24-časovna rekordna vožnja: Opel Astra je najbrži automobil na dizel pogon u serijskoj proizvodnji na svetu
24 sata pod punim gasom na odeljku za velike brzine na stazama za ispitivanje u Milbruku sa spektakularnim oštrim nagibom. 12 probnih vozača su naizmenično vozili dva serijska modela Astre 2.0 CDTIs. 24-časovna vožnja od 4.800 km sa svega 22 minuta pauze za oba automobila. Zahvaljujući svemu ovome, ostvarena je zapanjujuća prosečna brzina od 201 km/h u pokušaju da se postavi svetski rekord za putničko vozilo na dizel gorivo u FIA klasi proizvodnih vozila na dizel pogon sa prinudnom indukcijom u opsegu od 1600 do 2000 ccm.
Ukupno, Opelov i test tim sestrinske kompanije pokušali su da obore 12 svetskih rekorda, kao i šest britanskih rekorda u izdržljivosti. 24-časovna brza vožnja podrazumevala je obavezna unutrašnja ojačanja, Corbeau trkačka sedišta i Luke pojaseve, potom plombiranje i zaključavanje u bezbednom bloku, pod nadzorom sportskih tela, sve do samog pokušaja. Opel/Vauxhall još čeka na potvrdu od strane FIA da su pokušaji bili uspešni.
Dva vozila Astra CDTI započela su vožnju u delu staze za velike brzine u Milbruku u blizini Milton Kejnza 5. oktobra 2013. godine u 16.00. Devet novinara su delili automobile sa trojicom specijalista Opel/Vauxhalla. Folker Striček, bivši učesnik DTM trka i Opelov direktor za performantne automobile i moto-sport bio je kapiten tima. Bivši stručnjak za turing automobile i direktor trka bio je zadovoljan na završetku 24-časovnog maratona koji je imao za cilj postavljanje 18 novih rekorda: „Dve Astre su bile apsolutno ubedljive u vožnji pod punim gasom. Kombinacija performansi i efikasnosti omogućila je postizanje rekorda u 24-časovnoj vožnji. Pored toga, automobilima nije bila potrebna ni kap ulja“.
Mišelin je bio partner za gume, koji je isporučio gume Pilot Super Sports iz originalne izvedbe Astre – iste one koje se nalaze na modelima koji se isporučuju kupcima nove Astre. Obavljeno je merno testiranje, kao i 500 milja probne vožnje ns stazi Milbruk tokom leta radi spitivanja izdržjivosti. Folker Striček je napomenuo: „Na svakom automobilu smo po jednom zamenili gume, samo iz razloga da bi smo bili apsolutno sigurni kada je u pitanju bezbednost: dejstvo na vešanje i gume može biti snažno, usled sila koje uzrokuje nagib puta.“
Folker Striček ne samo da je u projekat uneo svoju stručnost iz moto-sporta, već je u Englesku doveo i ekipu od 4 tehničara, koja je servisirala Astre kao da je reč o trci 24 sata Le mana, ili o vožnji na Nirnburgringu. Posada je izvela brzo i efikasno dosipanje goriva tokom dana i noći, tako da je, zahvaljujući njima, bilo moguće imati pauze od svega 22 minuta.
„Ovo je prava potvrda izdržljivosti, bezbednosti i performansi Astre u ekstremnim uslovima kakve običan vozač nikad ne bi iskusio“, tvrdi Dankan Aldred, VD potpredsdenika Opel/Vauxhall za prodaju i postprodajne usluge i generalni direktor Vauxhalla. „Ponekad se obraća prevelika pažnja na konačnih 1% u upravljanju automobilom, ili vreme potrebno za ubrzanje od 0 do 100 km/h, ali, za većinu kupaca, vrhunska pouzdanost i bezbedno upravljanje predstavljaju imperativ. Ovaj test ima za cilj, pre svega, da dokaže ove vrednosti.“