Obuka za ucenika u okviru  projekta Zaustavimo digitalno nasilje„ZAUSTAVIMO DIGITALNO NASILJE“
Počinje obuka nastavnika i učenika

Učenici i nastavnici iz pet srednjih i pet osnovnih škola u Srbiji počeli su danas dvodnevnu obuku na kojoj će steći znanja i veštine neophodne za prevenciju digitalnog nasilja. Na obuci organizovanoj u okviru projekta „Zaustavimo digitalno nasilje“, koji zajednički sprovode Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja – Jedinica za prevenciju nasilja, UNICEF i Telenor, biće predstavljene konkretne procedure reagovanja u slučajevima digitalnog nasilja i tehničke mere zaštite na internetu, posebno na društvenim mrežama.
Učesnici će dobiti više informacija o specifičnosti digitalnog nasilja u odnosu na druge oblike nasilja, najučestalijim oblicima digitalnog nasilja i rizicima kojima su učenici izloženi na internetu.
Ovo je prva u nizu radionica koje u fokus stavljaju učenike kao nosioce promene i koje imaju za cilj stvaranje vršnjačkih timova koji će u školama promovisati kvalitetne i bezbedne sadržaje na internetu. Inicijativa je potekla iz uverenja da učenici kao digitalni urođenici, koji koriste digitalne tehnologije od ranog uzrasta, poseduju dublje razumevanje ovog koncepta u poređenju sa nastavnicima i roditeljima.
Projekat se sprovodi u okviru tripartitnog sporazuma Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja – Jedinice za prevenciju nasilja, kompanije Telenor i UNICEF-a od oktobra 2012. godine. Nastao je kao jedan od sistemskih odgovora na sve veću dostupnost i korišćenje digitalnih tehnologija među decom i adolescentima i povećanim rizicima izloženosti digitalnom nasilju. Cilj projekta je da se među učenicima, nastavnicima i roditeljima poveća svest o novim oblicima nasilja i rizicima koji dolaze sa upotrebom interneta, njihovo upoznavanje sa adekvatnim načinima zaštite i sticanje veština za reagovanje u situacijama kada se nasilje desi.
Istraživanje u školama mreže „Škola bez nasilja“ o izloženosti učenika na rizicima digitalnog nasilja koje je sprovedeno u okviru projekta pokazalo je, između ostalog, da čak 37% učenika odgovara na poruke nepoznatih osoba koje žele da uspostave kontakt sa njima, 16% daje lične podatke osobama koje ne poznaje i nikada nije sreo, a čak 11% učenika prihvata sastanke sa osobama koje su upoznali preko interneta.

Povezana vest:  Počinje letnje računanje vremena