Vespa je ponovo u modi
Vespa GTS Super ujedinjuje vrednosti stila, udobnosti, bezbednosti i snage marke Vespa. Elegancija koju Vespa GTS poseduje i čvrstina karaktera legendarnih „Super“ modela dovela je do kreacije Vespa GTS Super, Vespe koja je naslednica profinjene linije i sportskog duha basnoslovnih modela prošlosti, poput 1955 Vespa GS, 1964 180 SS i 1985 T5 “Pole Position”.
Dostupne su dve varijante: Vespa GTS 125 Super i Vespa GTS 300 Super, obe sa elektronskim ubrizgavanjem.
Ali motor 300 – najmoćniji koji je Vespa ikada primenila – takođe pruža pogonsku snagu karakteristikama nove Vespa GTS SuperSport.
Više sportska i agresivnija, potpuno nova SuperSport verzija dizjanirana je da bude čisti objekat žudnje: Vespa GTS SuperSport predstavlja eleganciju i sjaj, čvrstinu i snagu.
Još od prvih godina nastanka, postojale su sportske verzije Vespe, koje su se često koristile u speed road trkama, a nekad takođe i u većim off-road trkama. Ovo znači da su stvoreni neki prototipi za trke, kao i “6-day Vespa”, koja je dosledno dominirala na 1951 International Six Days, osvojivši 9 zlatnih medalja.
Ovo iskustvo trka dovelo je do uspona model koji mnogi do danas smatraju najlepšim skuterom u istoriji Vespe: 1955 Vespa GS, koji je kasnije ovekovečen u filmu Quadrophenia, the Rock Opera benda The Who, i koji je Sting vozio kao mlad. Legendarna imena naše istorije slavnih – i preko 17 miliona proizvedenih Vespi od 1946 – čine je najčešće voženim skuterom na planeti Zemlji.
Danas Vespa GTS Super nastavlja svoju izvanrednu sportsku tradiciju koja je odredila neke od najsrećnijih godina istorije Vespe. Ovo je slučaj i u zlatnom dobu marke Vespa: od 2006. godine, ove godine proizvodnja će premašiti brojku od 100,000 jedinica, i time dokazati netaknutu čar nakon 63 godine svoje istorije.
DIZAJN
I ovog puta Vespa je još jednom dokazala svoj talenat elegantnog sportskog stila, novim izgledom mekih linija i glamuroznih naglašenosti upakovanih bez kompromisa kako bi istakli njenu sportsku i mladalačku prirodu, u karoseriji sa formom, detaljima i bojama koje zajedno izražavaju njen prijatan dinamizam. Kod Vespa GTS Super mešaju se ne samo sportski izgled i performans, već takođe i izvrsnost i karakter.
Kroz izvanredni dizajn i tehnologiju, Vespa GTS Super reprodukuje sportski klasik iz Vespine dvorane slavnih. To takođe važi i za Vespa GTS SuperSport, kroz poigravanje sa esetetskim rešenjima i novim funkcijama.
Karoserija, Vespina metalik suština, ističe se karakterom. Strana desne ruke sada pokazuje karakterističnu rešetku sa horizontalnim otvorima – što predstavlja jasnu vezu sa vespama iz prošlosti koje su se odlikovale sa najviše stila – i koja pruža istaknutu sportsku crtu boku vozila.
Originalna i izdržljiva titanijumska siva boja čelične karoserije sasvim nove Vespa GTS SuperSport ističe njen dizajn i čvrstinu.
Amortizer dobija istaknutu trkačku crvenu obradu na prednjoj opruzi, što je detalj sportskih motora koji GTS 300 ističe iz gomile ostalih modela.
Agresivni prednji kraj podvlači sportski karakter modela, sa stilizovanom rešetkom sa hromiranim naglaskom koja zamenjuje dnevnu svetlost. Dvobojna legura naplataka točkova podseća na demonstrativne modele iz prošlosti.
Poslednja verzija Vespe ističe se na prvi pogled, i iz svakog ugla posmatranja. Originalna pločica sa imenom „SuperSport“ smeštena je na zadnjoj ploči lima za zaštitu nogu tik do pretinca, dok se dve uglačane klasične pločice sa imenom „Vespa“ nalaze na limu za zaštitu nogu i sa leve strane.
Analogna instrument ploča, u skladu sa najizvrsnijim tradicijama sportskih motora, je moderna i funkcionalna sa belim brojevima na crnoj podlozi, i lako ju je čitati zbog svoje vidljivosti.
Sedište, koje je u svim verzijama dizajnirano da maksimalno služi upotrebi i komforu vozača i putnika u vozilu, ističe se svojim oblikom i materijalom karakterističnim za sportski stil italijanskih vozila. Kontrast svetlo belog tkanja sa crnim tapacirungom predstavlja eksplicitnu referencu na prethodne modele. Vespa GTS SuperSport takođe se ističe po svom izuzetno elegantnom sedištu koje je takođe crno, ali napravljeno sa toplotnom oblogom. Ovo za rezultat ima udobnije i agresivnije sedište koje je definitivno u skladu sa najboljom sportskom tradicijom.
TEHNOLOGIJA
Povećane performanse motora kod oba modela, i 125 ie i 300 ie, usmeren je na postizanje vrhunskih performansi pri kretanju i ubrzanju, što su glavni kvaliteti pri vožnji u redovnom gradskom saobraćaju, uz smanjenu potrošnju i emisiju izduvnih gasova.
Vespa je daleke 1948 napravila prvi motor od 125 cc. Ovo je bila jedinica koja je ovekovečila vespe u filmskom klasiku Praznik u Rimu. Decenijama nakon toga, publika je imala mentalnu sliku Vespe kako je voze Gregori Pek i Odri Hepbern. Danas, više od 60 godina kasnije, moderni motor od 125 cc sa elektronskim ubrizgavanjem goriva osnažuje najnoviji model vatrene i sportske, a bezbedne Vespe. Novi pogon sa 125 cc, sa tečnim hlađenjem, četiri ventila i četvorotaktni, čini novu Vespu neverovatno lakom za vožnju. Agilnost i sprint novog GTS 125 Super zaista iznenađuju.
Novi motor sa elektronskim ubrizgavanjem goriva omogućava značajno niže tekuće troškove u pogledu umanjene potrošnje goriva i troškova održavanja, gde su intervali servisiranja prošireni za 65%, sa 6000 na 10000 km.
GTS 300 Super i novi SuperSport su nesvakidašnja gradska vozila koja karakteriše visok obrtni momenat (22.3 Nm) koji se postiže pri najmanjoj brzini motora (5,000 rpm nasuprot 6,500) u poređenju sa kapacitetom motora od 250 cc. Ovo su podaci koji se na putu izražavaju kroz prilagodljivost i pokretanje pri niskoj brzini za koje u ovoj klasi motora nema rivala.
Vespa je jedini skuter na svetu sa čeličnom karoserijom – ovo predstavlja ekskluzivnu osobinu dizajna koja Vespu izdvaja od ostalih dvotočkaša još od lansiranja prvog modela 1946.
Filozofija dizajna Vespi daje nadmoćnu rigidnost (čak i do 250% više od skutera sa cevastim okvirom), što za rezultat ima neverovatnu kontrolu nad vozilom i legendarnu čvrstinu.
U karoseriji Vespa GTS Super i SuperSport, ispod sedišta, nalazi se rezervoar za gorivo. Uprkos tome što impresivni rezervoar može da primi i više od 9 litara, što predstavlja izvanredan opseg, rezervoar ne ugrožava spremnik ispod sedišta ili pristup motoru kada se podigne spremnik za kacige, takvog kapaciteta da može da primi dve demi-jet kacige (bez upotrebe ikakvog alata).
Zajedno sa rigidnošću svojih karoserija, Vespa GTS Super (i 125 cc i 300 cc) i Vespa GTS SuperSport opremljene su šasijskom arhitekturom koja se ističe točkovima od 12″ sa prednjom gumom dimenzija 120/70 i zadnjom gumom dimenzija 130/70.
Prednji amortizer koristi klasični link arm, što je tradicionalna karakteristika u istoriji Vespe, sa odličnim dinamičkim funkcionalnim karakteristikama: ovaj sistem odvaja funkcije opterećenja nosivosti i amortizera, što za rezultat ima neutralno kočenje i omogućava efekat anti-obrušavanja.
Pozadi, dva hidraulična amortizera montirana su za prenos kartera i podršku kod izduvavanja.
Kočnice su od diska od 220 mm i napred i pozadi.