Chery – automobili koji nam dolaze iz zemlje gde je budućnost već stigla

chery_promocija_salonKineski proizvođač Chery stigao je i na srpsko tržište. Prvog marta 2010. godine kompanije KVIS d.o.o. je ozvaničila početak prodaje i servisiranja automobila marke Chery na području Srbije, Crne Gore i Makedonije. Tim povodom održana je konferencija za novinare na kojoj su se predstavnicima medija obratili g. Dani Brenner, vlasnik kompanije Kamor Group-matične kuće kompanije KVIS d.o.o, g. Andreja Uršić, izvršni direktor kompanije KVIS d.o.o. i g. Vladimir Babić, direktor post-prodaje. Predstavljen je istorijat, poslovanje i ciljevi kompanije, Chery kao globalni proizvođač automobila, modeli koji su kod nas u prodaji: Ego, Tengo i Tiggo i princip poslovanja i usluge vezano za post-prodaju vozila Chery. Konferencija se održala u prvom Chery prodajnom salonu, u Beogradu, u ulici Patrijarha Joanikija 17d gde su novinari imali prike da se upoznaju sa modelima, paketima dodatne opreme i cenama.
Bilo je samo pitanje trenutka kada će iz Kine početi da stiže najkompleksniji proizvod masovne industrije, automobil. Svi koji se mršte na ovu ideju verovatno nisu svesni koliko je delova njihovog automobila proizvedeno baš u Kini. Borba za profit u auto industriji je neminovno dovela proizvodnju u Kinu. Prvo je započeta proizvodnja komponenata, a nedugo zatim i sklapanje automobila. Pionir u ovom poslu je bio nemački Volkswagen; ubrzo za njim došli su i ostali svetski proizvođači. Model poslovanja je jednostavan: u zajedničkom preduzeću ino-partner može imati najviše 50 % akcija kompanije. Svaki investitor može osnovati svega dve zajedničke kompanije sa kineskim kompanijama. Najčešće je razvoj ključnih komponenti automobila prepušten inostranim partnerima. U Kini postoji preko 100 proizvođača automobila.
Sve fabrike automobila su u vlasništvu države. Najveća od njih je Prva Fabrika Automobila -FAW (First Automobile Workshop), slede je Shanghai Auto, BYD, SAIC, Great Wall, Geely, Chery. Tokom 2009. godine, na tržištu Kine je prodato oko 13 miliona vozila, od čega je 40 % pripalo domaćim proizvođačima. Kinesko tržište automobila je tokom 2009. postalo najveće na svetu i svi proizvođači mu posvećuju izuzetno veliku pažnju. 
chery_promocija_salon_funkcioneriU Kini se Chery nalazi među sedam vodećih proizvođača, ali je već godinama na prvom mestu izvoznika automobila iz Kine. Tokom januara 2010. Chery je dostigao proiz-vodnju od 73 000 automobila, sa tendencijom rasta. Procenjuje se da će godišnja proizvodnja i prodaja vozila dostići skoro 1 milion. Od samog početka, kompanija je usvojila plan da izvoz automobila bude veoma važan segment u prodaji. U ovom trenutku, Chery izvozi u više od 80 zemalja.
Kompanija Chery je osnovana 1997. godine u gradu Wuhu u provinciji Anhui. Nalazi se u istočnom delu Kine, 350 kilometara zapadno od Šangaja. Pogoni kompanije su smešteni u industrijskoj zoni, na obali reke Jangce. Prva fabrika u sastavu Chery kompanije je napravljena 1999. godine. Kompanija je svoj prvi automobil prodala u2001. godini. Za 8 godina Chery je dospeo na 26. mesto svetske liste proizvođača automobila. 
Ono što Chery izdavaja od svih ostalih proizvođača automobila u Kini je činjenica da je to jedina kompanije koja nikada nije imala nameru da sklopi ugovor o zajedničkom preduzeću sa bilo kojim inostranim proizvođačem automobila. Ta odluka je imala dve dalekosežne posledice: razvoj kompanije je bio teži, razvoj novih modela je bio usporen zbog nemogućnosti pristupa najnovijim tehnologijama iz auto industrije. Sa druge strane, Chery nikada nije bio ograničen da proizvodi i prodaje modele koje mu nameće poslovni partner.
Nemogućnost pristupa najnovijim tehnologijama je rešena jednostavno: Chery je imao mogućnost izbora partnera za svaku oblast razvoja. Tako je dizajn novih modela poveren italijanskim dizajnerskim studijima. Odabrani su Bertone i Pininfarina.
Ogibljenje je razvijano uz pomoć engleskog Lotusa, elektroniku rade Bosch, Siemens VDO i Magneti Marelli, od kojeg se preuzima i automatski menjač za model Ego. Četvorostepeni automatski menjač za Tengo i Tiggo stiže iz Renoa. Motori Acteco, koji se proizvode u fabrici motora Chery, razvijani su u saradnji sa austrijskom kompanijom AVL. Nastali su na bazi proverenih Mitsubishi agregata, koji su ugradjivani u prve primerke Chery automobila. Odlikuje ih velika izdržljivost i pouzdanost u radu, uz podrazumevanu malu potrošnju goriva i nisku emisiju izduvnih gasova. Proizvodne linije u fabrici motora su kompletno automatizovane, kupljene od eminentnih kompanija iz SAD-a, Nemačke, Francuske i Japana. Na najkritičnijim mestima na proizvodnoj traci rade roboti – obrada ključnih mehaničkih delova motora i montaža radilice i bregastih osovina. 
Komora za farbanje vozila je najnovije generacije i obezbeđuje najbolju antikorozivnu zaštitu i perfektno završno farbanje i lakiranje školjke.
Razvoju novih tehnologija dat je najveći značaj: u razvojnom centru Chery radi više od 3000 ljudi; većina su inženjeri. Chery razvija i hibridnu tehnologiju, kao i automobile na električni pogon. Neki od njih su svetu predstavljeni tokom Olimpijade u Pekingu 2008. godine.
Chery je svestan ključnih problema u razvoju kompanije na globalnom nivou- cilj kompanije je razumevanje potreba kupaca na svakom tržištu ponaosob, kao i ispunjavanje svih lokalnih zakona i normativa. Zbog toga se posebna pažnja poklanja zadovoljstvu klijenata. 
Dobijanje homologacije za EURO 4 normativ je veoma važan stepenik u osvajanju tržišta Evrope. Prva tri modela koja se predstavljaju na tržištu Srbije su Ego, Tengo i Tiggo.
Radi osvajanja najzahtevnijih tržišta Severne Amerike i Evrope, Chery ubrzano privodi kraju izgradnju potpuno nove fabrike automobila u Dalianu, u industrijskoj zoni na obali mora. U novoj fabrici će se proizvoditi isključivo modeli sa EURO 5 i EURO 6 normom, namenjeni izvozu na navedena tržišta. Svoje najnovije modele fabrika će predstaviti na predstojećem sajmu automobila tokom aprila 2010. godine u Pekingu.

Povezana vest:  Izobilje nagrada u 2018:Titule za Opelove pobedničke automobile

Kamor group 
Kamor Group, sa sedištem u Tel Avivu, je jedna od najuspešnijh kompanija u Izraelu. Ova grupa je aktivna u različitim industrijama i poljima širom sveta, kao što su: uvoz i distribucija motornih vozila, uvoz i distribucija pneumatika, prekookeanski prevoz rasute robe, nekretnine i investicioni fondovi. Kad je poslovanje u okviru automobilske industrije u pitanju, Kamor Group ima dugogodišnje iskustvo jer je ova kompanija zvanični uvoznik i distributer BMW-a za Izrael, dok u Bugarskoj ima u vlasništvu dilersku kuću sa najvećom prodajom automobila pomenutog proizvođača. 
Kamor Group broji preko 600 zaposlenih i ostvaruje uspešne rezultate na svim poljima poslovanja.

Povezana vest:  Tri miliona proizvedenih modela Mazda3

KVIS d.o.o.
Kompanija KVIS d.o.o. je osnovana u Beogradu 2008. godine, kao deo kompanija Kamor Group i njenog partnera, kompanije Caduri Group. Prvi dogovor o uvozu Chery automobila za područje Srbije, Crne Gore, Bugarske, Makedonije i Izraela, kompanije Kamor i Caduri Group postigle su još 2006. godine, ali je konačan dogovor završen 2009. godine. Osim prodajno servisnog centra marke Chery u ulici Patrijarha Joanikija br. 17d, na Vidikovcu, u Beogradu, kompanija KVIS d.o.o. veoma efikasno razvija kompletnu dilersko-servisnu mrežu širom Srbije. 
Istovremeno, kompanija je zaposlila vrhunske stručnjake i radnike sa višegodišnjim iskustvom u auto industriji, i svima njima obezbedila adekvatnu obuku za prodaju i održavanje vozila marke Chery. 

Povezana vest:  Opel na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu