Američki gigant za internet trgovinu Amazon kupuje holivudski filmski i televizijski studio Em-Dži-Em (MGM) koji je snimao filmove o Džemsu Bondu i druge hitove. Amazon će platiti 8,45 milijardi dolara za MGM, tako da će to biti njegova druga najveća kupovina posle kupovine lanca samoposluga „Hol fuds“ (Whole Foods) za gotovo 14 milijardi dolara 2017. godine.
Ovo je najnovija kupovina u industriji medija čiji cilj je jačanje usluga striminga u takmičenju sa Netfliksom i Diznijem plus. Ej-T end Ti (AT&T) i Diskaveri (Discovery) su 17. maja objavili da će udružiti svoje medijske kompanije i tako formirati snažnu grupu koja uključuje HGTV, CNN, Fud Netvork (Food Network) i HBO.
Amazon ne navodi koliko ljudi gleda njegov Prajm video servis, ali pristup ima više od 200 miliona zato što su učlanjeni u Amazonovo Prajm članstvo, preko kojeg dobijaju brže isporuke i druge pogodnosti.
Pored Prajm videa, Amazon ima i besplatan strimig servis nazvan IMDbTv, gde Amazon zaradjuje tako što pšušta reklame za vreme filmova i serija. Kupovina MGM studija daje Amazonu pristup dodatnim filmovima, serijama i poznatim likovima, kao što su Roki, Robokop i Pink Panter. Amazon će takodje dobiti kablovski kanal Epiks (Epix) u vlasništvu MGM-a.
Poznat po svom logou sa lavom Metro-Goldvin Mejer (MGM) je jedan od najstarijih holivudskih studija osnovan u doba nemog filma, 1924. godine. Ima dug spisak klasika u svom vlasništvu medju kojima i „Singin’ in the Rain“, a medju novijim je televizijska serija Shark Tank, kao i novi film Džejmsa Bonda „No Time to Die“ i film o Areti Franklin „Respect“.
Amazon ima sopstveni studio ali sa njim nije ostvario očekivan rezultat. Dve njegove televizijske serije – „Marvelous Mrs. Maisel“ i „Fleabag“, dobile su nagrade Emi za najbolju komediju, ali mnogi filmovi su loše prošli u bioskopima.
Ovom kupovinom će Amazon koji je već jedna od najmoćnijih i najvrednijih kompanija na svetu postati još veći.
Amazon je osnovan 1995. godine kao onlajn knjižara, a postao je gigant vredan 1.600 milijardi dolara koji radi od svega po malo. On ima mrežu za isporuke kojim se šalje roba kupcima za dva dana ili manje, prodaje inhalatore i insulin, ima biznis sa „klaudom“ koji koriste aplikacije Nteflliksa i Mekdonaldsa, i ima planove da pošalje više od 3.200 satelita u svemir da obezbedjuju internet servis u svetu.