2011 10 27 ChevroletSparkEV-Cutaway
Chevrolet predstavlja električni motor za električno vozilo Spark

Počevši od kućnih aparata pa sve do dečijih igračaka, električni motori su svuda oko nas, a u automobilskoj industriji se koriste već skoro čitav vek, još od prve upotrebe električnog startera, koji je izumeo Čarls Ketering, 1912. godine. Kao što pokazuje slučaj modela Chevrolet Volt, električni motori preuzimaju novu ulogu kao ključni delovi pogona vozila.
„Poslednjih nekoliko godina smo proveli naglašavajući kapacitete akumulatora koje proizvodi naša kompanija, što će igrati značajnu ulogu kao jedna od naših osnovnih kompetencija u razvoju”, kaže Lari Nic, izvršni direktor GM-a za elektrifikaciju vozila. “Razvoj i proizvodnja električnih motora je još jedna oblast stručnosti koja će nam biti potrebna u širenju tehnika elektrifikacije vozila, kako bismo odgovorili na potrebe naših klijenata širom sveta”.
Chevrolet ističe svoju stručnost u oblasti električnih motora u pilot postrojenju u Viksomu, predgrađu Detroita, pre početka proizvodnje električnih motora u GM-ovoj fabrici u Vajt Maršu u Merilendu u SAD (kod Baltimora) 2012. godine. Pre svega, u Viksomu se testiraju i odobravaju oprema i procesi koji će se koristiti u Vajt Maršu.
Vozila na regularan pogon koja su danas u korišćenju sadrže razne električne motore za pokretanje sedišta, prozora, brisača i drugih funkcija. Električni motori se koriste u hibridnim i električnim vozilima za pokretanje vozila. Električna energija se skladišti u akumulatoru i napaja električni motor energijom koja pokreće točkove.
GM je usredsređen na razvoj stalnih magnetnih i indukcionih motora za potrebe raznih aplikacija. Tokom nedavno održane obuke u pogonu u Viksomu mediji su imali priliku da svojim rukama sastavljaju delove stalnog magnetnog motora, tačnije konfiguracije stalnog magnetnog motora od 85kW (114 ks), koja će se koristiti u nedavno najavljenom električnom vozilu Chevrolet Spark, koji će imati premijeru 2013. godine.
Fabrika u Vajt Maršu će proizvoditi električne motore za Spark i druge buduće modele. GM trenutno koristi električne motore kao deo pogonskog sistema devet vozila, uključujući Chevrolet Volt, Chevrolet Malibu Eco, Chevrolet Silverado Hybrid, Buick Lacrosse eAssist, Buick Regal eAssist, GMC Sierra Hybrid, GMC Yukon i Yukon Denali Hybrid, kao i Cadillac Escalade Hybrid.

Povezana vest:  Novosti iz kompanije Inoto