euralonama2012mini

Povodom Evropskog dana borbe protiv raka kože Udruženje dermatovenerologa Srbije započinje Kampanju besplatnim pregledima kože
 
Udruženje Dermatovenerologa Srbije i Euromelanoma Evrope upozoravaju na paradoksalnu činjenicu: rak kože ima jedan od najbržih porasta učestalosti u Evropi uprkos tome što je jedini koji se može otkriti pregledom golim okom, te da ga je moguće dijagnostikovati u ranoj fazi. Najčešći je kod osoba starijih od 50 godina, kao i kod osoba koji se prolongirano ili intenzivno izlažu suncu. Jedna od 6 ovakvih osoba će razviti rak kože tokom života.
Mladeži na koži su savršeno normalna stvar i svako ih ima. Meðutim, s vremena na vreme, ako izmene svoj izgled, oni mogu biti znak upozorenja na opasnost od ozbiljne bolesti. Rak kože u odnosu na ostale oblike raka mnogo je lakše uočiti, a rano otkrivena bolest je u velikom broju slučajeva izlečiva. Ovo je razlog zašto je kampanja Euromelanoma 2012. fokusirana na značaj otkrivanja i ranog lečenja potencijalno opasnih promena na koži, pre nego što one postanu problem. Pod parolom “Nemojte da gledate, a da ne vidite” Kampanja je usmerena na edukaciju, kako bi svako mogao da zna kako da prepozna potencijalni rak kože. “Slika banane, na vizualu kampanje, ilustruje veliki broj različitih promena koje se mogu videti, od melanoma do aktinične keratoze, bazocelularnog i spinocelularnog karcinoma. Lako se pamti i privlači pažnju ljudi” kaže profesor doktor Veronik del Marmol, predsednica Euromelanoma Evrope.
Pored lekara opšte prakse, kampanja je takoðe usmerena na podizanje svesti o opasnosti melanoma i drugih vrsta raka kože meðu ostalim zdravstvenim radnicima kao što su fizioterpeuti i medicinske sestre, kao i meðu radnicima u sektoru velnesa, kao što su frizeri, kozmetičari i maseri, kao istinskim partnerima u ranom otkrivanju. Oni su svakodnevno u idelnoj poziciji da identifikuju sumnjive lezije kože i da preporuče ljudima koji su pod rizikom da konsultuju lekare.
 
Ko su osobe izložene riziku?
 
Riziku od melanoma izložen je svako. Neki više od drugih: osobe koje koje imaju svetlu kožu i koje su sklone opekotinama od sunca, osobe koje su zadobile opekotine od sunca u detinjstvu, osobe koje puno vremena provode na suncu (npr. zbog posla ili hobija), osobe koje su izložene intenzivnom sunčevom zračenju u kratkom periodu (npr. tokom odmora), osobe koje koriste solarijume, osobe koje imaju više od 50 mladeža, osobe koje u porodici imaju nekog ko je imao rak kože, stariji od 50 godina, kao i pacijenti kojima su transplantirani organi.
Euromelanoma dan obeležava se 7. maja 2012. godine pod sloganom „DA LI VAM TAČKE SMETAJU?” Godišnja kampanja koju organizuju dermatolozi, usmerena je na podizanje svesti o opasnostima raka kože I značaju rane dijagnoze. U toku ove nedelje æe se održati besplatni skrining pregledi u državnim klinikama i bolnicama, kao i mu privatnim dermatološkim ordinacijama. Nadalje, u svim evropskim zemljama učesnicama (njih 29) koristiæe se standardizovan upitnik da bi se sakupili podaci o 100.000 pacijenata širom Evrope. Ovi podaci æe se proučavati na Université Libre u Briselu (Belgija) i na Université de Lausanne (Švajcarska) u saradnji sa svim zemljama učesnicama.
Kampanju organizuje Udruženje dermatovenerologa Srbije u saradnji sa Euromelanoma Europe, Evropskom akademijom za dermatologiju i venereologiju (EADV), a pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Partner kampanje je Eucerin, brend medicinske kozmetike kompanije Beiersdorf d.o.o.
Euromelanoma je panevropska kampanja prevencije raka kože koja ima za cilj da svima pruži informacije o prevenciji, ranoj dijagnostici i lečenju raka kože. Započeta u Belgiji 1999. godine, ova kampanja se proširila na 29 zemalja. Ovu incijativu vodi mreža evropskih dermatologa koji rade besplatno i velikodušno služe cilju.

 

Povezana vest:  ACADEMMMY – prva angažovanja polaznika na Beogradskoj nedelji mode i žurci Sensation White