Henkel povećao profit zahvaljujući deterdžentima
Nemačka kompanija Henkel objavila je da je u prvom tromesečju 2013. ostvarila veći operativni profit od očekivanog, zahvaljujući snažnoj potražnji za deterdžentima i šamponima, koja je kompenzovala pad tražnje u njenom najznačajnijem sektoru – industrijskih lepkova i maltera.
Prodaja lepkova za gradjevinarstvo, elektronsku industriju i industriju automobila, koja obezbedjuje blizu 50 odsto prihoda kompanije, opala je u prvom kvartalu za 1,2 odsto, preneo je Rojters.
Operativni profit u sektoru proizvoda za široku potrošnju povećan je za devet odsto, na 600 miliona evra, usled porasta cena, kao i smanjenja troškova. Analitičari su očekivali iznos od 579 miliona evra.
Kompanija za 2013. predvidja porast profita po akciji od 10 odsto, nakon povećanja od 18 odsto u 2012, kao i porast prihoda od prodaje za tri do pet odsto.
U prvom kvartalu tekuće godine prihodi Henkela iznosili su 4,03 milijarde evra, što je nešto niže od očekivanja analitičara koji su predvidjali 4,12 milijardi evra.