Opel_Mokka_sneg
Sa Opelom ste bezbedni na snegu i ledu
 
Prvi mraz je već iza nas, a u nekim predelima je pao sneg. Krajnje je vreme da se vozači pripreme za zimu i uslove na putu. Ovo nije problem za Opelova vozila: savremene tehnologije i sistemi pomoći, uključujući adaptivni pogon na svim točkovima, AFL+ sistem prilagodljivih prednjih svetala i volan sa grejanjem omogućiće vozačima sigurniju i udobniju vožnju pri slaboj vidljivosti, mraku, ledu i snegu. Dakle, sva vozila proizvođača iz Riselshajma su dobro opremljena za period koji je ispred nas, uključujući naravno električnu Opel Amperu – „Evropski automobil godine 2012.“
 
Vožnja na struju: Zimska putovanja sa Opel Amperom
 
Električna vozila su na posebnom testu u zimskim uslovima. Temperaturne oscilacije mogu u velikoj meri da utiču na baterije. Iz tog razloga, temperatura Amperine baterije se kontroliše preko naprednog sistema tečnog hlađenja koji konstantno prati i održava temperaturu kako bi se dostigle optimalne performanse i izdržljivost. Cirkulaciona rashladna tečnost prolazi kroz niz unutrašnjih rashladnih rebara na baterijama. Kada je hladno vreme, baterija se prethodno zagreva tokom punjenja kako bi postigla maksimalnu snagu. Pored toga, tu je i poseban komfor: grejanje u kabini se napaja električno, dolazi kao deo standardne opreme i garantuje da je auto uvek adekvatno klimatizovan. Tako vozač i automobil funkcionišu nezavisno od vremena i bez ograničenja.
 
Vozite bezbedno: pogon na svim točkovma, ESPPlus i kontrola proklizavanja
 
Prilikom poledice na putu, šasija i pogonske tehnologije igraju centralnu ulogu. Pogon na svim točkovima (AWD) koji se aktivira na zahtev posebno je efikasan u uslovima leda i snega na putu. U normalnim uslovima, kao na primer, kada putujete po suvim putevima, prednji točkovi pokreću automobil, obezbeđujući nisku potrošnju goriva. Istovremeno, obrtni momenat se može reprogramirati odmah i potpuno automatski, ukoliko je to potrebno, pa može da varira između odnosa 100:0 (prednji:zadnji točkovi) do 50-50 pri vožnji u dubokom snegu, na primer. Kada vuča to zahteva, uređaj za elektronski kontrolisan prenos obrtnog momenta automatski i neprimetno distribuira obrtni momenat između prednje i zadnje osovine, čime se AWD sistem optimalno prilagođava trenutnim uslovima na putu. Sistem se aktivira automatski, u deliću sekunde, čim dođe do proklizavanja točkova na prednjoj osovini, čime se obezbeđuje maksimalno prijanjanje. On se, takođe, isključuje radi uštede goriva kada nije potrebna dodatna podrška za zadnje točkove.
Podjednako važan, naročito na mokrim i klizavim putevima, je elektronski program stabilnosti (ESP®Plus). Mokka u standardnoj opremi poseduje i moderni sistem kontrole proklizavanja, koji usporava motor i koči kako bi se sprečilo proklizavanje točkova.
 
Dobra vidljivost: AFL+, senzor za kišu i „inteligentni“ retrovizor
 
Mračna jutra i rani zalasci sunca su deo svakodnevne rutine za mnoge koji putuju tokom ovog hladnog perioda godine. Kada sneg i jaka kiša padaju na vetrobransko staklo, vidljivost postaje još važnija. Najnovija generacija sistema prilagodljivog prednjeg osvetljenja AFL+ koji je opciono dostupan kod Mokke i drugih modela dolazi u kompletu sa bi-ksenonskim prednjim svetlima i obuhvata do 9 inteligentnih funkcija osvetljenja. One podrazumevaju svetla za vangradske puteve, autoputeve, gradske puteve, pešake, loše vremenske uslove, pojačana duga svetla, statična oborena svetla, dinamična oborena svetla, LED dnevna svetla sa asistencijom dugih svetala. AFL+ tako povećava bezbednost svih učesnika u saobraćaju i čini noćnu vožnju ili vožnju u lošim vremenskim uslovima opuštenijom.
 
Elektro-hromatski retrovizor koji sprečava zaslepljujući odsjaj štiti vozača od svetla koje dolazi od vozila iza njegovog. Automatsko uključivanje brisača sa senzorom za kišu pruža odličnu vidljivost na kiši. Na temperaturama ispod nule, spoljašnji retrovizori sa električnim grejanjem daju jasan pogled pozadi bez obzira na vremenske uslove.
 
Vozite se udobno: volan i sedišta sa grejanjem i sistem brzog zagrevanja
 
Za veću udobnost tokom zimske vožnje, kupci mogu poručiti volan sa grejanjem koji je opciono dostupan. Volan se zagreva u roku od jednog minuta. Vrhunac ovog sistema: kada se aktivira, ceo obod volana se zagreva, ali se toplota distribuira brže u delovima gde vozač drži volan, oko bočnih kraka. Udobnost vozača i suvozača je povećana zahvaljujući sedištima sa grejanjem koja su opciono dostupna za sve Opelove modele. U zavisnosti od ličnih afiniteta, sedišta i nasloni se mogu zagrevati u nekoliko nivoa. Sistem za brzo zagrevanje dodatno ubrzava zagrevanje kabine i smanjuje kondenzaciju na prozorima.
 
Vozite pametno: saveti pre polaska na put
 
Brojni Opelovi kompleti opreme obezbediće da vožnja tokom najhladnijeg doba godine bude što prijatnija i sigurnija. Međutim, i pored toga vozači treba da sa velikom pažnjom pripreme i sebe i svoje vozilo za izazove koje oštro zimsko vreme nameće. Krajnje je vreme da svi oni koji još uvek nisu nabavili zimske gume, sada to urade. Zimske gume obezbeđuju bolje prijanjanje i skraćuju put kočenja, ne samo u snegu, već i na niskim temperaturama. I ne zaboravite: redovno dopunjujte antifrizom rezervoar za tečnost za pranje vetrobrana. Ovo sprečava smrzavanje cevi i mlaznica. Na ovaj način ćete uvek imati jasan pogled i napred i pozadi, posebno u kritičnim situacijama.
Pre rane jutarnje vožnje, uvek treba izdvojiti nekoliko minuta. Kada sneg napada tokom noći, automobil pre polaska mora da bude potpuno očišćen od snega i leda kako bi se postigla maksimalna lična bezbednost i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju. Ovo sprečava da vozila iza vas budu pogođena zalutalim ostacima snega. A takođe sprečava i da vozači budu „zaslepljeni“ snegom koji pada sa krova prilikom iznenadnog kočenja. Stil vožnje generalno trebalo prilagoditi preovlađujućim uslovima, drugim rečima: držati veće rastojanje kako bi se postigla bolja vidljivost. Nagle pokrete volanom treba izbegavati na klizavim podlogama. Kada se snegom prekriveni putevi pretvore u klizališta, pored zimskih guma, neophodni su lanci za sneg, a montaža lanaca mora da bude dobro uvežbana.
 
 
Povezana vest:  Vreme je za Peugeot skutere