deca_dove_kampanja_2Završena prva DOVE Nacionalna kampanja za pravilno pranje ruku
Završnom konferencijom za novinare u galeriji Ozon, juče je okončana tronedeljna Kampanja za pravilno pranje ruku, koja je po prvi put u organizovana u Srbiji. Kampanja je realizovana u saradnji zavoda za javno zdravlje u Beogradu, Nišu i Novom Sadu, Gradjanske inicijative Majka Hrabrost i kompanije Unilever, koja je donirala veliki broj sapuna.
Tokom kampanje podeljeno je preko 20.000 Dove krem sapuna, mališanima u obdaništima i školama, ali i deci koja su proteklih dana posećivala tri beogradska dečija pozorišta – Boško Buha, Duško Radović i Pan Teatar. Velika količina sapuna donirana je i porodilištu na Zvezdari.
Prema istraživanjima, za ovu kampanju je čulo preko 1.2 miliona ljudi u Srbiji, a ostvareno je i preko tri hiljade ličnih kontakata organizatora i promotera kampanje sa gradjanima, pre svega sa decom. Edukativna predavanja koja su bila usmerena, pre svega, na najmladje, zapravo su pokazala da su deca veoma dobro informisana o važnosti pranja ruku i da nepogrešivo uvidjaju kada njihovi roditelji to ne čine.
-Sama činjenica da je toliki broj ljudi dobio informaciju o ovoj kampanji, ukazuje na mogućnost da dodje do promene dosadašnjeg ponašanja i izmeni loše statistike u Srbiji. Svako podsećanje na neophodnost pranja ruku, veoma je važno, a sudeći prema reakciji dece, verujem da će oni posle ove kampanje, uticati i na svoje roditelje – rekao je doktor Predrag Kon, potvrdjujući da će Gradski zavod za javno zdravlje uvek podržavati ovakve akcije.
decji_radU galeriji Ozon, postavljena je i izložba crteža učenika Osnovne škole Ivan Gundulić, koji su inspirisani učešćem u ovoj kampanji, crtali radove na temu čistih ruku. Radove učenika II i III razreda, možete videti i na Facebook stranici http://www.facebook.com/#!/pages/Dove-edukativna-kampanja-za-pravilno-pranje-ruku/106864792688668?ref=ts
-Tokom čitave kampanje, bili smo prezadovoljni reakcijom dece i njihovom spremnošću da aktivno učestvuju u kampanji. Na samom početku, nismo očekivali da ćemo izazvati ovoliku pažnju i zbog toga smo još zadovoljniji. Drago nam je što smo kao kompanija uspeli da prenesemo i edukativnu poruku i kroz donacije sapuna podsetimo i decu i odrasle da je održavanje higijene ruku najjednostavniji i najvažniji način u prevenciji od zaraznih bolesti – rekla je predstavnica Unilevera, Tijana Babić.
Kampanja za pravilno pranje ruku, prema planu, treba da preraste u tradicionalnu i želja organizatora ove prve kampanje jeste da u njoj, sledeće godine, učešće uzmu i druge institucije, jer higijena ruku spada u osnovne navike i pokazatelj je kako svesti ljudi o sopstvenom zdravlju, tako i dobrog vaspitanja i kulture uopšte.
Povezana vest:  OTVORENI POZIV MIKROGALERIJE: POGLED U ANTROPOCEN