BESTBUYAWARD-MEDAL-ENGLISHIstraživanje Best Buy Award pokazuje da Srbi najviše vole Bambi, Nivea, Opel, Takovo… proizvode

Rezultati prvog istraživanja Best Buy Award (nagrada za najbolju kupovinu) u Srbiji, koje je sprovela švajcarska organizacija ICERTIAS na osnovu iskustva i zadovoljstva građana odnosom cene i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu, pokazuju da su proizvodi i kompanije kao što su Bambi, Nivea ili Opel, za Srbe najbolji primer i tipični simboli najboljeg odnosa cene i kvaliteta.
Švajcarska organizacija ICERTIAS meri iskustvo i zadovoljstvo građana odnosom cene i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu (najbolji kvalitet za potrošeni novac – value for money). Istraživanje u Srbiji je sprovedeno tokom oktobra 2013. godine i obuhvatilo je 57 različitih ekonomskih kategorija u sektorima kao što su: maloprodaja, hrana, obuća, odeća, kozmetika, kućni aparati, telekomunikacije, finansije i mnogi drugi.
U okviru Best Buy Award istraživanja, od ispitanika je traženo da daju mišljenje o tome šta, na osnovu njihovog ličnog iskustva sa određenim kategorijama proizvoda i usluga prisutnim na srpskom tržištu, predstavlja najbolji odnos cene i kvaliteta – najbolji kvalitet za potrošeni novac.
Pitanja u istraživanju Best Buy Award bila su otvorena, tj. ispitanici nisu imali ponuđene odgovore. Mogli su slobodno da nabrajaju imena proizvođača i pružalaca usluga koji, na osnovu njihovog iskustva, nude najbolji odnos cene i kvaliteta na srpskom tržištu.
Na primer, ispitanicima je u anketi u kategoriji „čokolada“ postavljeno sledeće pitanje: „Navedite naziv čokolade koja na osnovu Vašeg iskustva i po Vašem mišljenju ima NAJBOLJI ODNOS CENE I KVALITETA na srpskom tržištu“.
Najčešći odgovor ispitanika na ovo pitanje je bio – „milka“.
Na isto pitanje, u kategoriji „krema za lice“, prvo mesto (najviše glasova srpskih potrošača) osvojila je Nivea. U kategoriji sportska obuća, prvo mesto zauzeo je Adidas.
Prva mesta u okviru ostalih kategorija koje su istraživane u Srbiji zauzeli su Nokia (mobilni telefoni), Opel (porodični automobili), Asus (prenosivi računari), Bambi (keksovi), Takovo (slatki namazi), Orbit (žvakaće gume), C (instant supa), Knjaz Miloš (mineralna voda), Nectar (voćni sok), JAT – Air Serbia (aviokompanija) itd.
Važno je napomenuti da istraživanja Best Buy Award ne mere vrednost ili tržišni udeo brenda. Za merenje odnosa cene i kvaliteta dobara i usluga na tržištu isključivo su korišćeni iskustvo, mišljenje, zadovoljstvo i percepcija potrošača, zasnovani za ličnom iskustvu.

Povezana vest:  Sezona balova u Beču – „videti i biti viđen“

Metodologija
Istraživanje Best Buy Award – SERBIA 2013/2014, sprovela je švajcarska organizacija ICERTIAS – International Certification Association GmbH (Međunarodna asocijacija za sertifikaciju), na uzorku od 1200 ispitanika. Svi ispitanici koji su učestvovali u istraživanju su građani Srbije – isključivo korisnici interneta stariji starosti od 15 godina pa naviše. Anketiranje je vršeno uz pomoć upitnika na internetu, od 1-15. oktobra 2013. godine, a korišćen je CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interwieving – Deep Mind Awareness) metod.

Povezana vest:  Akcija dobrovoljnog davanja krvi u Delta Cityju

O projektu Nagrada za najpovoljniju kupovinu

U današnje vreme, kupci više nego ikada ranije traže bolji kvalitet za potrošeni novac (value for money). Pre nego što se odluče za kupovinu, savremeni kupci upoređuju cenu i kvalitet svakog proizvoda koji žele da kupe.
Odnos između dobre cene i najboljeg mogućeg kvaliteta (najbolja kupovina – best buy) je, više nego ikada ranije, važan za sve evropske potrošače.
Nagrada za najpovoljniju kupovinu Best Buy Award je projekat švajcarske organizacije ICERTIAS – International Certification GmbH, sa sedištem u Cirihu, Švajcarska.
Glavni zadatak istraživanja Best Buy Award je dobijanje uvida u iskustvo i percepciju samih kupaca o tome za koje se proizvode smatra da imaju najbolji odnos cene i kvaliteta (takozvana najbolja kupovina – best buy).
Cilj projekta i sertifikata Best Buy Award je pojednostavljivanje potrage za najboljim proizvodima i uslugama po najpovoljnijoj ceni. Namera projekta je da bude od koristi kupcima na lokalnom i međunarodnom tržištu.
Istraživanje u vezi sa Nagradom Best Buy Award je sprovedeno u skladu sa odredbama Međunarodnog kodeksa o spovođenju socijalnih istraživanja i istraživanja tržišta, usvojenog od strane Međunarodne trgovinske komore i Evropske asocijacije istraživačkih eksperata (ESOMAR – European Association of Research Experts).

Povezana vest:  Veliki otvoreni Nike trening za žene