Šai Maestro na 29.BDžF: U muzici je ključna iskrenost
Šai Maestro, izraelski džez i klasični pijanista koga mnogi smatraju „zvezdom u usponu“, nastupiće sa svojim triom večeras (27.10.) na 29. Beogradskom džez festivalu. Koncert sa početkom od 23 časa, biće održan u sali Amerikana Doma omladine Beograda, a ulaznice se mogu kupiti na svim biletarnicama Eventima po ceni od 600 dinara.
Večeras od 19:30č na programu 29. Beogradskog džez festivala su koncerti poljskog pijaniste Lešeka Moždžera i švedskog čeliste Larsa Danijelsona, za koji su sve ulaznice rasprodate. Poslednjeg dana 29. Beogradskog džez festivala publika će slušati nastupe portugalskih umetnika Žulija Rezendea i Marie Žoao, kao i trio američkog pijaniste Vidžej Ajera. Ulaznice i za ova dva koncerta su rasprodate!
U svetu džeza, Šai Maestro je poznat i kao dugogodišnji pijanista u sastavu Avišai Koena, svetski proslavljenog džez umetnika iz Izraela. Sa njim je obišao svet, a pre šest godina zajedno su nastupali i na 23. Beogradskom džez festivalu.
,,Sa Avišaijem me je upoznao jedan dobar prijatelj, kada sam imao sedamnaest godina. Bilo je to nakon jednog Avišaievog koncerta u Jerusalimu. Pozvao me je tada da dođem kod njega kući i da odsviramo jedan sešn zajedno. Došao sam maksimalno pripremljen, a on mi je dao šansu da počnem da sviram u njegovom bendu. Iskustvo saradnje sa njim je izuzetno poučno i velika čast“, objašnjava Šai Maestro.
Posle pet godina rada u Koenovom sastavu, četiri snimljena albuma i nekoliko svetskih turneja, Maestro je 2010. godine započeo solo karijeru i snimio prvi album kao lider Šai Maestro tria, na kome je predstavio spoj savremenog džeza i izraelske muzičke tradicije. Njegovi nerazdvojni saradnici u triju su muzičari svetskog renomea: Ziv Ravic, izraelski bubnjar i peruanski kontrabasista Horhe Reder. U izrazu Maestrovog sastava uspešno se kombinuju lirske boje i egzotična poliritmija.
„Najvažnija mi je iskrenost u muzici. Tehnički aspekti– gruv, melodija, harmonija, improvizacija – samo su sredstva kojima publici pokazujem ko sam, i ko smo mi kao trio, u datom trenutku. Imali smo privilegiju da sviramo na zaista fantastičnim festivalima, delili smo scenu sa Čikom Koreom, Esperancom Spalding i Tigranom Hamasianom. Ipak, najvećim uspehom smatram priliku da stalno sviramo i da se razvijamo. Ne uzimamo tu šansu ‘zdravo za gotovo’, pa su nam planovi uvek isti – želimo samo da sviramo, jer esencija je muzika sama“, objašnjava umetnik.
Drugo ostvarenje benda, The Road To Ithaca, objavljeno je pre desetak dana, a Šai Maestro nam je objasnio u čemu se razlikuje od prethodnog.
„Novi album je mnogo ličniji od svega što sam do sada radio. Sa aspekta kompozicije, sve je dosta bogatije – mnogo smo radili na istraživanju na koji način je moguće kreirati zvuk u triju. Može zvučati paradoksalno, ali pronašli smo i dosta mesta za improvizaciju u okviru kompozicije. Dozvolili smo sebi da mnogo više rizikujemo i izađemo iz naše ‘sigurne zone’, što nam je pomoglo da verno uhvatimo trenutak koji je jedinstven. Nakon ovoga, nikada više nećemo svirati muziku na isti način“, ističe Maestro.
Na Beogradskom džez festivalu, Šai Maestro je već nastupao 2007. godine, i to na nezaboravnom koncertu trija njegovog prvog mentora, Avišaija Koena, u sali Kolarčeve zadužbine. Na ovogodišnji Beogradski džez festival dolazi sa svojim novim bendom i obećava da će dati sve od sebe da pruži publici najbolji mogući doživljaj muzike.
„Teško je unapred reći šta konkretno ćemo svirati, ali će najverovatnije to biti muzika sa naša dva albuma. Sve zavisi od energije te večeri, od publike, mesta, instrumenata – odluke ćemo donositi na licu mesta, u odnosu na to kako se budemo osećali na sceni. Jedina stvar koju mogu da garantujem je da će trio biti u potpunosti posvećen trenutku i da ćemo svirati onako kako se od nas očekuje. To je za mene izuzetno važno“, zaključuje Šai Maestro.