electroluxTrendovi i želje kupaca budućnosti
Elektrolux, svetski poznat proizvodjač kućnih aparata, predstavlja ključne trendove koji će uticati na budućnost kuhinje tj.njeno mesto u domaćinstvu.
Još pre petnaest godina predvidjalo se da će kuhinje usled popularnosti jela za poneti, i rasprostranjenih „fastfood“restorana, izgubiti svoju funkciju.  Medjutim, desilo se upravo suprotno- emisije o kuvanju povezivale su kuvanje sa zabavom i demonstriranjem kulinarskih umeća, i tako je obnovljeno interesovanje ljudi za boravak u kuhinji.
Iz Elektroluxa tvrde  da će kuhinja sigurno ostati u centru domaćinstva, ali promenjena u skladu sa trendovima.Kuhinja će biti pravi životni prostor, mesto za zabavu i druženje.
Širom sveta kuhinje će postati multifunkcionalne sobe u kojima će se i kuvati i ćaskati, dok će deca u njoj raditi domaće zadatke. Kreativni tim ove kompanije već je osmislio savršenu futurističku  kuhinju u kojoj je moguće jesti, kuvati, družiti se itd.
electrolux_1Dok je ovaj trend razvijanja kuhinja već u toku, drugi trend koji ih pritiska je starenje populacije. To je glavni demografski trend u većini razvijenih zemalja, a posebno u Australiji, Japanu, Singapuru, pa čak i Kini. Pretpostavlja se da će ogroman uticaj starenja biti i na dizajn kuhinje, koja će biti mnogo ergonomičnija i jednostavnija za korišćenje- kako za mlade, tako i za stare.
U vreme  krize u kojoj se kupci trude da što više uštede, proizvodjači i prodavci moraju da smisle efikasnu strategiju kako bi uspeli da održe svoje kupovno telo. Kompanija Electrolux je sprovela istraživanje koje pokazuje koji su to novi sistemi vrednosti i trendovi življenja. Na osnovu rezultata ovog istraživanja kompanija preusmerava svoje buduće proizvode, kako bi prosečnom kupcu sa njegovim novim navikama obezbedila što bolji, lepši i efikasniji život u novom dobu.
Inspired_by_blue_frilObimno istraživanje navika kupaca, koje je kompanija Electrolux sprovela, pokazalo je da na živote ljudi utiče svet oko njih. Nove ustanovljene lične vrednosti koje većina ispitanika smatra najvažnijim u 21. veku  jesu: avanturizam, promena uloga polova, autentičnost, ekološka prosvećenost, mešanje uticaja, zabava, individualnost, težnja za uspehom, štednja, bezbednost, jednostavnost i mladost. Saznanje da su baš ove vrednosti primarne čoveku modernog vremena veoma su važne u samom pristupu povezivanja kupca i proizvoda.
Obzirom na činjenicu da je prosečan čovek prezasićen svakodnevnim poslovnim obavezama ali i nepotrebnim troškovima, on želi da se, u časovima koji su predvidjeni za odmor što sadržajnije i bolje zabavi i relaksira. Veliki porast korisnika visoke tehnologije polako je počeo da briše ionako tanku granicu izmedju vremena provedenog na poslu i kod kuće. Primetan je i trend po kome sve veći broj ljudi od svog doma pravi neku vrstu oaze u kojoj može da provede kvalitetno slobodno vreme. Kućne teretane, mali kućni aparati koji olakšavaju proces kuvanja i pripremanja hrane, lepo dizajniran i funkcionalan nameštaj samo su neki od proizvoda koje ljudi kupuju kako bi svoje slobodne trenutke sa najdražim osobama učinilo što prijatnijim i ekonomičnijim.
60s_wallpaper_screenfridgeSvetska ekonomska kriza je, prema rezultatima istraživanja kompanije Electrolux, veoma uticala na ionako kritično razmišljanje potrošača. ’’Ostajanje kod kuće je nov način izlaženja’’smatra Dejli Mejl, dok je nova globalna zapovest svakako ’’Štednja je nova crna’’. Potenciranje štednje u svim segmentima života postalo je imperativ, pa se tako današnji kupac radije odlučuje na trajnije, fleksibilnije i korisnije proizvode koje će mu uštedeti vreme i novac, a koje mu je preporučio neko u čiji sistem vrednosti veruje.
Danas, za razliku od prošlih dekada, prosečan konzumer  želi da čuje preporuku za svaki proizvod koji kupuje, pa mu sama reklama nije više dovoljna. Baš zato, današnji proizvodjač stavlja akcenat na kvalitet i dizajn više nego ranije. Tako su najcenjenije vrednosti prozvoda danas ekološka nota i prirodnost, ukus, održivost , dok sam brend iza sebe treba da ima neku ’’priču’’. 21 vek je svakako doba koje jako ceni individualizam i unikatnost u svakom pogledu, pa se ova vrednost odnosi i na same proizvode i njihovu prodaju.
Povezana vest:  Pad svetske prodaje računara u 2014. od 2,2 odsto