Prvi Merlinka Classics Festival održaće se od 12. do 15. novembra u Sali Makavejev Jugoslovenske  kinoteke u Uzun Mirkovoj 1, a u okviru festivalskog programa biti prikazano osam filmova koji su ostavili dubok trag na queer kinematografiju. Reč je o festivalu nastalom u želji da se mlađe generacije upoznaju sa važnim queer filmovima, koji su doprineli tome da danas postoje filmovi i serije koji slobodno portretišu LGBT osobe. 

Ovogodišnje izdanje otvoriće filmovi Milana Jelića koji je svojim radom omogućio veliku vidljivost queer senzibiliteta u jugoslovenskom filmu. Tako će prve festivalske večeri, u četvrtak, 12. novembra od 18 sati biti prikazani njegovi filmovi „Bubašinter“ i „Špijun na štiklama“ (20.30h).

„Bubašinter“ je priča o ocu pekaru koji svom petnaestogodišnjem sinu poverava zadatak uništavanja bubašvaba u pekari, nadajući se da će ga tako iz sveta sanjalica prevesti u svet trudbenika. Razlog za neuspeh u poslu otac nalazi u dečakovom nesređenom seksualnom životu, pa ga vodi u jedan motel. Pošto i taj pokušaj ostaje bez uspeha, otac diže ruke, a dečaka u svet seksa uvodi tetka, raspuštenica, na njoj svojstven način.

Povezana vest:  Piter Džekson završio snimanje "Hobita"

Film „Špijun na štiklama“ sa Milanom Gutovićem i Milenom Dravić u glavnim ulogama govori o Livadinki Kukurić, direktorki novoosnovane diskografske kuće, koja ubacuje svog službenika Narcisa Zeca, prerušenog u čistačicu, u konkurentsku diskografsku kuću, kako bi se dočepala ekskluzivnih snimaka svetske estradne zvezde. Na taj način, lažnim predstavljanjem produkcije, ona nastoji da osigura bankarske kredite za izgradnju studija.

U petak 13. novembra u 18 sati, druge festivalske večeri, održaće se projekcija nemačkog filma „Mihael“ (Carl Theodor Dreyer) o mladom umetniku koji se uzdiže, dok njegov učitelj i partner Zoret, pada. Nakon što Mihael upoznaje princezu Zamikoff, a u želji da održi luksuzan način života, Mihael počinje da prodaje poklone koje je dobijao od Zoreta i potkrada ga.

Od 20.30 iste večeri na programu je američki film reditelja Vilijama Fridkina „Momci iz benda“. Film prati priču o Haroldu kome je rođendan, a najbliži prijatelji mu priređuju zabavu u Majklovom stanu. Među poklonima za njega je i mladi „Kauboj“, jer sada kako stari možda će imati problema da nađe slatkog mladića. Kako zabava napreduje i muškarci postaju pijaniji, tako se i atmosfera pogoršava. Rimejk ovog filma nedavno je objavljen u produkciji Netfliksa.

Povezana vest:  Lekari: Dobitnici Oskara žive četiri godine duže

Treće festivalske večeri, u subotu, 14. novembra od 18 sati, biće prikazan film „Moj život u ružičastom“ Alena Berlinera. Reč je o koprodukciji Belgije, Francuske i Velike Britanije o transrodnoj devojčici Ludoviku. Ona govori o udaji za dečaka iz komšiluka i ne razume zašto su njenom odlukom iznenađeni njena porodica i komšije, koji se bore da prihvate njene postupke.

Nakon toga, od 20.30 uslediće projekcija kultnog američkog dokumentarnog filma „Pariz u plamenu“ Dženi Livingston o dreg kulturi u Njujorku. Dokumentarac prikazuje dreg kraljice i balsku scenu pre Madone i spota „Vogue“, pre mejnstrima i RuPaul’s Drag Racea i na taj način oslikava dreg istoriju.

Povezana vest:  Film ''Žena sa slomljenim nosem'' prikazan u Karlovim Varima, pozitini stavovi kritičara

Završne večeri Merlinka Classics festivala, u nedelju 15. novembra od 18.00 na programu je francusko-italijanski film „Kavez za ludake“ (Édouard Molinaro). Film prati menadžera noćnog kluba u San Tropeu u kome nastupaju dreg kraljice, a najveća zvezda među njima je njegov partner. Ludnica nastaje kada njegov sin dovodi svoju verenicu i njene ultra-konzervativne roditelje da se upoznaju.

Poslednji film u okviru festivalskog programa je francusko-belgijska koprodukcija „Leto“ rediteljke Katrin Korsini, koji će biti prikazan od 20.30. Smešten u sedamdesete godine prošlog veka, film prati priču Carole, profesorke i feministkinje iz Pariza i Delphine, ćerke farmera, koje se upoznaju i zaljubljuju. Nažalost, Delphine mora da se vrati kući da pomaže svojoj majci, ali Carole odlučuje da krene za njom. Film se bavi pitanjem da li ima mesta za feminizam i lezbejstvo na francuskom selu u tom vremenu.