Motociklizam

SAGMAJSTER KOD TORSTENA U RADIONICI U KAUFBOJERNU

Počele su finalne pripreme

Torsten_(1)Za učestvovanje na Dakaru nije dovoljno biti lud i imati mnogo novaca, već je neophodno imati i vrhunski pripremljen motor, koji će vas posle gotovo 10. 000 kilometra vratiti na cilj. Gabor Sagmajster na premijernom učestvovanju nije baš imao sreće sa motorom marke KTM(kratkotrajni turistički motor) kako u šali ume da tumači oznaku Austrijskog proizvođača, ali i sa mehaničarem koji ga je održavao.

Da ne bi dva puta imao iste probleme, koji znaju u potpunosti da zagorčaju životu takmičaru na putu od Argentine preko Čile i natrag, za sezonu 2010. dobio je novi KTM, a za «sređivanje» angažovao je, Nemca Kajzera Torstena iz malenog gradića Kaufbojern, koji ima ogromno iskustvo i vrlo pristojnu radionicu. Dovoljno je reći će da Torsten održavati motor Miranu Stanovniku, takmičaru iz Slovenije, koji ne želi da baca pare uzalud.

Od trenutka, kada ga je Torsten rastavio, skoro na osnovne delove, počele su finalne pripreme za najveći planetarni izazov, za majstore volana na dva, četiri i šest točkova.

Povezana vest:  Pedros najbolji u MotoGP klasi, foto-finiš odlučio pobednika u klasi 125 cc

– Imam potpuno poverenje u Torstena, jer je takav utisak od prvog trenutka ostavio na mene, kako sam kročio u njegovu radionicu. Toliko samouvreneo zvuči, da stvarno odaje utisak da vlada materijom u potpunosti, jednom rečju pravi je progesionalac. Pored mog motora, koji će biti gotov za nekoliko dana, već je uradio KTM za Stanovnika i Tinu Majer, a verujem da će ako se Božo Ristić oporavi od povrede zadobijene u Tunisu, učestvovati na Dakaru i ujedno i njemu održavati mašinu – rekao je Sagmajster.

Pre nego što će se finalno dogovoriti sa Torstenom, Sagmajster je sastavio spisak neophodnih pitanja, koje valja na vreme postaviti mehaničaru dok je u radionici, jer na terenu može biti dockan.

– Vrlo je važno da motor podesi prema mojim potrebama, jer moram istaći činjenicu da se od većine klasičnih učesnika Dakara razlikujem po težini i visini. Treba to čudo da izdržim mojih recimo 115 kilograma, a da se ne raspadne. Drugo, kako ove godine neću ići na ukrcavanje u Avr, trebalo je uraditi punomoćje, da Torsten ne bi imao problema u Francuskoj, a meni je preostalo da kupuim šator, vreću za spavanje, podmetače i sve što odmah može da se ukraca sa motorom, na preko okenaski brod, ako nađem odgovarajuću veličinu – rezimirao je Gabor.

Povezana vest:  DAKAR RELI, CEREMONIJALNIM STARTOM SA TRGA POČELA JE AVANTURA, Kolon za zagrevanje

TorstenPored navednih stvari, pričalo se još o crevu za gorivo, koje ga je sa Božom Ristićem na prošlom takmičenju propisno namučilo, čak su i kamere to zabeležile kao nesvakidašnji događaj u pustinji. Provera kablova ispod sedišta, takođe je bitna stavka, montiranje muzeva(specijalna unutrašnja guma), šira zadanja guma, namestiti ručke volana u odgovarajući položaj, upakovati kablove za paljenje, promeniti lamelu(zbog težiea) i još par sitnica, koje mogu biti nepremostive prepreke u datom trenutku, bile su biten Gaboru.

Posle vrlo detaljnog dogovora, obe strane su bile zadovoljne. Sagmajster što će imati odgovornog mehaničara, a Torstena što će zaraditi pristojnu količinu novca, za pružene usluge.

Kriza drma KTM

SEKA(Svetska ekonomska kriza) nije mimoišla ni KTM, vodećeg proizvođača motocikala, prevshodno namenjenih takmičarima na Dakaru. U odnosu na prošlu godinu kada su do polovine novembra prodali 120 motora, ove godine u isto vreme isporučili su samo 20.

Povezana vest:  FORMULA 1, Fetel nagovestio propuštanje Vebera, šefovi puštaju vozače da se sami dogovore!

Do starta Dakara ima još dosta vremena, ali možda i ne dovoljno da se pojedinici koji su do sada čekali, naglo odluče za kupovinu motora u Austriji. Velelepnoj fabrici i prodajnom salonu preko puta, ne piše se lepo. Ako je verovati izjavama ljudi iz menadžmenta fabrike, ako se stvari ne promene, pristupiće se nepopularnom potezu, a to je otpuštanje radnika.

Ristić neizvestan

Božo Ristić još jedan učesnik iz Srbije na Dakaru, nije još uvek u potpunosti potvrdio učestvovanje u sezoni 2010. U Tunisu na reliju pre nekog vremena, doživeo je pad i tom prilikom slomio ključnu kost. Zbog kratog vremenskog roka i neophodnog perioda da se oporavi, Ristić je još uvek pod znakom pitanja, ali je aktivno učestvovao prilikom pregovora Sagamjstera sa KTM, prilikom deponovanja 5.000 evra za kupovinu delova u pustinji. Ristić je svoje sve uplatio, jedino mu preostaje da izvida rane junačke, pa da uskoći u avion u pravac Južna Amerika.