Mazda_RX8_3

POČASNI KRUG ZA MAZDU RX-8

RX-8 je juče na stazi NAVAK ispraćen u istoriju i na našem tržištu: trenutku lansiranja 2003. godine, ovaj model je predstavljao evoluciju sportskog automobila sa rotacionim motorom. Mazda je bila i ostala jedini proizvođač automobila u svetu koji je proizvodio i rotacione Wankel motore. Njegov dinamični i sportski dizajn, jedinstveno centralno otvaranje vrata i prostor za četvoro putnika, uz RENESIS rotacioni motor, učinili su ovaj model pravim hitom među kupcima sportskih automobila širom sveta.

Dizajn

Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.

Povezana vest:  Mazda2 – specijalna akcija za gradskog ljubimca

Komfor i funkcionalnost

Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.

Povezana vest:  Nova generacija 1.6 turbo motora otvara sezonu novih Opelovih pogonskih sistema

RENESIS rotacioni motor

RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući

automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.

Povezana vest:  Svetske premijere i noviteti FIAT-a na 81. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi

RX-8 je model koji je kroz svoju istoriju donosio neverovatno zadovoljstvo u vožnji svim sportski nastrojenim vozačima. Proizvodnja modela RX-8 zvanično se završava ove godine, a prvi čovek Mazde Takaši Jamanuči izjavio je da će, bez obzira na zatvaranje jednog poglavlja, rotacioni motor uvek ostati otelotvorenje duha kompanije Mazda. RX-8 ostaje u sećanju kao legendarni sportski model Mazde, čije ime stoji upisano u istoriju automobilizma.