Nova Opel Insignia: dizel i benzinac sa najboljom ekonomičnošću u klasi
Nova Opel Insignia će debitovati na 65. Međunarodnom Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA) koji se održava od 12.-22. septembra. Ova Opelova perjanica impresionira predstavljanjem vrhunske tehnologije pod haubom, uz privlačan stil i uvođenje sasvim nove generacije sistema za informisanje i zabavu. Moćni, ultra efikasni motori sa direktnim ubrizgavanjem, kao što su dve nove turbo benzinske jedinice i novi turbo dizel motor sa emisijom od 99 g/km CO2, dodatno uvećavaju širok portfolio. U modelima sa četvoro i petoro vrata, sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop tehnologijom, obe verzije izlazne snage (88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks) troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombinovanom ciklusu (prema Uredbi
„Nova Opel Insignia kupcima nudi upravo ono što očekuju od prestižne klase automobila srednje veličine. Unapređeni motori visokog obrtnog momenta kombinuju snagu sa uzornim stepenom potrošnje goriva, a zajedno sa našom prvoklasnom šasijom, oni pružaju osećaj tokom vožnje koji ide od baršunastog i glatkog do sportskog i sirovog“, kaže Majkl F. Ejblson (Michael F. Ableson), potpredsednik inženjerskog sektora u GME i član odbora u kompaniji Adam Opel AG.
Vrhunac: turbo dizel 99 g motor sa dva stepena izlazne snage
Široka i proširena ponuda motora za novu Insigniju donosi beskompromisne performanse i udobnost. Uključuje izbor između tri vrste goriva – benzin, dizel i TNG (tečni naftni gas) – i nudi širok opseg snage od 81 kW/110 ks do 184 kW/250 ks.
Nova Insignia 2.0 CDTI je ekološki i šampion u uštedi goriva. Zahvaljujući njenom novom 2.0l Turbo dizel motoru, verzije sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks emituju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema EG Nr. 715/2007. To ovaj model smešta u A+klasu efikasnosti, jer modeli sa 4 i 5 vrata, sa 6-stepenim sistemom prenosa i Start/Stop sistemom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km pri kombinovanom ciklusu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – što je među najboljim rezultatima u ovoj klasi vozila. Najveći pobednici su okruženje i novčanici vlasnika. U poređenju sa njegovim prethodnikom, novi motor sa 103 kW/140 ks donosi 10 konjskih snaga više, u 14% manju potrošnju goriva i 13% manju emisiju CO2. Čak i u njegovoj moćnoj konfiguraciji, sa 120 kW/163 ks, 2.0-litarski turbo dizel motor koristi samo 4,3 litre goriva na 100 km i emituje samo 114 g/km CO2 (Sports Tourer: 4.5/100 km i 119 g/km CO2), što i njega smešta u A+klasu efikasnosti.
2.0 CDTI motori takođe donose izvanredan obrtni momenat. Verzija od 88 kW/120 ks generiše do 320 Nm, dok njegov takmac od 88 kW/120 ks donosi maksimalno 370 Nm. Verzija sa 88 kW/120 ks, u ponudi sa prednjim ili pogonom na sve točkove, pored 380 Nm nude deset više Nm. Maksimalan obrtni momenat se postiže pomoću automatske overboost funkcije koja se aktivira pri punom opterećenju.
Vrhunska ponuda kod Insignia dizel modela je 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 ks. Ovaj dizel motor visokih performansi razvija impresivan obrtni momenat od 400 Nm i izdvaja se po direktnoj reakciji, kao i po uzornoj pogonskoj snazi preko čitavog opsega obrtaja zahvaljujući svojim uzastopnim dvostepenim turbo punjačima. Kompresija punjenja ulazne snage koju dele dva turbopunjača obezbeđuje brz odziv gasa i neprimetan ulaz snage. Sistem dvostrukih hladnjaka sa dva interkulera obezbeđuje optimizovano hlađenje kompresovanog vazduha kod oba turbo punjača. BiTurbo limuzina sa šestostepenim sistemom prenosa dostiže ubrzanje od nule do 100 km/h za samo 8,7 sekundi, i maksimalnu brzinu od 230 km/h (Sports Tourer: 8.9 sekundi i 225 km/h), dok troši samo 4,7 l/100 km. Njegova emisija CO2 od 125 g/km takođe predstavlja uzornu ekološku efikasnost A klase (Sports Tourer: 4.9 l/100 km i 129 g/km CO2). Pored prednjeg pogona i ručnog sistema prenosa, Insignia BiTurbo je takođe dostupna sa prilagodljivim pogonom na sve točkove i šestostepenim automatskim sistemom prenosa.
Moćan, prefinjen i ekonomičan: SIDI turbo benzinskim motor nove generacije
Kada su benzinci u pitanju, naslovna vest je predstavljanje dva nova motora sa direktnim ubrizgavanjem: 2.0-litarski SIDI turbo (Spark Ignition Direct Injection) sa 184 kW/250 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta i 1,6-litarski SIDI Turbo motor nove generacije sa 125 kW/170 ks i 260 Nm (do 280 Nm sa overboost funkcijom) dostupno od 1.650 opm.
Istaknuta obeležja i izvanredna snaga, odlična prefinjenost rada motora i visoka ekonomičnost u potrošnji goriva. Kod modela sa četvoro i petoro vrata, 1,6l SIDI turbo motor troši samo 5,9 litara goriva na 100 km i emituje 139 g/km CO2 (prema Uredbi [EC] br. 715/2007), dok Sports Tourer troši 6.2 l/100 km sa 146 g/km CO2. Ovo predstavlja poboljšanje od skoro 16 odsto u odnosu na modele koji su bili opremljeni prethodnim 1.6l turbo motorom. Motor može da koristi običan i super benzin.
Kako bi obezbedili odličnu ekonomičnost u potrošnji goriva, performanse i prefinjenost za izvanrednu udobnost u vožnji, inženjerima su glavni ciljevi tokom razvoja novog 1,6l SIDI motora bili da ponude niske nivoe buke i vibracije, bez neobičnih zvukova. Optimizacija usisnih i izduvnih sistema uključuje razdvajanje poklopca ventila od glave cilindra preko posebnih zatezača i zaptivnog sistema. Ovako su inženjeri mogli da značajno smanje nivoe buke koja je rezultat pulsnog sagorevanja usled direktnog ubrizgavanja benzina. Kao rezultat ovakvih mera vezanih za upravljanje bukom, vozači i putnici u Insignia modelu će ceniti tih i glatak prazan hod, uz prijatan zvuk čak i pri većim brzinama, radu motora i teretu. Balanser vratila integrisana u tunele duž bloka motora takođe doprinose ovim poboljšanjima. 1,6l turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem je jedina benzinska jedinica u svojoj zapreminskoj klasi koja je opremljena sa dva takva vratila sa balanserom.
1,6l i 2,0l SIDI turbo motori mogu se naručiti sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop tehnologijom. ili sa novim šestostepenim automatskim sistemom prenosa niskog trenja. Pored prednjeg pogona, 2,0l SIDI Turbo motor je dostupan i sa pogonom na sve točkove.
Osnovni benzinski motor koji je lansiran na tržište je štedljivi i izuzetni čist (Euro 6) 1,4l turbo motor sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop tehnologijom. Dostiže 103 kW/140 ks i 200 Nm obrtnog momenta (220 Nm sa overboost funkcijom), ali troši samo 5,2 litara goriva na 100 km, i emituje 123 g/km CO2 (Sports Tourer 5.6 l/100 km i 131 g/km CO2 prema Uredbi [EC] br. 715/2007).
Alternativna, izuzetno ekonomična pognoska opcija je Insignia 1,4l LPG (tečni naftni gas) motor sa 103 kW/140 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Kao i benzinska verzija, ispunjava stroge standarde budućih Euro 6 nivoa emisije. Uz potrošnju goriva od 7,6l/100 km (Sports Tourer: 7.9 l/100 km) tokom kombinovanog ciklusa i niske emisije CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), Insignia LPG nema premca u A klasi efikasnosti. Pored niske emisije i troškova goriva, dodatna prednost je njegov dug domet vožnje: pri radu sa dve vrste goriva, TNG i benzin, ovaj model može da pređe do 1,700 km bez da mora da staje da dopuni rezervoar.
Aerodinamičan: Insignia vodi u pogledu aerodinamičnosti
Primerna potrošnja goriva je takođe rezultat aerodinamično optimizovanog dizajna karoserije na novoj Insigniji, koja donosi mnoge mere koje minimalizuju koeficijent otpora vazduha. Ovo uključuje nove produžene pokrivke za podvozje, kućišta zadnjih svetala dizajnirana da unaprede razdvajanje vazduha, kao i integrisan zadnji spojler.
Insignia 2.0 CDTI modeli sa Start/Stop tehnologijom i 88 kW/120 ks ili 103 kW/140 ks takođe donose dodatni, ultra moderan element u domenu aerodinamičnosti: aktivan poklopac vazdušnog filtera. Vazduh koji prolazi kroz prednju rešetku kako bi ohladio motor obično čini do 8% ukupnog otpora vazduha na vozilu. Kako bi se smanjio ovaj uticaj, poklopac na donjoj prednjoj rešetki se automatski zatvara kako bi sprečio ulazak vazduha i turbulencije. Dodatna prednost kod paljenja motora na niskim temperaturama je brže zagrevanje motora, što takođe smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 . Kad god motoru treba vazduh da se ohladi, poklopac se automatski otvara. Uzevši u obzir sva unapređenja, Opelovi inženjeri su uspeli da novoj Insigniji obezbede reperne nivoe aerodinamičnog učinka. Uz izuzetno niske vrednosti koeficijenta otpora vazduha – tek ispod 0,25 za Insignia hečbek i 0,28 za Sports Tourer, oba modela su najaerodinamičniji automobili u serijskoj proizvodnji u svojim verzijama karoserije širom sveta.
Izbor vozača: Udobno ili sportsko podešavanje šasije
I pored snažnog fokusa na ekonomičnost u uštedi goriva, nova Insignia ne pristaje na kompromis kada je u pitanju udobnosti. Šta više, ova Opelova perjanica donosi novi izraz kada je u pitanju šasija. Dok je Insignia već dobila mnoge pohvale za udobnost koju nudi tokom vožnje, za upravljanje i stabilnost na putu, ovo novo izdanje podiže lestvicu još više. Opelovi inženjeri uveli su veliki broj poboljšanja na šasiji, uključujući amortizere, roll bar šipke i upravljanje, što je rezultovalo manjom bukom i vibracijom, pa čak i većim stepenom udobnosti. Insignia sada donosi nove amortizere i takozvane rebound opruge, dok su sasvim nove ručice za kontrolu vešanja i kučišta ugrađeni u arhitekturu osovine radi bolje udobnosti pri vožnji. Pored toga, dijametri na prednjim i zadnjim stabilizacionim polugama su takođe izmenjeni.
Opelov izvanredni FlexRide premijum sistem šasije, sa svojim prilagodljivim prepoznavanjem stila vožnje u realnom vremenu, je naravno primenjen u novom Insignia modelu. Ova inovativna šasija umrežava sve sisteme za upravljanje dinamikom vožnje i sadrži elektronsko podešavanje amortizera, kao i upravljanje koje zavisi od brzine. Vozač može da bira između tri režima vožnje: Standard za udobnu vožnju, Tour za još laganiju i udobniju vožnju, i Sport, za direktnije, sportsko iskustvo.