Istorijski uspeh Ketrin Bigelou
Ketrin Bigelou (Kathryn Bigelow), koja je sinoć dobila Oskara za najbolji film i režiju za „The Hurt Locker“, atipična je rediteljka sa kratkom filmografijom, koju čine isključivo trileri i akcione priče.
Ketrin Bigelou (58) poznata je po tome što ne voli medijsku pažnju i intervujue, a svoje navike morala je da promeni radi promocije filma o ratu u Iraku. „Prilično sam stidljiva osoba“, kazala je nedavno televiziji ABC.
Supruga američkog režisera Džejmsa Kamerona (James Cameron) od 1989. do 1991. prva je žena koja je dobila Oskara za režiju u istoriji dodele nagrada američke akademije za film.
Ketrin Bigelou najpre se bavila slikarstvom, a potom se okrenula filmu, koji je studirala na njujorškom Univerzitetu Kolumbija.
Njeno debitantsko ostvarenja, „The Loveleš“ iz 1982, koje je bilo i glumački debi Vilema Dafoa (Willem Dafoe), svedočilo je o sklonosti prema pričama punim adrenalina, sa muškarcima u glavnim ulogama.
-Privlače me provokativne ličnosti suočene sa ekstremnim situacijama. Tako je oduvek – kazala je ABC-u.
Pet godina posle prvog filma, 1987, snimila je „Near Dark“, mračan film o vampirima koji lutaju po Americi u potrazi za krvlju.
Dve godine kasnije snima triler „Plavi čelik“ sa Džejmi Li Kertis (Jamie Lee Curtis) kao mladom policajkom koju progoni ubica. To je njen jedini film sa ženom u glavnoj ulozi.
Godine 1991. postiže prvi značajniji komercijalni uspeh, filmom „Tačka preloma“, u kojem publika upoznaje Kijanua Rivsa (Keanu Reeves) kao agenta FBI koji se radi slučaja pretvara da je kalifornijski surfer.
U narednih deset godina Ketrin Bigelou je snimila samo dva filma, koji nisu postigli zapaženiji uspeh, triler „Strange Days“ (1995), čiji je scenarista Džejms Kameron, i „Zaboravljeni zločin – Čovek koji je plakao“ (2000).
Usledio je visokobudžetni film „Tajna podmornice K-19“ (2002), sa Harisonom Fordom (Harrison) i Lijamom Nisonom (Liam Neeson), politički triler koji se dešava na ruskoj podmornici tokom Hladnog rata.
Posle komercijalnog neuspeha tog filma, Ketrin Bigelou čekala je 2008. da počne snimanje filma „The Hurt Locker“, koji joj je doneo priznanje.
Američka rediteljka nedavno je priznala da njena karijera može da posluži kao model za novu generaciju žena u Holivudu. Magazinu Roling Stoun (Rolling Stone) izjavila je da njeno iskustvo može da pokaže „mladim rediteljkama da je uz dovoljno upornosti i malo sreće, i nemoguće moguće“.
Primajući nagradu BAFTA za režiju, koja je takođe prvi put dodeljena ženi, govorila je o „neprekidnoj borbi“ koju žene moraju da vode u svetu filma. „Zato, ako je ovo tračak svetla, to je divno“, kazala je na dodeli britanskih filmskih nagrada.
Na dodeli nagrada američkog Udruženja režisera, na kojoj je trijumfovala, kazala je da o sebi želi da misli kao o reditelju, „a ne ženi reditelju“.