Opel ADAM R2 1

Novi Opel ADAM: Kao stvoren za međunarodni reli

Sa ADAM “Cup“ varijantom Opel se u novembru 2012. vratio automobilskom sportu. Na Salonu automobila u Ženevi Opel predstavlja još jednu zvezdu u svojoj ponudi: novu koncept studiju nedavno predstavljenog šik automobila, ADAM-a, konstruisanu prema FIA R2 specifikacijama. Finalna faza razvoja i homologacija planirane su za 2013. godinu. ADAM R2 predstavlja još jedan korak u Opelovoj novoj automobilskoj strategiji – ponudu vrhunskog vozila za međunarodne kupce koji su zainteresovani za vožnju relija i koji žele mogućnost učestvovanja na svim nacionalnim prvenstvima u Evropi.
Šarmantan, prefinjen, privlačan – sve ovo se odnosi kako na na ADAM-a generalno, tako i na njegovu R2 reli varijantu. Posebne komponente karoserije iz Opelove sportske OPC linije kao što su bravice za brzo otvaranje na poklopcu motora i prtljažnika, zatim prednji i zadnji štitnici šasije naglašavaju sportski karakter ovog snažnog stručnjaka za asfaltirane i šljunkovite podloge. Njegova jedinstvena osnovna konstrukcija je i oličenje visoke tehnologije.
ADAM R2 pokreće 1,6-litarski ECOTEC 16V motor sa promenljivim radom bregaste osovine koji u svojoj trkačkoj konfiguraciji razvija oko 185 ks i maksimalni obrtni momenat od oko 190 Nm. Snaga se prenosi pomoću sekvencijalnog menjača sa pet brzina fabrike Sadev, kao i diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Sva podešavanja šasije, uključujući konfiguracije za vožnju po asfaltu i makadamu, osiguravaju maksimalno prijanjanje uz podlogu i dinamično upravljanje. Zahvaljujući sistemu sa hidrauličnom ručnom kočnicom sa lakom aktivacijom, četvoroklipnim Brembo kočionim čeljustima spreda i regulaciji pritiska kočenja na zadnjoj osovini, reli verzija Opel ADAM-a nudi i izvrsno usporavanje.
U kabini R2 verzije nalaze se sve funkcije karakteristične za profesionalna takmičarska vozila, a mnogi detalji su već sada deo specifikacije koju će ove godine homologirati FIA, svetska automobilska organizacija. U opremi se nalaze: integrisana sigurnosna struktura (roll bar), profesionalna trkačka sedišta SPARCO kompatibilna sa HANS sigurnosnim sistemom za vozača, kokpit sa LCD indikatorom promene stepena prenosa, kontrolnom lampicom i MONIT putnim računarom, centralna intrument tabla, svetlo za praćenje karte i aparat za gašenje požara na električnim instalacijama.
Ultrakompaktni R2 zasnovan je na novoj ADAM-ovoj “Cup“ izvedbi i predstavlja prvi korak u Opelovom novom programu promocije evropskog amaterskog relija koji će omogućiti mladim vozačima da postupno napreduju do učestvovanja u najboljim evropskim takmičenjima. Od sezone 2013. pa nadalje čak 40 ADAM “Cup“ vozila će se takmičiti za brend-trofeje u Nemačkoj i Francuskoj. U nemačkom ADAC OPEL RALLYE CUP-u pobednik posebne „Rallye Junior“ grane takmičenja (za vozače do 27. godine starosti) napredovaće do R2 klase, a u sledećoj sezoni će ga na poseban način podržati Opel i ADAC.

Povezana vest:  Dacia Duster favorit za evropski auto godine