sebastian_loebRELI

SEBASTIJAN LOEB SVE UBEDLJIVIJI U POHODU NA SEDMU UZASTOPNU TITULU

Franacuz pokorio Tursku

 

Nastavio je Sebastijna Loeb svoju dominaciju u Svetskom reli šampionatu trijumfom u Turskoj, trećim u nizu. Samo je otvaranje sezone u Švedskoj Super Seb propustio da zalije pobedničkim šampanjcem.

Zahvaljujući ovoj pobedi fantastični Francuz povećao je svoju prednost u šampionatu na 40 bodova, ispred iznenađujuće drugoplasiranog Petera Solberga, od kojeg je Loeb u Turskoj bio brži gotovo za čitav minut, što samo govori koliko je bio ubedljiv. Citroen je i dalje bolji od Forda i u šampionatu ekipa, a u Turskoj je među prvih pet mesta bio samo Ford Mike Hirvonena.

– Bila je ovo velika borba, ali ne između dva već pet vozača, zbog čega je i bilo veoma uzbudljivo. Prvog dana sam izgubio malo vremena čisteći put, ali ni drugi nije bio ništa lakši. Kada sam pomislio i na kišu setio sam se nekih ranijih relija u Turskoj i znao da je bolje biti prvi na stazi. Zato sam odlučio da sačuvam 17 sekundi prednosti posle drugog dana. To smo učinili i isplatilo se – objasnio je pobedničku taktiku Loeb.

Povezana vest:  DAKAR 2011 - SALAJ BALAŠ PROMOVI ŠE PLANE TARNU AVANTURU, Za „pustinjake“

Šampion iz 2003. i dalje nastavlja sa odličnim rezultatima u sezoni u kojoj vozi privatni Citroen C4. Peter Solberg je osvojio drugo mesto u Turskoj, što mu je donelo i drugo mesto u šampionatu.

Norvežaninu je turski reli bio 150 u karijeri, a uspeo je da dođe i do 40. podijuma u Svetskom reli šampionatu. Međutim, interesantno je da Solberg može i brže od onoga što je pokazao u Istanbulu, ali da sa razlogom ne forsira.

– Naravno da mogu da vozim brže, ali na nekim etapama gubim vreme jer moram da pazim na auto. Pre par godina vozio bih kompletan reli maksimalnom brzinom i rizikovao, dok sam sada pažljiviji. Sjajano je kada se borimo za vrh, a sa malim budžetom je neverovatno kada to i uspemo. Ali to ipak dokazuje da moja ekipa ima strasti i energije za tako nešto – hvali ekipu Solberg.

Posle lošeg rezultata u Jordanu pre dve nedelje, Miko Hirvonen, bio je mnogo bolji u Turskoj i uspeo je da zauzme treće mesto. Iako je tokom celog vikenda bio za petama Loebu nije uspeo da dođe do eventualnog trijumfa, prvog posle pobede u Švedskoj na početku sezone.

Povezana vest:  Borković startuje kao drugi u Brnu

– Želeo sam da jurim pobedu, ali mi dve otkazane etape u nedelju sigurno nisu pomogle u tome – žali se Hirvonen, ali i odbija mogućnost da će Loeb opet dominirati u šampionatu. – Ne mislim da će biti tako. Čak mi se čini da je neizvesniji nego ikad. Sve do poslednjeg dana mi smo imali priliku za pobedu, kao i još par vozača. Ožije ili Sordo na primer.

Finac je čak misli da je bolji nego prošle sezone kada je titulu izgubio za samo poen.

– Upoređujući sa prošlom godinom u odličnoj smo poziciji, a mislim i da vozim bolje nego ikad. Sigurno ćemo se boriti sa Loebom do kraja – ne predaje se Hirvonen.

Sebastijan Ožije odlično je vozio u Istanbulu, pokazujući da kvaliteta ima na pretek, ali ga je probušena guma koštala bolje pozicije, nego što je to četvrto mesto. Francuz iz Citroenovog juniorskog tima svakako nije bio zadovoljan zbog malera koji ga je zadesio.

Povezana vest:  FORMULA 1, Maldano drugi vozač Vilijamsa

– Četvrto mesto je manje od onoga što smo sigurno zaslužili – razočaran je bio Ožije.

Više razloga za zadovoljstvo posle iskušenja u Turskoj ima njegov klupski kolega Kimi Raikonen. Finac je osvojio bodove na drugom reliju u nizu, pokazujući da se možda neće tako brzo vratiti u Formulu 1. Raikonen je postigao najbolji plasman osvajanjem petog mesta, a u šamiponatu se nalazi na 10. poziciji sa 14 prikupljenih bodova.

Među onima od kojih se očekuju dobri rezultati u Turskoj nisu se našli Miko Hirvonen i Dani Sordo. Hirvonen je doduše došao do osme pozicije, ali to svakako ne zadovoljava njegove ambicije, dok je Sordo pravi tragičar Turske.

Španac je bio na trećoj poziciji, ali je poslednjeg dana posle udesa odustao i ostao bez prilike da se popne na podijum.

Reli u Turskoj, na potpuno novoj stazi opravdao je očekivanja. Uzbuđenja nije manjkalo, iako preti opasnost od dosade ukoliko Sebastijan Loeb nastavi da dominira. Međutim, da li će tako i biti videće se od 7. do 9. maja na reliju Novi Zeland.