je odlična priča o usponima i padovima glavne junakinje i njenim pokušajima da u isto vreme bude i dobar roditelj ali i uspešna poslovna žena. Knjiga je napisana u specifičnom, komičnom tonu. Jedan od razloga zbog čega u filmu postoji voice-over je taj što sam želela da se uverim da će biti sačuvan autorkin osoben i urnebesno smešan način kada piše o tome kako izgleda kada ste bačeni u milion smerova u isto vreme.“

Povezana vest:  "Krcko Oraščić i četiri kraljevstva" premijerno 1. decembra u bioskopu Cineplexx 4D Delta City!

Alison Pirson koja je radila i kao koproducent filma smatra da je Alin priču i njene teme prenela potpuno na isti način kao što je u knjizi. „Videvši njen pogled na knjigu, osetila sam da je ona u pravim rukama“, priznaje Alison. „Ona ima vrlo sličan osećaj za humor i bilo je zanimljivo videti nečiju drugu imaginaciju istog materijala“, kaže autorka knjige.

Alin je pokazala scenario reditelju Daglasu Mekgratu, koji je inače pisao scenarije za sve svoje filmove uključujući i debitantsko ostvarenje „Ema“ sa Gvinet Paltrou u glavnoj ulozi. „Bio sam potpuno očaran“, priznaje on. „Nikada ranije nisam režirao film po scenariju koji nije moj, ali bilo je nešto predivno u knjizi Alison Pirson i scenariju Alinin Broš Mekene što me je odmah povezalo sa temom zaposlenih roditelja. Nikada nisam imao pred sobom scenario koji se toliko sveobuhvatno bavi onim šta zaposleni roditelji moraju da urade na način kako je to izneto u ovom scenariju. Pomislio sam, ’ja bih ovo voleo da režiram’.“

„Dag je bio idealna osoba za prenošenje knjige na film. On je mogao da oduhvati sve sa čime se Kejt suočava – stres, balansiranje između porodičnog i poslovnog života, a da u isto vreme gledaocu pruži zabavu i uzbuđenje“, dodaje scenaristkinja filma.

Film ponovo okuplja Daglasa Mekgrata, Donu Giglioti i Harvija i Boba Vajnštajna koji su bili izvršni producenti na filmu „Ema“ u produkciji njihove prethodne kompanije Miramax. „Harvi, Bob i ja smo bili uzbuđeni kada je Dag rekao da želi da režira ovaj film. Znali smo da je on vešt u komedijama o vezama između polova i znali smo da ćemo potpuno uživati u radu sa njim“, kaže producentkinja filma.

Posebno su bili oduševljeni kada je Sara Džesika Parker potpisala ugovor za ulogu Kejt Redi. „Sara u momentu pleni na velikom platnu i ona se vrlo lako snalazi u komediji“, kaže reditelj. Kao majka, Sara je mogla da se osloni na sopstveno iskustvo u kreiranju karaktera. „Sara je posvećena majka, dosta radi kao glumica i okupirana je i mnogobrojnim drugim aktivnostima. Ona razume sve što Kejt radi tokom filma i mogla je da priđe karakteru sa poštovanjem igrajući u isto vreme komično.“

„Svideo mi se scenario, bio je zabavan, ali i vrlo iskren u kompleksnostima kada se želi sve“, kaže glumica. „Mislim da stvari koje Kejt želi za sebe – da bude dobra majka, poštovana supruga koja pruža podršku, uspešna poslovna žena, nisu nikome strane. Kejt se nalazi momentu kada joj posao postaje vrlo intrigantan i ispunjava je. Ona oseća veliku krivicu što zbog karijere ne posvećuje porodici dovoljno vremena, ali je očigledno da je posao zaista bitan deo njenog života.“

Kada priča počinje, Kejt jedina donosi prihode u svojoj porodici. Njen suprug Ričard je arhitekta koji je napustio Boston kako bi osnovao sopstvenu kompaniju i bori se da se probije na tržištu. Oboje su u ključnim momentima svojih karijera: Kejt dobija bolju poslovnu ponudu, a Ričard je na putu da dobije veliki dizajnerski projekat.

Greg Kiner kaže: „Ričard takođe pokušava da održi balans između posla, očinstva kao i sa samim sobom. Mislim da postoji prećutan dogovor između Kejt i Ričarda da ako on dobije priliku svom poslu onda Kejt ostaje kod kuće. Ali to ne ide tako glatko.“

Kejtino unapređenje zahteva od nje još više odsustva od kuće kako bi razvila nov fond. Ona će putovati do Njujorka, središta finansijskog sveta i radiće sa legendom u njenoj firmi, Džekom Abelhamerom koga igra Pirs Brosnan.

Sara Džesika Parker kaže: „Njujork pruža Kejt beg od svih ludih lista koje joj se vrte po glavi. Ona se može fokusirati na rad, ići u dobre restorane u jednom od najuzbudljivijih i najglamuroznijih gradova na svetu. A provođenje vremena sa Džekom nije teško – on je elegantan, zabaran i ceni njen profesionalni talenat. U stvari, činjenica da provodi divno vreme sama pospešuje osećaj krivice što je daleko od kuće.

Povezana vest:  Orlandu Blumu počasna diploma Univerziteta Kenta

Brosnan opisuje svoj karakter kao „predan radnik, udovac i usamljenik. Džek je došao do samog vrha u svojoj profesiji u gradu koji poznaje kao svoj džep. On će otići koliko god je potrebno da bi dobio ono što želi i njegov moto je da stvari održi jednostavnim i pod kontrolom. Onda će u njegov život ući jedna predivna žena.“

Kejt se za uspeh u karijeri može zahvaliti dvema ključnim ženama u njenom životu: najboljoj prijateljici, uspešnoj poslovnoj i prodičnoj ženi, Alison (Kristina Hendriks) i izvanrednoj mladoj koleginici Momo (Olivia Man). Advokat sa prikrivenim osećajem za humor, Alison s mnogo ljubavi zadirkuje Kejt zbog njenih perfekcionističkih tendencija, a sebe smatra mnogo pragmatičnijom.

Mislim da Alison nikada ne bi ustala u tri ujutru kako bi pravila kolače za školsku priredbu“, kaže sa osmehom Kristina Hendriks. „Alison i Kejt imaju drugačije karaktere, ali poenta je u tome što su sjajne prijateljice i da mogu biti potpuno međusobno iskrene i da zasmejavaju jedna drugu.

Sa druge strane, Momo nema nameru ni da priđe blizu šporetu. Ona je potpuno posvećena karijeri i ne može da prihvati Kejtin nonošarlantan odnos, na primer, prema mrlji od testa za palačinke na njenom reveru. „Momo nije devojka koja je odrastala maštajući o tome da ima muža i decu“, kaže Olivia Man. Pripremajući se za ulogu glumica je skratila dugu kosu na jednostavnu kratku frizuru. „Reditelj je voleo da zove Momo ’aerodinamična’ i činilo mi se da bi ona nosila kratku kosu, frizuru koja bi uvek bila jednostavna i čista. Ona ne voli kada je nešto ometa, čak ni na momenat“, dodaje ona.

Reditelj kaže: „Momo reprezentuje određeno mišljenje: ja ne želim da imam decu; videla sam šta se tebi dogodilo sa decom, Isuse, ne daj da se to i meni dogodi.“

Pored toga što govori o Kejtinom žongliranju između privatnog i profesionalnog života, „Ne znam kako joj polazi za rukom“ donosi i jezgrovit pogled na svet finansija. Iako su žene napravile veliki prodor na to polje, Kejt zna da je status kao majke čini vrlo ranjivom na pitanja o njenim profesionalnim obavezama i kao dokaz tome, ne mora da pogleda dalje od svog kolege, večito nasmejanog Krisa koga igra Set Mejer. Kris nikada ne propušta priliku da pomene Kejtine obaveze kao majke, pogovotu kada je njihov šef prisutan tu. Miniranje Kejt je nešto što on čini iz zadovoljstva i profesionalne nadmoći, kao što klijente voli da vodi u striptiz bar. Set Mejer kaže: „Mislim da svaka kompanija ima nekog Krisa. On je sigurno mnogo ambiciozniji od ostalih. Možda nije tako dobar kao što misli. I verovatno je često ljubomoran“. Kako bilo, njihov nadređeni Klark Kuper nije potpuno slep za Krisove mahinacije. „Klark je na tom mestu jer je dobar u svom poslu i ima odličnu reputaciju. On voli da pokazuje lepe manire i nije mu prijatno da raspravlja o privatnim stvarima sa zaposlenim ženama“, dodaje glumac Kelsi Gramer. „Ali on je dobar šef i fer je prema zaposlenima“, dodaje on.

Reditelj pohvaljuje autorku knjige i scenaristkinju zbog njihovog nijansiranja likova koji se često ne slažu sa Kejt i ne razumeju je. „Alison i Alin su izbegle stereotipe, kao što su neraspoloženi matori šef, kolega-miner i slično. Naravno, Kris jeste miner, ali on prezire takve osobine kod onih koji se tako ponašaju prema njemu.“

Sara Džesika Parker je očekivala da će uživati u radu sa proslavljenim velikanima na filmskom platnu i mladim glumcima i zaista je bilo tako, ali najveće iznenađenje je bio profesionalizam male Eme Rejn Lile koja igra njenu kćerku Emili i blizance Teodora i Julijusa Goldberga. „Deca su veliki deo priče i ona su uključena u film kao integralni deo priče“, kaže Džesika. „Prirodno se brinete kada radite sa decom da li će se umoriti ili će im biti dosadno. To se nije dogodilo. Ema je bila zapanjujuće izvsrna, talentovana i brza. A blizanci su bili neodoljivi. Rad sa decom je bio izvor ogromnog zadovoljstva i sreće za sve nas na setu“, dodaje ona.

Povezana vest:  "AGENTI SUDBINE" sutra premijerno na FESTU

Snimanje filma počelo je 17. januara i završeno je za osam nedelja, do polovine marta. Pored seta u Bostonu i Menhentnu, najveći deo snimanja odvijao se u samom Njujorku. Scenograf Santo Lokuasto imao je zadatak da pronađe lokacije u Njujorku koje bi predstavljalje bostonsko okruženje i ponudile jak vizuelni kontrast sekvencama na Menhetnu. Reditelj kaže: „Santo je odličan scenograf, kako u filmovima, tako i u pozorištu. Mislim da on poznaje bolje Njujork od policije. On ima izuzetno oko i pronašao nam je najbolje lokacije.

Kostimograf Rene Elrih Kalfus imao je pred sobom izazov da glumicu koja je poistovećena sa mnogim njujorškim ikonama transformiše u potpuno drugačiju osobu. Kejt Redi je mnogo daleko od Keri Bredšo i Sara Džesika Parker je sa zadovoljstvom prihvatilo promenu.

Jedna od najzabavnijih scena za reditelja bilo je snimanje kuglanja Parkerove i Brosnana. „Prišao mi je Pirs i počeo da govori, ’ja ne znam da kuglam, ja ne znam da kuglam, ovo će biti užasno. Ja zapravo ne znam ko su dobri kuglaši, ali se ispostavilo da je Pirs Fred Aster među kuglašima. I Sara je bila sjajna.“

Sara na kraju dodaje: „Nadam se da će, kao i knjiga, ovaj film zabaviti i aktivirati publiku oba pola. „Mislim da je ovo priča koju treba da pogledaju muževi i žene, momci i devojke, momci i momci, devojke i devojke.“

„Dag nam je pokazao put kako da napravimo iskrenu komediju o poslu, ljubavi, roditeljstvu i mislim da smo uspeli u tome“, dodaje ona.

O GLUMCIMA

Sarah Jessica Parker (Kate Redy)

Ogromnu svetsku slavu stiče ulogom Keri Bredšo u seriji „Seks i grad“ (1998-2004.) za koju je osvojila četiri Zlatna globusa, tri Screen Actors Guild nagrade, 2 Emija. Istu ulogu je ponovila u istoimenom filmu 2008. godine, kao i drugom delu „Seks i grad 2“ iz 2010.

Karijeru je započela u pozorištu i na televiziji, a početkom 90-tih njena popularnost počinje vrtoglavo da raste posle uloge u romantičnoj komediji L.A. Story. Usledili su Honeymoon in

Vegas u kome je igrala sa Nikolasom Kejdžom, Hocus Pocus Kenija Ortege, Striking Distrance sa Brusom Vilisom, Ed Wood sa Džonijem Depom.

Igrala je takođe u filmovima Miami Rhapsody, The First Wives Club, The Family Stone, Failure to Launch, Smart People, New Year’s Eve i mnogim drugim.

Na setu za film Firstborn upoznaje Roberta Daunija Jr. sa kojim je bila u vezi do 1984. do 1991. godine. Maja 1997. udaje se za glumca Metjua Broderika sa kojim ima sina Džejmsa. Od surogat-majke dobili su i blizance Marion i Tabitu.

Pierce Brosnan (Jack Abelhammer)

Glumačku karijeru počinje u pozorištu, a pažnju publike skreće ulogom u televizijskoj seriji Remington Steele (1982-1987.). Posle ove serije usledile su glavne uloge u filmovima Dante’s Peak i The Thomas Crown Affair. Tokom 1995. godine postaje peti po redu glumac koji je portretisao čuvenog agenta Džejmsa Bonda sve do 2002. godine.

Usledili su zatim filmovi The Matador (nominovan za Zlatni globus 2005.), Mamma Mia! (2008.), The Ghost Writer (2010.)

Bio je u braku sa australijskom glumicom Kasandrom Haris od 1980. pa sve do njene smrti 1991. godine. Kasnije se oženio američkom novinarkom i spisateljicom Keli Smit.