Stripovi osvajaju digitalni svet
Holivudski heroji od Supermena do Betmana karijeru su započeli u stripovima, a autori stripova kažu da, iako knjige nisu više popularne kao pre nekoliko decenija, stripovi prolaze kroz tehnološku revoluciju, što bi moglo da privuče novu generaciju čitalaca. Poslednjih 30 godina, prodavnica „Golden epl komiks“ u Los Anđelesu prodaje stripove za decu i odrasle. Izgled ovih stranica se nije puno promenio, ali vlasnik Rajan Libovic kaže da se ipak dešava nešto novo.
-Poslednju godinu smo videli ogroman prelazak na digitalne stripove – rekao je on „Glasu Amerike“.
Ideja čitanja stripova na internetu se širi. Kompanija „Comixology“ ima više od 25.000 stripova u svojoj internet prodavnici, kaže Čip Mošer, potpređednik odeljenja za odnose sa javnosću i poslovni razvoj kompanije.
-Poslednjih šest do devet meseci, postali smo kompanija koja ima najprodavaniju aplikaciju za ajped – rekao je on.
Prošle godine, kompanija je prodala 19 miliona internet stripova. Ove godine očekuje da će prodati 70 miliona. Za gotovo istu cenu kao i štampani strip, čitaoci mogu da kupe digitalnu verziju. Mnogi u toj industriji eksperimentišu sa izgledom digitalnih stripova. Mark Vejd je kreirao stranicu za digitalni strip „Thrillbent“. On kaže da njegovi stripovi popunjavaju digitalni ekran.
-Većina ekrana, televizijskih i lap topova, ima horizontali format, što znači da je slika duža nego što je viša. Stoga ne treba proizvoditi digitalne stripove koji ne odgovaraju tom formatu – smatra on.
Danijel Buren je osnovao „Cognito Comics“. On korist zvuk i pokret u svom špijunskom trileru nazvanom „Operacija Ajaks“. Čitaoci mogu da dobiju istorijske informacije o predmetu i mimo priče. U intervjuu „Glasu Amerike“ on kaže da virtuelni svet znači da njegov rad može da stigne do čitalaca širom sveta.
-Da smo strip izdali samo kao štampanu knjigu, bili bi srećni ako bi prodali 5.000 primeraka. Ali digitalno, imamo međunarodnu distribuciju i mogućnost da dosegnemo do velikog broja publike – kaže on.
Libovic sada nudi digitalne stripove na veb stranici svoje prodavnice i dodaje da kupci traže i tradicionalne stripove, kao i njihove nove verzije.
-Ima nekih stripova, kao što su neki od mojih omiljenih, koje više volim u štampanom formatu. Ali neke od njih je jednostavno zgodno imati i čitati na ajpedu – rekao je jedan od kupaca.
Mnogi u toj industriji kažu da se nadaju da će digitalni stripovi privući novu publiku i tako podstaći biznis i u virtuelnom i u stvarnom svetu.