„Detektiv, doktor, njegova verenica, njihov pas, okultista i most u izgradnji“ je verovatno bio radni naziv novog filma o najčuvenijem detektivu IKAD… Sherlock Holmes-u. Ovo je Sherlock za novu generaciju, sa sve gajričijevskim potezanjem pištolja, kombinovanim borilačkim veštinama, usporenim snimcima i veoma duhovitim dijalozima, koje domaća publika uglavnom propusti jer je čovek koji je titlovao film MORON. Treba ga otpustiti i zabraniti mu da ikada titluje bilo šta, nek piše kolumne za „Poljoprivrednik“ ili tako nešto.
Robert Downey Jr. je divan, divan kao polu-ludi detektiv. Njegove reakcije na dešavanja oko njega vrede svaku paru bioskopske ulaznice i kolikogod da ga je reditelj potplatio. Hemija između Holmes-a i Dr Watson-a (Jude Law) me je potsetila na najbolje trenutke „Lethal Wapon“ serijala (čitaj: keca i dvojke), gde Holmes stalno traži nove izazove i ako bude ostavljen sam sa svojim mislima postane suicidalan, a Dr Watson želi da se pošto-poto izvuče iz detektivskog posla i posveti verenici i medicini.
Film počinje sa gotovo Bondovskim (i pomalo Dylan Dog-ovskim) otvaranjem… senke u noći, ljudi bivaju onesposobljeni, opasni okultni negativac žrtvuje mladu damu mračnim silama. Holmes i Dr Watson ga šalju na vešala. Ovde prestaje smisao postojanja lucidnog detektiva. Okreće se drogama, suicidnim idejama, testiranju opijata na nesrećnom psu i iskaljuvanju besa na doktoru, koji samo želi normalan život, daleko od avantura i opasnosti. Međutim zlokobni Lord Blackwood (Mark Strong) ustaje iz mrtvih i počinje novi talas zločina. Holmes više nego spremno skače u akciju vukući nesrećnog Watsona za sobom. Na scenu stupa i jedina žena koja je pomutila Sherlock-ovu pamet, Irene Adler (Rachel McAdams) i njen misteriozni poslodavac. Kreće sumanuta vožnja kroz viktorijanski London, podzemne kanale, preko Temze, napuštena skladišta, okultističke rituale i kulminira na neizgrađenom Londonskom mostu.
Novi Holmes je kao i novi Bond. Nov. Sem imena, lokacija i vremena dešavanja ima malo veze sa originalnim junakom ser Arthur Conan Doyle-a. Nekima se možda neće dopasti update-ovana verzija i CGI, ali moje mišljenej je da se divno uklapa u mentalitet nove generacije. Dovoljno napeglan i dinamičan da drži pažnju kompjuterske generacije klinaca, a ipak dovoljno pametan za ljubitelje dobre viktorijanske misterije i detektiva s kraja XIX veka. Sve u svemu, divna divna bioskopska zabava.
P.S. Što se CGI-ja tiče, govotov je neprimetan a i tamo gde se da videti je namerno ostavljen jer stvara stripski utisak. Ovo je napomena, pošto će tuča na neizgrađnom mostu nekim izgledati neuverljivo.