U petak, 8. septembra sa početkom u 15h, u okviru 4. Pančevo Film Festivala – PAFF, u Studentskom domu u Pančevu biće održan masterklas portugalske rediteljke Salome Lamaš, čiji je film “Eldorado XXI“ prošle godine nagrađen nagradom Svetionik.

Kako možemo izbrisati granicu između činjenice i fikcije? Rad Salome Lamaš osporava očiglednu granicu između dokumentarnog i fikcionog u pokretnoj slici. Njeni projekti igraju se žanrovima i umetničkim kategorijama, širenjem pojma kinematografije i vizuelne umetnosti kao takve. Ona se bavi pojmom „čekanja“ i „očekivanja“, što dovodi posmatrača u nepoznate stvarnosti – čak i metafizički trans – što bi moglo predstavljati neku vrstu neugodnosti. Razmatrajući načine na kojima radi s hibridnim dokumentarnim i umetničkim projektima, diskusija će takođe dati uvid u sam proces kreiranja kinematografskog sadržaja iz stvarnosti.

Salome Lamaš je rođena u Lisabonu 1987. Studirala je filmsku režiju i montažu na Escola Superior de Teatro e Cinema u Lisabonu, kao i na čuvenoj akademiji FAMU u Pragu. Radi kao predavač, istraživač i režiser.

Povezana vest:  Zac Efron bi voleo da bude Spiderman

Film “Eldorado XXI“ Salome Lamaš nagrađen je nagradom Svetionik na Pančevo Film Festivalu 2016. za „formalno radikalan portret ekstremne tegobe koji kontinuirano ukazuje i problematizuje svoju autsajdersku poziciju“. Film je konceptualno zreo prikaz jedne geografski specifične zajednice, koji takođe zahvata i šira pitanja globalnog sveta.

Održavanje masterklasa Salome Lamaš podržala je Ambasada Portugala u Beogradu i institut Kamoeš.

Takođe, masterklas će održati i Nikolaus Gejrhalter, jedan od najcenjenijih i najnagrađivanijih evropskih dokumentarista čiji su filmovi prikazani na gotovo svim većim svetskim festivalima. Njegovi opservacijski filmovi uravnoteženog ritma i statične kamere teme obrađuju vrlo temeljno, bilo da je reč o istraživanju područja oko Černobilja u Ukrajini (Pripyat), putovanju stazom Relija Pariz–Dakar (7915 km) ili istraživanju industrije prerade hrane (Hleb naš nasušni). Masterklas će se održati u četvrtak, 7. septembra u 15 sati, u Studentskom domu u Pančevu.

Povezana vest:  Počinje prodaja ulaznica za 51. FEST

Pančevo Film Festival – PAFF – je internacionalni takmičarski festival autorskog dugometražnog i kratkog filma, čije će se četvrto izdanje održati od 6. do 10. septembra na više lokacija u Pančevu, a u ovkru kojeg će biti prikazano sedamdesetak filmskih ostvarenja sa svih krajeva sveta. Festival organizuju mladi filmski radnici i umetnici iz Pančeva i okoline okupljeni oko udruženja građanja Pančevački filmski festival, u saradnji sa Domom omladine Pančevo i Kulturnim centrom Pančeva, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije i Grada Pančeva, i uz podršku Filmskog centra Srbije, Austrijskog kulturnog foruma, Ambasade Izraela, Ambasade Portugala i Italijanskog kulturnog centra. Ulaz na sve filmske projekcije i prateće programe u toku trajanja festivala je besplatan.

Festival obuhvata sedam filmskih programskih celina i brojne prateće programe: radionice (Mali Film), master klasove portugalske rediteljke Salome Lamas (prošlogodišnje dobitnice nagrade Svetionik za najbolji film „Eldorado XXI”) i austrijskog dokumentariste Nikolausa Gejrhaltera, izložbu stripova produkcije Fijuk, koncerte (Nežni Dalibor, Consecration) i žurke (Dj Rudar, Tamara Dinka, Bagherra, WC7, Fantom i Bojan (VHS), Pikili karaoke).

Povezana vest:  Jedanaest ostvarenja koja "pomeraju granice" na Festu

Manifestacija počinje svečanim otvaranjem u sredu, 6. septembra u 20.30 u Dvorani Kulturnog centra Pančeva, projekcijom dugometražnog prvenca mlade hrvatske rediteljke Hane Jušić – “Ne gledaj mi u pijat“, koji je nakon premijere na Venecijanskom filmskom festivalu, prikazan na velikom broju festivala širom sveta. Festival će zatvoriti domaći film Rekvijem za gospođu J  u režiji Bojana Vuletića.

Filmski program podeljen je na takmičarski (selekcije „Svetionici„ i „Rani radovi”) i revijalne, autorske i tematske segmente (selekcije „Pafforama”, „Ponoćna jeza”, „Svetla budućnost”, selekcija filmskog kritičara Nila Janga “Shimmering Beasts: A Sideways Survey of Current Québec Cinema”, i Retrospektiva filmova Nikolausa Gejrhaltera.