hronike_1

Novi inserti iz filma Hronike – šta se dešava kada grupa klinaca iz komšiluka steknu natprirodne moći

Nakon što su došli u kontakt sa misterioznom supstancom, trojica običnih momaka iz komšiluka stekli su natprirodne moći i njihov život promenio se iz korena – priča je filma „Hronike“, koji će biti premijerno prikazan 22. februara u 20 časova u multipleksu „Kolosej“.

„Hronike“ podsećaju na projekte kakvi su horori „Veštica iz Blera“ i „Paranormalna aktivnost“, i izgledaju kao da su sastavljeni od materijala koji su snimali sami junaci filma. Ovaj film izdvaja to što su prva priča o superherojima ispričana na ovaj način.

Glavne uloge igraju Majkl B. Džordan, Majkl Keli, Aleks Rasel, kao i Dejn Dehan, publici poznat iz serijala „True blood“.

„Hronike“ će se na redovnom repertoaru naći od 23. februara.

O filmu

Debitantski film Džoša Trenka predstavlja svojevrsni preokret za „20th Century Fox“, studio koji stoji iza nekih od najskupljih naučno fantastičnih i filmova o superherojima.

Za dvadesetsedmogodišnjeg Trenka ovo je ostvaranje sna. „Oduvek sam želeo da snimam filmove“, kaže Trenk. „Počeo sam da pravim kratke video snimke; hteo sam da snimam stvari koje se dešavaju u stvarnom životu – nešto što počinje kao normalno i realno, a onda se desi nešto bizarno i spektakularno što deluje kao da bi moglo da se desi upravo ispred tebe. Zaista je uzbudljivo to što sam bio u mogućnosti da uzmem svoje najveće uticaje, kao što su „Star Wars”, “Osmi putnik” i svi filmovi producentske kuće „Amblin“ i kažem – Ok, sve ovo zaista postoji u stvarnom životu”.

Povezana vest:  Prvo dugometražno ostvarenje reditelja popularne serije „Bitange i princeze“ crnohumorni triler „ŠUMA SUMMARUM“ u Dvorani Kulturnog centra od 9. juna

Kada duboko u pećini trojica mladića pronađu supstancu koji im podari natprirodne moći, njihov život se u potpunosti menja. Putem kamere kojom Endru Denton (Dejn DeHan) dokumentuje svoj život, mi postajemo svedoci te transformacije.

„Jednog dana bio sam u avionu i kroz prozor gledao sam oblake”, objašnjava Trank kako je nastala ideja za film. „Pomislio sam – Šta bi bilo kada ne bih bio nervozan u vezi sa letenjem i kada bih mogao i ja sam da letim? – Zamislio sam snimak o mladićima koji se na oblacima dobacuju loptom i onda se pojavi avion koji udari jednog od njih. Odjednom sam shvatio da u tome leži ceo jedan film. Niodkuda se stvorila čitava vizija preda mnom“.

Povezana vest:  Holivudska zvezda u usponu Natalie Burn otvara Dead Lake festival

Reditelj Džoš Trank i scenarista Maks Lendis nisu želeli da naprave uobičajeni film o superherojima. Umesto da imitiraju „Marvel“ i DC filmove čiji budžet podrazumeva milione, „Hronika” je inspirisan klasikom Roba Rajnera „Stand by me”. Ne postoji žanr ili element fantazije, ovo je jednostavno priča o ljudima sa kojima bi publika mogla da se poistoveti.

Izvršni producent Džejms Dodson objašnjava po čemu se još ovaj film razlikuje od priča o poznatim superherojima, kao što su Spajdermen i X-men: „Ono što je iznenađujuće u vezi sa ovim scenarijom je da se stiče utisak da je to drama o mladiću koji ima užasan život kod kuće – teška situacija u porodici – i dok čitaš ne znaš kuda to vodi. Jednostavno te obuzme.“

Način na koji je sniman film doprinosi realnom osećaju koji je reditelj hteo da postigne. „Treba da izgleda kao da smo ovo našli na Jutjubu, kao neki stvarni događaj koji je neko uspeo da zabeleži kamerom,” objašnjava Dobson. Sa ovim pristupom glumci su imali malo teži zadatak. Radi autentičnosti amaterskog snimka, scenu bi neretko snimala samo jedna kamera. Bez rezrevnog snimka i različitih uglova, glumci su morali da paze na odnos prema kameri u svakom trenutku.

Povezana vest:  Otvoren 59. festival dokumentarnog i kratkog filma

Dejn DeHan kaže da je kameru doživeo kao deo ekipe: „To je kao da je kamera četvrti lik u filmu. Ona prati evoluciju filma. Kako stičemo supermoći i postajemo bolji u korišćenju istih, snimak je sve bolji i kamera je sve više. Kako se film razvija, svako ima kameru, bilo da je to na mobilnom telefonu ili prava video kamera”.

„Glumci su uradili i 80% vratolomija sami”, otkriva Dobson. „Jedini kompjuterski aspekt bila je kompjuterski generisana pre-vizuelizacija scena letenja, koja nas je usmerila pri izradi specifične konstrukcije za realizaciju”