SEBASTIJAN FETEL KREĆE SA POL POZICIJE (13,00) NA OTVARANJU 61. SEZONE NA STAZI ŠAKIR U BAHREINU
Red Bul daje ti krila
Svi koji su pomislili da su prošlogodišnji dobri rezultati ekipe Red Bul samo puka slučajnost, prevarili su se. Još jednom se kao delotvorna pokazala taktika čekanja samog kraja kvalifikacija.
Nemac u redovima austrijskog tima Sebastijan Fetel startovaće sa pol pozicije na današnjem otvaranju 61. šampionata „najbržeg cirkusa na svetu” na stazi Šakir u Bahreinu. To je Fetelu šesta pol pozicija u karijeri, a ima priliku da, uz dobru vožnju, ostvari i šestu pobedu.
– Veliko iznenađenje. Mislim da tokom zimskih testiranja niko zapravo nije znao koliko možemo. Naravno, bilo je jasno da se izdvajaju četiri tima koja su prilično jaka, ali blizu jedan drugog. Hvala momcima iz ekipe jer su naporno radili, ovo je i njihova zasluga – zadovoljan je bio Nemac posle kvalifikacija.
Sa Fetelom će iz prvog reda startovati Felipe Masa iz Ferarija, dok su Fernando Alonso (Ferari) i Luis Hemilton (Meklaren) u drugom redu. Niko Rozberg u Mercedesu krenuće sa pete, a klupski kolega Fetela Mark Veber sa šeste pozicije. Mihael Šumaher i branilac titule DŽenson Baton nisu blistali u kvalifikacijama i krenuće sa sedmog, odnosno, osmog mesta.
Međutim, da li će i koliko ovakav poredak na startu uticati na konačan ishod trke po pitanju pobednika, nije uopšte lako reći.
Posle promene kalendara Velika nagrada Bahreina prvi put otvara šampionat Formule 1, dok je prethodnih sezona bila četvrta trka po redu i tada je već bilo moguće imati kakvu-takvu sliku o mogućnostima bolida, ali i vozača.
Upravo iz tog razloga nepoznato je ko koliko može da uradi, iako je činjenica da neki timovi poput Virdžina, Hispanije i Lotusa mogu samo da maštaju o osvajanju nekog boda, bar za sada. Slučajno ili ne radi se o ekipama novajlijama u karavanu.
Promena, mada u hodu, je i broj ekipa. Posle najava o 13 timova u Bahreinu, odustajanje ekipe USF1 zbog finansijskih problema, dovelo je do toga da danas startuje 12 ekipa i 24 vozača.
Vozači imaju sreće sa vremenskim uslovima, jer je Persijskom zalivu sunčano što sigurno znači dobru trku i borbu dostojnu Formule 1 za svaki bod. Istini za volju, ni Bahrein nije Silverston, gde se nikad ne zna kada može da usledi potop Biblijskih razmera.
Osim toga, svi sa nestrpljenjem iščekuju kako i u kolikoj meri timovi uspeli da se prilagode pravilu o zabrani dolivanja goriva tokom trke. Kapacitet rezervoara je zbog toga povećan, međutim više nije u igri taktika planiranja odlaska u boks zbog goriva. Sada će definitivno značenje dobiti slogan iz jedne reklame „Sipaš i ne misliš”.
Iako će sve nabrojano imati uticaja na dešavanja u toku trke, neki misle da treba računati na još jedan faktor po imenu Mihael Šumaher.
Povratak sedmostrukog šampiona posle trogodišnje pauze u Formulu1 možda je čak i najveći dobitak za karavan. Međutim, Šumaher je kvalifikacije završio na sedmom mestu, pa će ga svakako očekivati velika borba da bi se probio u prve redove. Uprkos svemu vlasnik skoro svih rekorda nije razočaran.
– S obzirom na dugo odsustvo iz Formule 1 zadovoljan sam sedmim mestom. Istu poziciju sam imao na prvoj trci u karijeri u Belgiji 1991. – prisetio se Šumaher svojih početaka, a zatim dodao. – Imam osećaj osećaj da smo tokom vikenda napredovali korak po korak, zbog čega se veoma radujem trci.
Jedina sigurna stvar je da uzbuđenja neće nedostajati. Posle nekoliko meseci priprema, testiranja bolida, promena pravila takmičenja i peripetija sa brojem timova staza Šakir presudiće o tome ko je koliko uradio tokom međusezone.
VEĆ PALE I PRVE KAZNE
ŠPANCI DOBILI PO DŽEPU
Pedro de la Rosa iz Zaubera i Haime Alguersuari iz Toro Rosa morali su da izvuku novac iz svojih novčanika, a da prva trka šampionata još nije ni počela.
Dvojac sa Iberijskog poluostrva kažnjen je zbog prekoračenja brzine u boksu tokom kvalifikacija.
Veteran De La Rosa je zbog skoro 70km na sat u boksu kažnjen 2.000, dok je tinejdžer Alguersuari vozio 61,2km na sat i to će ga koštati 400 evra.