rebrending serbiaExit R:brendira Srbiju

Exit kao jedan od najboljih muzičkih festivala u Evropi, svestan uticaja brenda i značaja dugoročnog sistemskog razvoja pozitivnog imidža Srbije u svetu, organizovao je danas konferenciju R:BRAND SERBIA, pokrenuvši kampanju za poboljšanje imidža zemlje. O (re)pozicioniranju imidža Srbije na konferenciju su govorili, predsednik Narodne skupštine republike Srbije Nebojša Stefanović, jedan od gurua nacionalnog place brending-a Džeremi Hildret, kreator nekoliko svetskih kampanja za promociju investicija i turizma Indije Sudhir Horo i jedan od vodećih svetskih akademskih predavača na temu brending-a i izgradnje brenda prof.dr Filip Mihailović.
Predsednik Parlamenta Nebojša Stefanović istakao je značaj brenda festivala Exit za našu zemlju ali i cele konferencije koja u vrlom važnom momentu za Srbiju govori o tome na koji način možemo poboljšati delovanje naše sredine u regionu, Evropi i čitavom svetu.
„Tema o kojoj danas govorimo bila je predmet i proteklih godina. U pitanju je, reklo bi se, neko opšte mesto u svim onim poslovima koje je neko trebao da uradi, ali se nekako nikada nije našlo mesta, vremena i volje da se to učini. Situacija nije idealna, jer godinama se stvarao imidž koji nas je stigmatizovao zbog različitih faktora, no verujem da se to može promeniti, i zato danas i govorimo o ovoj temi, i shvatamo značaj pozicioniranja, brendiranja i rebrendiranja Srbije u svetu“, rekao je ovom prilikom predsednik Skupštine Srbije I dodao: „Ako je u sportu naš brend teniser Novak Đoković, onda je u domenu manifestacija evropskog i svetskog značaja i priznanja to svakako Exit festival – brend putem koga je Srbija prepoznata u svetu. Srbija, poput Exita, ima dosta toga da ponudi, ali na svima nama je da tražimo više i činimo da budemo još bolji“ – zaključio je Stefanović.
Izvršni direktor Exit festivala, Dušan Kovačević, ocenio je da se čitava Srbija može posmatrati kao jedan veliki brend, te da se konstantno mora raditi kako bi se svi potencijali naše zemlje iskoristili. Kovačević je rekao da je zanemarena važnost teme brendiranja i rebrendiranja te da se ona sa začelja naše društvene aktivnosti mora vratiti na sam vrh piramide značaja za naše društvo i zemlju.
„Srbija predstavlja izuzetan brend, međutim zbog različitih faktora mi smo došli do trenutka kada pričamo o ovoj temi. Moramo Srbiju pomeriti napred. Zašto je to važno? Jedno su spoljnopolitički faktori, jer snaga neke zemlje u međunarodnim krugovima jeste i snaga njenog imena, njen brend. Drugi razlog su strani investitori. Kada neko bira gde će uložiti svoja sredstva sigurno je da se u obzir uzima i imidž koji ta zemlja uživa, odnosno, snaga njenog brenda. I turizam je ono treće koje treba da nas se tiče. U prethonom periodu se u ovoj temi nije puno mislilo. Jedan od razloga zašto se ova konferencija održava baš na današnji dan upravo je rođendan Nikole Tesle, našeg velikog naučnika, ali i jednog od nasjajnijih brendova koj Srbija ima. Exit želi da time skrene pažnju da delimo iste one ideale humanosti, obrazovanja, kulture, koje predstavlja i sam Tesla i da mi, na domaćem terenu shvatimo zašto je ovo pitanje izuzetno važno“ – zaključio je Dušan Kovačević.

Povezana vest:  United Grupa potpisala ekskluzivni ugovor koji će svim SBB korisnicima omogućiti TIDAL muzički servis