a_cnd_2 

Deveti Beogradski festival igre otvara Nacionalna plesna kompanija iz Madrida
 
Deveti Beogradski festival igre pod motom „Krug se piše beskonačno“ sutra uveče u Sava centru otvoriće španska Nacionalna plesna kompanija iz Madrida, najavljeno je danas na konferenciji za novinare u Servantesu.
Savetnik ambasade Španije u Beogradu Francisko Migel Alvaro zahvalio je direktorki i osnivaču BFI Aji Jung što je pozvala špansku plesnu nacionalnu kompaniju na ovako veliki i ugledni festival, u društvo najvećih svetskih plesnih kompanija i prestižnih produkcija.
On je istakao da su u Španiji veoma ponosni na Nacionalnu plesnu kompaniju osnovanu 1979.godine, nakon dugih godina diktature i zatvorenosti u kojima nije mogao da se iskaže prirodni dar za igru Španaca.
Igrači predvođeni svojim novim direktorom Hozeom Martinezom, zvezdom Baleta pariske Opere, koji je već gostovao u Beogradu na 2.BFI, uprkos štrajku u Španiji i poteškoća u prevozu, stigli su i spremni su za svečano otvaranje praznika igre.
Kako je ispričala Jung, napetost je bila ogromna, let je otkazan, menjali su za drugi preko Budimpešte iz koje su doputovali autobusom na vreme da postave scenu za sutrašnji nastup na kome će prvi put u inostranstvu prikazati svoju najnoviju produkciju.
Jung je kazala da se ova kompanija vraća na naš festival, da je gostovanje na 3.BFI sa tadašnjim direktorom Načom Duatom bilo preokret za festival, posle njihovog nastupa nisu mogli nazad, morali su da dovode samo najbolje.
Novi direktor Martinez rekao je da će beogradska publika videti tri različita komada, koreografije premijerno izvedene u Madridu krajem januara, postavku mladog španskog koreografa Alehandra Serude, poetski komad na muziku Filipa Glasa „Suviše blizo“, zatim dinamičan muzički kolaž sjajne Anabel Lopez Očoa „U tranzitu“ koji je postavila oduševljena individualnošću 17 igrača Nacionalne plesne kompanije.
Publika će sutra uveče na otvaranju 9.BFi videti i postavku švedskog koreografa Johana Ingera, stalnog koreografa Holandskog plesnog teatra „Ludak koji hoda“ inspirisanu muzikom Ravelovog „Bolera“ u izvođenju Izraelske filharmonije pod dirgentskom palicom Zubina Mehte, komad koji igrači obožavaju i igraju sa posebnom energijomm.
Martinez je ispričao da su igrači Nacionalne plesne kompanije i on srećni što su u Beogradu i da bi voleli da imaju ovakav festival u Madridu.
„Prvi put sam bio kao igrač Baleta pariske Opere, moja je odgovornost bila samo moje telo, moja igra, sada odgovaram za mnogo više ljudi, da u što boljem svetlu prikažem Nacionalnu plesnu kompaniju“, kazao je Martinez koji ima dve funkcije, još uvek je i grač, zvezda pariske Opere.
Na 9.BFI od sutra do 12.aprila predstaviće se 15 vrhunskih plesnih produkcija autora i izvođača iz čitavog sveta u selekciji bez kompromisa. Kako je nedavno izjavila Tanjugu Jung, ovogodišnja selekcija je najaktuelniji presek onoga što se dešava na svetskoj plesnoj sceni i onoga što puni evropske i svetske teatre.
Biće izvedeno 11 predstava u Beogradu, jedna u Novom Sadu i jedna u Zrenjaninu, a prvi put imaćemo i domaću premijeru, biće izveden balet Saše Ilića na muziku srpskih klasičara Miloja Milojevića i Dušana Radića.
Gosti su koreografi srednje generacije „koji su već zavrteli svoj krug“, nametnuli se na plesnoj sceni i njeni su značajni predstavnici sa produkcijama koje su ono najbolje trenutno u ponudi u svetskim metropolama.
Publika će videti predstave koje su trend u svetu savremene igre, najreferentniji presek aktuelnog, to su živi orkestri na sceni, sinergija muzike i igre koju će videti u predstavi „Politička majka“ izraelskog koreografa koji dolazi iz Velike Britanije, Hofeša Šehtera kao i kanadske trupe La La La Human Steps koja ove godine slavi 30 godina postojanja. Prema rečima Jung, oni imaju živi orkestar na sceni, predstava je omaž koreografskog rada Edvarda Loka, koji je tokom čitave svoje karijere paralelno radio sa baletskim igračima i sa najvećim rok zvezdama poput Dejvida Bouvija.
U Sava centru nastupiće čuveni Holandski plesni teatar sa dve postavke koje po londonskom Tajmsu „oduzimaju dah svojom tehničkom perfekcijom i vizuelnim efektima“.
Trupa Kidd Pivot iz Frankfurta dolazi sa predstavom „Tamne materije“ jedne od najzanimljivijih savremenih koreografkinja Kristal Pajt iz SAD.
U Narodnom pozorištu u Beogradu, ali i u Novom Sadu i Zrenjaninu gostovaće plesna kompanija Džejkobi i Pronk iz SAD sa koreografijama koje potpisuju svetska koreografska imena Mauro Bigonceti, Icik Galili i Aleksander Ekman.
„U „Atelje 212″ stiže Emanuel Gat, miljenik beogradske publike, sa novom predstavom koja je premijerno izvedena i bila najbolja na Bijenalu igre u Veneciji, protekle jeseni“.
U Beogradskom dramskom pozorištu austrijska trupa „Liquid Loft“ izvešće plesnu studiju o društvenim mrežama a izraelska trupa Josija Berga, koja dolazi prvi put na BFI, predstaviće se sa dve predstave „Izgubljena životinja“ i „4 muškarca, Alisa, Bah i jelen“, iza kojih se, kako je najavljeno, krije dobra igra i odličan „montipajtonovski“ humor.

 

Povezana vest:  Mikser festival i Izdavačka kuća Arhipelag raspisuju književni konkurs za neobjavljene priče o Savamali