Opel Astra Classic IIINova Opel Astra – prvoklasni kompaktni automobil
Sa svojim sportskim, lepim izgledom, udobnošću pri vožnji, inovativnim tehnologijama i celim nizom pogonskog sistema koji donose ekonomičnost u potrošnji goriva nova Opel Astra, biće pravi „bum“ u evropskom segmentu kompaktnih vozila.
Utemeljena na tradiciji koju je Opel započeo 1936. sa prvim Kadettom, Astra je konstantno već decenijama meĎu prva tri najpopularnija automobila na evropskom popisu najbolje prodavanih kompaktnih vozila – dakle u segmentu na koji otpada 27 odsto ukupnog tržišta automobila. Prodaja Astre čini trećinu svih prodatih Opelovih/Vauxhallovih vozila, odnosno proda ih se ukupno oko 500.000 godišnje.
Nova Astra donosi brojne karakteristike koje se tiču udobnosti i sigurnosti u kompaktnu klasu. Većina ih je predstavljena sa Insignijom, Opelovim novitetom u klasi srednje velikih automobila. Izvanredne nove tehnologije poput sasvim nove mehatroničke šasije najnaprednijeg sistema svetala, prednje kamere koja prepoznaje saobraćajne znake i sedišta najvišeg ergonomskog nivoa samo su neke od karakteristika koje će biti dostupne sa novom Astrom.
opel_astra_1Reinterpretacija Opelove nove dizajnerske filozofije u kompaktnoj klasi
Nova Opel Astra donosi u kompaktnu klasu vlastitu interpretaciju nagrađivane dizajnerske filozofije ovog brenda koja spaja „umetničku skulpturalnost sa nemačkom preciznošću“, kakva je prvi put viđena kod Insignije. Njena snažna silueta koja podseća na kupe i elegantni detalji daju automobilu svež i sportski izgled. Prefinjene proporcije stvaraju karakterističnu, prema napred usmerenu siluetu sa strmo položenim vetrobranskim staklom i spuštajućom linijom krova, što čini tradicionalni format hatchbacka uzbudljivim.
Astrine bočne stranice oblikovane su po uzoru na dinamičnu obrnutu oštricu koja ih vizualno spaja sa snažno oblikovanim zadnjim vetrobranom i C-nosačima. Na zadnjoj strani dvostruki motiv krila sadržan u zadnjim svetlima čini ovaj automobil vrlo prepoznatljivim.
U unutrašnjosti se odražavaju fluidne linije karoserije: blagi oblici, zaobljene površine i kvalitet izrade deo su Opelove dizajnerske filozofije. Prepoznatljivi dizajnerski motiv je i obgrljujuća tabla sa instrumentima u obliku krila koja se uzdiže do vrha presvlaka na vratima. Učinak koji je time postignut je nežno obavijanje putnika, što doprinosi toplom, ugodnom ambijentu koji je noću pojačan blagim crvenim osvetljenjem u dnu središnje konzole i prednjih presvlaka na vratima.
opel_astra_4
Nova mehatroničko šasija sa Wattsovim linkom na zadnjoj osovini
Vozna dinamika i stabilnost dodatno su poboljšani zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju (za 71 mm) koji sada ukupno iznosi 2.685 mm. Nova Astra ima prednji deo širok 1.544 mm, a zadnji deo 1.588 mm, čime je trag točkova povećan napred 56 mm i 70 mm pozadi. Ovo daje automobilu snažniji i stabilniji stav, a time omogućuje i stabilnije upravljanje i držanje puta. Čvrstoća glavne karoserijske strukture poboljšana je 43 odsto torzijski i 10 odsto na savijanje i predstavlja solidan temelj za optimizaciju upravljanja i mogućnosti vešanja nove Astre. Povećana čvrstoća takoĎe doprinosi udobnosti i smanjuje buku i vibracije unutar kabine.
Šasija Opel Astre razvijana je kao mehanički sistem koji sasvim integriše mehaničke funkcionalnosti i elektronske kontrole. Nova Astra zadržava dinamičan karakter prethodnog modela kojeg je zabavno voziti uz značajna poboljšanja u responzivnosti upravljača i udobnosti vožnje. Dok je prednje vešanje već proverenog tipa McPherson, Opelovi inženjeri su u Rüsselsheimu prvi na svetu sa njim kombinovali složenu polukrutu osovinu sa Wattsovim linkom pozadi. Ovakva konstrukcija zadržava sve prednosti u veličini, masi i ukupnoj efikasnosti složene polukrute zadnje osovine, dok istovremeno Wattsov link savladava bočne sile tokom vožnje u krivinama i čini automobil dinamičnijim i agilnijim bez kompromisa u stabilnosti i udobnosti.
Kao Insignija i nova Astra može biti opremljena pametnim Opelovim elektronskim sistemom vožnje FlexRide koji je prava retkost u ovoj klasi. Sistem vešanja FlexRide stalno se prilagođava promenama u stilu vožnje i brzini ulaska u krivine. Osim toga, nudi i tri postavke – Standard, Sport i Tour – i mogućnost dodatne personalizacije.
opel_astra_3Ponuda vrhunski efikasnih motora sa kojima se emisija štetnih gasova smanjuje 12 odsto
Nova Astra će izaći na tržište sa kompletnom ponudom od osam motora snage od 70 kW/95 KS do 132 kW/180 KS i daće vozačima pravu, u praksi proverenu efikasnost.
Astrina ponuda pogonskih sistema sa ručnim menjačem dolazi sa impresivnim performansama i ukupnim smanjenjem emisije ugljen-dioksida većim za 12 odsto u poređenju sa prethodnom generacijom. Prosečna potrošnja goriva dizel motora iznosi 4,6 l/100 km i samo 6,1 l/100 km za benzinske motore.
Četiri dizel motora, za koje se očekuje da će biti u gotovo polovini novih Astri koje će se prodati u Evropi nakon izlaska na tržište, su snage od 70 kW/95 KS do 118 kW/160 KS. Sa ručnim prenosom svi troše manje od 5 l/100 km uz emisiju ugljen-dioksida ispod 129 g/km. Kada se naĎe na tržištu na proleće, verzija exoFLEX s 1.3 CDTI motorom snage 70 kW/95 KS takoĎe će trošiti samo 4,2 l/100 km i emitovati svega 109 g/km ugljen-dioksida.
Ponuda benzinskih motora sastoji se od 1,4 i 1,6-litarskih motora sa prirodnim punjenjem i turbo punjačima i rasponom snaga od 74 kW/100 KS do 132 kW/180 KS. Verzija sa početka ponude benzinskih motora emituje samo 129 g/km ugljen-dioksida, što je najbolje meĎu svim benzinskim motorima u kompaktnom segmentu. Nastavljajući sa Opelovom strategijom smanjenja, inženjeri su zamenili 1,8-litarski motor snage 103 kW/140 KS prethodne generacije novim 1.4 Turbo motorom slične snage kojem treba samo 5,9 l/100 km – time je potrošnja goriva i emisija ugljen-dioksida smanjena za gotovo 18 odsto.

opel_astra_unutrasnjostTehnološke inovacije dolaze u kompaktni segment
Mnoge od tehnoloških inovacija koje su predstavljene sa novom Astrom jedinstvene su u kompaktnoj klasi i donose nivo kvaliteta koji do sada nije viđen u ovom segmentu:
– Opel Eye prepoznaje saobraćajne znake i upozorava vozača kada automobil slučajno napusti svoju traku.
-Ergonomska sportska sedišta dolaze sa mogućnošću nameštanja u šest različitih pozicija što je najviše u klasi, četiri postavke za lumbalni deo kičme i podesiva sedišta. U takvom obliku, dostupno u svim paketima opreme, vozačevo sedište dolazi sa pojačanjem za kičmu i izuzetno je udobno. Jedino je u kompaktnoj klasi koje je dobilo potvrdu o izvrsnosti od stručnog tela Aktion Gesunder Rücken e.V. (Akcija za zdrava leđa, poznatija pod skraćenicom AGR), nezavisnog skupa nemačkih stručnjaka za ergonomiju i doktore.
Kao najbolji sistem svetala u kompaktnoj klasi, nova generacija Opelovog biksenonskog naprednog sistema prednjih svetala AFL+ sama prilagođava intenzitet i domet trenutnim voznim savetima i stanju na putu i donosi devet različitih podešavanja svetlosnog snopa.
Tu su i dve pametne inovacije u konstrukciji karoserije koje takođe povećavaju svestranost i praktičnost Opel Astre:
FlexFix, Opelov novi nosač za bicikle, sakriven je iza zadnjeg branika i nudi se kao opcija sa novim Astrama u hatchback-verziji. Značajno olakšava i pojednostavljuje transport bicikala jer se poput fioke izvlači iz zadnjeg branika pritiskom na polugu smeštenu kraj kvake za otvaranje prtljažnika.
-Nastao kao kreativna ideja Opelovih inženjera i dizajnera, FlexFloor omogućuje lak utovar i smeštaj raznovrsnog prtljaga. Pod prtljažnika je pokretan i može se postaviti u tri položaja korišćenjem ergonomski dizajniranih nosača u uglovima prtljažnog prostora.

Povezana vest:  Nova Opel Astra GTC – Upečatljiv dizajn, ultimativna dinamika