2012_05_28_Chevrolet_Aveo_HB5_1
1.3-litarski Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Novi Aveo krasi pre svega redizajniran i moderan izgled, novorazvijeno podvozje za odgovornu i istovremeno opuštenu vožnju i upravljanje, kao i praktičan enterijer. Standardno dolazi s elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC), uključujući pomoć pri kretanju na uzbrdici, te s unapređenom ponudom ekonomičnih motora s niskom emisijom štetnih plinova.
Ponuda motora uključuje 1.3-litarski turbo dizelski motor sa sastavom Start/Stop kao i benzinske 1.2, 1.4 i 1.6-litarske motore. Aveo limuzina sa 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom najekonomičniji je četverovratni model u Evropi.
Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor prvi je ikada dizelski agregat kojim je opremljen jedan Chevroletov mali automobil u Europi. Sve tri varijante Aveovog 1.3-litarskog turbo dizelskog motora saglasne su Euro 5 normama te imaju oksidacijski katalizator i filter za čestice. Eco varijanta s 95 KS emituje 95 g ugljen dioksida po kilometru, dok verzija sa 75 KS daje 97 g CO2/km.

Povezana vest:  Nova generacija 1.6 turbo motora otvara sezonu novih Opelovih pogonskih sistema

2012_05_28_Chevrolet_Aveo_HB5_2
Kada se radi o potrošnji goriva, Eco verzija s 95 KS troši svega 3,6 litara na 100 km u kombinovanom krugu, dok varijante sa 75 i 95 KS troše 3,7 i 4,1 litara na 100 km. Zapravo je Aveo limuzina, opremljena 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom sa 75 KS, najekonomičniji trenutno dostupan automobil sa četvoro vrata u Evropi.
Ekonomičnost Avea došla je do izražaja na regionalnoj prezentaciji za medije održanoj u maju u Sloveniji i Italiji. Novinari iz Srednje i Istočne Evrope vozili su Aveo s dizelskim 1.3-litarskim motorom na ruti od Portoroža do Venecije i dokazali da su službeni podaci o potrošnji 4.1 litre dizela na 100 km i više nego stvarni. Većina automobila trošila je manje od četiri litre dizela, a rekord drži novinar iz Slovačke s potrošnjom od samo 3.1 litre na 100 km prema mernom uređaju u vozilu.
Sve tri varijante dostižu svoju maksimalnu snagu pri 4.000 okretaja u minuti. Dok verzija sa 75 KS i Eco varijanta 1.3-litarskog turbo dizela proizvodi izvršni okretni moment od 190 Nm, standardni motor sa 95 KS daje 210 Nm pri 1.750 okretaja u minuti. Uparene sa šestorostepenim ručnim menjačem, obe varijante s 95 KS pokreću Aveo do najveće brzine od 174 km/h. Varijanta Eco ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi.

Povezana vest:  Honda premijere na sajmu u Beogradu

2012_05_28_Chevrolet_Aveo_sedan
Osnovna struktura oko koje je konstruiran Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor sastoji se od bloka motora od livenog gvožđa i laganog aluminijskog nosača. Glave četiri cilindra takođe su izrađene od lakog aluminijuma i svaka ima 16 ventila radi povećanog protoka zraka. Sve tri verzije dolaze s common-rail sastavom ubrizgavanja goriva.
Varijanta Eco s 95 KS dostupna je isključivo sa petorovratnom izradom karoserije.
Gorivo se kod ovih motora ubrizgava u komore za sagorevanje do pet puta po ciklusu, i to kroz common-rail sastav s višestrukim ubrizgavanjem pod pritiskom od 1.600 bara (varijanta sa 75 KS i obe varijante s 95 KS).
Aveo sadizelskim 1.3-litarskim motorom u prodaji je od 12.135 EUR za Srbiju , a 11,790 za Makedoniju. Navedena cena odnosi se na petorovratni model sa 75KS i paketom opreme LS koji uključuje: ABS, ESC, 6 vazdušnih jastuka, klima uređaj, CD-radio MP3, Start/Stop, električne podizače prednjih stakala, električno pokretna spoljašnja ogledala, daljinsko centralno zaključavanje.
OCETNA CENE AVEA SA 1.3 DIZEL MOTOROM JE OD 12,135 EUR  za Srbiju  , a 11,790 za Makedoniju

Povezana vest:  Značajan jubilej: „Opel Bicycles“ slavi 130. rođendan