Više ženskih likova u novim „Osvetnicima“
Kao jedini ženski Osvetnik, Skarlet Johanson imala je ozbiljnu zamerku na račun Holivuda: ne samo da su žene-superheroji retke već ih i zaglupljuju.
Kada je Marvel Studio doveo još jedan ženski lik u blokbaster „Avengers: Age of Ultron“, Johanson koja u filmu reprizira ulogu žestoke Crne Udovice, bila je srećna što je pokrenut korak u dobrom pravcu.
Novi nastavak „Osvetnika“ u američke bioskope stiže 1. maja iz Crnu Udovicu na veliko platno se vraćaju Ajronmen, Tor, Kapetan Amerika, Halk i Hokaj koji se svi bore protiv zlikovca koji želi da uništi svet.
Sada na scenu stupa i Skarleta Veštica, koju igra Elizabet Oslen. Veštica je jedan od najmoćnijih Marvelovih junaka, poznata po svojim magičnim moćima a još tri žene igraju ključne uloge u filmu.
Poboljšanje „ženske kvote“ ima smisla kako bi se privukla i ženska publika i kako bi film prevazišao rekord iz 2012. i ovog leta bio film sa najvećom zaradom.
Žensku ekipu predvodi Crna Udovica Johansonove koja uz kompleksne scene borbi uspeva da razvije i romansu sa Halkom (Mark Rufalo).
Evolucija ženskih likova u Marvelovim filmovima je bila „spora“, kaže Johanson koja je prvi put Crnu Udovicu igrala u „Ajronmenu 2“ 2010.
„Nismo uspeli da istražimo dubine lika iza superheroja a to je ono što likove čini interesantnim. Lepo je što je uvedena i Skarletna Veštica a znam da će ih biti još“, rekla je ona Rojtersu.
Od momenta kada su Marvelove filmske franšize postale boksofis hitovi, počevši sa „Ajronmenom“ iz 2008. ovi filmovi su na udaru kritika zbog manjka ženskih uloga.
„Sjajno je videti dva ženska lika na plakatu za film o superherojima“, rekla je Olsen. „A takođe smo i žestoke“.
Boksofis eksperti Pol Bergarabedian kaže da je ženska perspektiva od „vitalne važnosti“ jer filmove generalno više gledaju žene nego muškarci.
„Akcioni filmovi nisu više rezervisani samo za muškarce“, rekao je on.
„Osvetnici“ su treći film sa najvišom zaradom svih vremena. Prvi deo „OSvetnika“ je 2012. zaradio 207 miliona dolara na američkom i kanadskom tržištu. Četrdeset posto publike prvog vikenda prikazivanja bile su žene, pokazala su istraživanja.
Studio Dizni koji sa Marvelom radi ove filmove promociju „Age of Ultron“ usmerio je na žensku publiku kroz tok šou programe koje vode žene, lansirana je i modna linija inspirisana junakinjama iz filma.
I pored toga što je Johansonova sa „Lusi“ koja je zaradila više od 450 miliona dolara na blagajnama, pokazala moć „ženskih“ akcionih filmova, planova za samostalni film o Crnoj Udovici za sada nema.
Za Džosa Vidona, koji je scenarista i režiser ova dela „Osvetnika“, pisanje ženskih likova nije bilo u planu za „Age of Ultron“.
„Svi koji su u filmu su najbolja verzija. Doktor Čo (Klaudija Kim) je najbolji doktor na svetu, Marija Hil (Kobi Smolders) je najbolji agent. One su pametne i tako dobre i nebitno je da li su žene ili muškarci“, rekao je on.