DADILJA MAKFI I VELIKI PRASAK_ 1Dadilja Makfi i veliki prasak (NANNY MACPHEE AND THE BIG BANG)
„Objasniću vam kako ja radim. Kad sam vam potrebna, ali me ne želite… onda moram da ostanem. Kad me želite, ali vam nisam potrebna… onda moram da idem.“
Ostvarenje Dadilja Makfi i veliki prasak  naš stiže u bioskope od 13. maja i nadamo se da ćete svi uživati u njemu, a mi vam donosimo neke pojedinosti o filmu.
Gđa Grin je na ivici živaca. Njeno troje dece – Norman, Megsi i Vinsent – konstantno se svađaju, njen muž Rori je u ratu i od njega nema ni traga ni glasa poslednjih meseci, njen dever Fil forsira je da mu proda Rorijev deo porodične farme, a njena šefica, gđa Dokerti počinje zaista da se ponaša čudno. Na sve to, njeni uglađeni nećaci Silija i Siril Grej, bivaju poslati na farmu iz Londona na neodređeno, a seoski nadzornik, g. Dokerti, uporno je upozorava da bi bombe mogle slučajno da padnu s neba u svakom trenutku. Sve je to previše za gđu Grin. Ona to još uvek ne zna, ali osoba koja je njoj potrebna je dadilja Makfi.
Nažalost, problemi gđe Grin su gori nego što izgledaju. Fil joj govori da kupac za njihovu farmu već postoji i da je spreman dobro da plati, ali istina je da u stvari duguje pare sumnjivoj gđi Bigls. Ona šalje dve grubijanke, gđicu Topsi i gđicu Turvi da zaprete Filu i da ga nateraju da uzme farmu gđi Grin i otplati dugove. Ukoliko uspe u tome, porodica Grin će izgubiti sve.
Dan ranije pojavljuju se Siril i Silija dok je gđa Grin na poslu. Bogataška deca i njihovi rođaci sa sela zamrze se na prvi pogled i njihove svađe ubrzo eskaliraju do neslućenih razmera. Po povratku kući gđa Grin zatiče pravi haos u kući. Uzalud pokušava da zaustavi tuču kada začuje kucanje na vratima. Otvara ih i ugleda uznemirujuću figuru dadilje Makfi.
Ona će samo jednom pogledati zaraćene rođake i shvatiće da je ovoj deci potrebna. Ponavljaće svoju dobro poznatu frazu: „Kad sam vam potrebna ali me ne želite, moram da ostanem. Kad me želite ali vam nisam potrebna, moram da odem.“ Kad udari štapom u pod, deca počinju da udaraju sami sebe umesto jedni druge. Na kraju će pristati na zahtev dadilje Makfi da prestanu s time što su radili i da se izvine. Prva lekcija, da prestanu da se biju, gotova je.
Oslanjajući se na sve, od letećeg motora, statue koja oživljava, praseta koje se penje po drveću do mladunčeta slona koje se pojavljuje na najčudnijim mestima, dadilja Makfi će smisliti pravu formulu kako bi njeni štićenici naučili pet novih lekcija.
DADILJA MAKFI I VELIKI PRASAK_ 2Dadilja se vraća
Pet godina posle uspeha Dadilje Makfi, Ema Tomson i producent Lindzi Doran još jednom su udružile snage sa Vorking Tajtl Filmsom da bi doneli novo poglavlje magične i očaravajuće bajke koja je oduševljavala decu generacijama.
-Uvek smo premisu prvog filma Dadilje Makfi opisivali kao „magična dadilja protiv sedmoro najgroznije dece na svetu – objašnjava Lindzi Doran – i mislim da će se o tome uvek raditi u svim ovim filmovima – o nevaspitanoj deci i magičnoj dadilji koja dolazi da im pomogne. Glavna razlika između prvog filma i ovog novog je ta što je prvi govorio o ratu roditelja s decom, a u novom se radi o ratu između dece. Dadilja Makfi mora da nauči ovu decu pet novih lekcija i da im objasni ne samo kako da se slažu već kako da reše probleme na konstruktivniji način od svađe.
Scenarista, izvršni producent i glumica Ema Tomson dodaje: -U oba filma, postoji preovladavajući osećaj nečijeg odsustva. U prvom je to prouzrokovano smrću gđe Braun, a u drugom odlaskom oca u rat.
Tomsonova je započela smišljanje priče za nastavak dok je prvi deo još uvek bio u stadijumu produkcije, a scenario je pisala naredne tri godine. U toku tog procesa Ema je pokušavala da održi duh originalnog materijala. Lik dadilje Makfi prvo je bio medicinska sestra Matilda, centralni lik priča za laku noć u porodici Kristijane Brend i njenog rođaka Edvarda Ardizone (koji je uradio ilustraciju za knjige o „Sestri Matildi“) Priče su se prenosile s kolena na koleno, a svaka generacija je dodavala nešto svoje priči o neposlušnoj deci i dadilji s natprirodnim moćima koja dolazi da ih ukroti. Možda su priča i likovi novi, ali osnovne osobine Sestre Matilde/Dadilje Makfi – njene lekcije, izgled koji se menja od groznog do lepog kad je deca zavole, njen magični štap, njena potreba da ode onoga trenutka kad postane poželjna umesto potrebna – ostale su iste.
DADILJA MAKFI I VELIKI PRASAKPodigni se, otresi prašinu sa sebe i počni sve ispočetka
Za potrebe drugog filma o dadilji Makfi morala je da se osmisli potpuno nova priča. Ljudi koji nisu pročitali sve tri knjige o Sestri Matildi, ne znaju da je prvi deo filma „Dadilja Makfi“ zasnovan na sve tri knjige. Ema Tomson je morala da počne od nule. Odmah je doneta odluka da se dadilja Makfi neće vraćati kod porodice Braun iz prvog dela da rešava nove probleme. Producentkinja Doran kaže da joj je jedan prijatelj reditelj rekao: „Treba da snimamo filmove samo o najvažnijem danu u životu glavnog lika. Koga briga za njegov drugi po redu najvažniji dan?“ To se odnosilo na nastavke u kojima su likovi isti, a problemi s kojima se suočavaju jednostavno nisu toliko veliki kao u prvom delu. To se činilo kao dobar savet.
Rešenje je bilo to da dadilja Makfi putuje kroz prostor i vreme u potrazi za novim porodicama. Tomsonova kaže: „želela sam da dadilja Makfi poseti porodicu u kojoj je otac otišao u rat, a majka ostala da se brine o domaćinstvu i održava porodicu na okupu.“
Novi problemi za decu, novi problemi za roditelje i pet novih lekcija kojima će ih dadilja Makfi naučiti, to je ono što nas čeka u nastavku priče o magičnoj dadilji.
Povezana vest:  Hajdi Klum i Paulina Porizkova u Očajnim domaćicama