Monserat Kabalje:Veoma mi je drago što sam ponovo u Srbiji
Španska operska diva Monserat Kabalje izjavila je, uoči sutrašnjeg koncerta u Beogradskoj areni, da joj veoma drago što je ponovo u Srbiji i da je najlepši deo njenih putovanja upoznavanje novih ljudi, pesama i zemalja.
Jedna od najvećih operskih pevačica svih vremena, poznata po tome što u svakom gradu ukazuje čast domaćim umetnicima da sa njom nastupe, rekla je na konferenciji za novinare da jedva čeka da čuje Snežanu Savičić Sekulić i Harisa Džinovića, koji će biti njeni specijalni gosti u Areni.
-Čula sam da ova mlada dama peva odlično i da je veoma lepa, a naročito mi je drago što će izvesti mom srcu veoma blisku ariju, koju sam i sama pevala u njenim godinama – istakla je Monserat, koja je uverena da će je Džinović iznenaditi svojim nastupom, jer je čula da je odličan i veoma poznat pop pevač.
Na pitanje da li ima neku sugestiju ili savet za ovo dvoje solista, apsolutna diva sa nadimkom „La Superba“ je istakla da joj upoznavanje različitih ljudi predstavlja veliko zadovoljstvo i da je svako od njih osoben i samim tim ima potpunu slobodu interpretacije.
-Najlepši deo putovanja i obilaska različitih zemalja i kontinenata je upravo upoznavanje ljudi, pesama, glasova. Divno je komunicirati sa novim ljudima i veoma važno za sopstveno usavršavanje – rekla je Monserat.
Za svaki nastup dugo se priprema, jer želi da oseti kompoziciju, ali i duh kompozitora.
-Muzika je kao dete, da biste ga upoznali morate duže da ga posmatrate i provodite vreme sa njim. Zato sa pripremama počinjem mnogo ranije, kako bi se saživela sa kompozicijama, osetila duh njenog autora i mogla da prenesem njegovu poruku – rekla je ona.
Na pitanje o budućnosti opere, Monserata Kabalje je primetila da svaki muzički žanr traži podršku publike i da zbog toga opstaju samo kvalitetna dela.
-Postoje umetnici i kompozicije koje decenijama i vekovima traju, jer publiku ne možete da prevarite, ona nije gluva, i odlično zna šta je kvalitet i to traži – istakla je španska diva.
Ona je kao primer navela Verdijevu operu „Otelo“, koju su mnogi izvodili, počev od Enrika Karuza, preko Plasida Dominga, do novih američkih pevača, ali publika, prema njenim rečima, tačno zna koja izvedba je najbolja i šta očekuje od „Otela“.
Suština muzike je, naglasila je Monserat, da kvalitetne kompozicije opstaju, samo dolaze novi glasovi, a to je slučaj i sa pop i rok muzikom.
Džinović je rekao da je za njega nastup sa Monserat Kabalje velika čast, priznanje i izuzetno značajan događaj u njegovoj muzičkoj karijeri.
On je objasnio da su italijanske kancone njegova stara ljubav, kao i da voli da „pokuša da peva sa operskim prizvukom, ali to radi na svoj način“.
Italijanske kompozicije, dodao je, peva već 30 godina, ali prvi put će nastupiti u pratnji Simfonijskog orkestra.
Monserat Kabalje će u Beogradskoj areni nastupiti uz pratnju Simfonijskog orkestra RTS-a, kojim će dirigovati Hose Koljado, a do sada je prodato oko 5.000 ulaznica.
PHOTO: ataimages.rs