HITOVI FESTA uz magazin Nedeljnik od 30.maja
Filmom „Martovske ide“ u režiji Džordža Klunija distributerska kuća Cinefest u saradnji sa Direkcijom FEST-a i magazinom Nedeljnik od 30. maja pokreće specijalnu DVD ediciju HITOVI FESTA.
Politička drama „Martovske ide“ (The Ides of March), u kojoj glavne uloge tumače Rajan Gosling, Džordž Kluni, Filip Sejmor Hofman, Pol Đamati, Džefri Rajt i Evan Rejčel Vud, odvija se u vreme poslednjih dana osporavane predsedničke kampanje u Ohaju (zakazane za 15. mart) kada se mladi sekretar zadužen za odnose s javnošću nađe u žiži političkog skandala koji preti da osujeti njegovog kandidata u nameri da postane predsednik. On postaje žrtva izdajničkih manipulacija starijih operativaca i zavodljive mlade stažistkinje. Ovo je napeta priča o seksu, ambiciji, odanosti, izdaji i osveti.
(Naslov filma je referenca na 15. mart 44 god. p.n.e. kada je izvršen atentat na Julija Cezara. Prema Plutarhu, pre samog atentata Cezara je jedan vidovnjak upozorio da mu preti opasnost na Martovke ide, ali je on to upozorenje zanemario. Na putu za Pompejev teatar sreo je istog vidovnjaka i podozrivo rekao kako su „Martovske ide došle“, na šta mu je vidovnjak odgovorio: „Da, ali još nisu prošle“. Nedugo potom Cezar je ubijen.)
Film je snimljen prema pozorišnom komadu B. Vilimona „Farragut North“ koji je na osnovu sopstvenih iskustava u političkoj kampanji u Ajovi 2004. napisao priču o političkim intrigama i izdajama koje su se krile iza kulisa tadašnje predsedničke kampanje u kojoj oštro kritikuje obe političke strane.
Posle premijernog prikazivanja na Filmskom festivalu u Veneciji usledili su brojni festivali i nagrade. Film je imao četiri nominacije za nagradu Zlatni globus (najbolji film, režija, scenario, glavna muška uloga) i nominaciju za Oskara u kategoriji najbolji adaptirani scenario.
„Martovske ide“ su bile jedan od najgledanijih filmova na Beogradskom Međunarodnom filmskom festivalu FEST 2012. godine.
„FEST je po rečima njegovog tvorca Milutina Čolića u vreme svog nastanka bio dokaz da dobar film može da napuni prestoničke bioskope. Četiri decenije posle Beograd ima upola manje dvorana, ostatak Srbije ni toliko. Danas kada kuburimo sa mestima za kolektivno konzumiranje filmova, FEST sa sto hiljada posetilaca za samo deset dana, pokazuje da publika nije nepovratno izgubljena. Mobilizacija gledališta bila je primarni cilj kada smo se pre tri godine Bora Anđelić i ja prihvatili posla umetničkih rukovodilaca. Sada je to glavno obeležje, snaga i legitimiiet FEST-a koji svojim rezultatom na sebe uzima pet posto ukupnog bioskopskog tržišta ove zemlje na godišnjem nivou, što ga čini najmasovnijom i najuspešnijom manifestacijom kulture u Srbiji“, kaže Ivan Karl, selektor Festa i urednik edicije HITOVI FESTA, dodajući da „istovremeno sa runiranjem bioskopske mreže, zamrla je i video distribucija kao nekada značajna karika u lancu eksploatacije filma. Razloga je mnogo, od jeftinih pirata na tezgama, do besplatnih na internetu. Bilo je tu i loših distributerskih poteza i puštanja svega i svačega u promet, da bi se napravio brz profit. Tiraži su drastično opali, pa su filmovi na legalnim DVD izdanjima postali retka pojava. Ova edicija je opklada da kvalitetan film ipak može da se objavi na DVD-u. Da takav original može da se kupi na ulici. Da može da bude jeftiniji od pirata“, dodaje Karl.
U narednom periodu u okviru specijalne DVD edicije HITOVI FESTA biće objavljeni višestruki dobitnik Oskara „Kraljev govor“ Toma Hupera, zatim najgledaniji film na ovogodišnjem FEST-u „Rimu, s ljubavlju“ koji je režirao Vudi Alen i hit komedija Stivena Soderberga „Vreli Majk“ takođe prikazana na ovogodišnjem FEST-u.