Eli Rot i njegov nov poslovni model za nezavisni film
Američki reditelj Eli Rot izjavio je da je jedna od najboljih stvari u vezi sa njegovim novim filmom „Aftershock“ ta što stvara „realni, novi poslovni model“ koji bi mogao da pomogne nezavisnim filmovima da prežive u borbi sa blokbasterima.
Rot je napisao scenario, producirao i igra u horor filmu koji u američke bioskope stiže danas. Film se bavi grupom ljudi koji se nalaze u čileanskom noćnom klubu u trenutku zemljotresa, što rezultira smrtonosnim haosom. Film je inspirisan stvarnim događajem pošto je tu južnoameričku zemlju 2010. pogodio snažan zemljotres jačine 8,8 stepeni Rihtera.
Rod je režirao, producirao i pojavio se u velikom broju visokobudžetnih filmova, uključujući „Čovek za gvozdenim pesnicama“, „Hostel“ i „Prokletnici“ ali je u intervjuu za AP rekao da su on i koscenarista i reditelj Nikolas Lopez odlučili da „Aftershock“ bude rađen na drugačiji način. „Umesto filma od 40 miliona dolara, odlučili smo da snimimo film od dva miliona dolara i vidimo šta možemo da uradimo“.
Film su snimali u Čileu gde se ne snima mnogo velikih filmova. „Oni tamo ne znaju kako stvari funkcionišu već to uče. Oni ne znaju da vam je potrebno 10 ljudi za taj posao, pa samo dva čoveka to sve završe“, rekao je Rot.
„Aftershock“ je sniman jeftinim SLR kamerama sa dobrom optikom. Rot kaže da je rezultat snimci koji izgledaju kao da su iz „Spajdermena“ i da publika neće videti razliku. „Morate da znate da radite sa svetlom, kako da snimate, ali ovo je budućnost i ne trebaju vam sva zvona i fanfare koje Holivud misli da su potrebne“, rekao je on.
Rot je dodao i da se čak i najveći blokbasteri u bioskopima prikazuju svega nekoliko nedelja pre nego što budu prebačeni na video/DVD. „Stoga, umesto da potrošite 40 miliona u reklamiranje u nadi da ćete zaraditi 80 miliona, naš film će biti istovremeno i u bioskopima i na i sajtu uz minimalnu reklamu“, rekao je on.
Rot predviđa da ako ovog istovremeno objavljivanje uspe sa „Aftershock“-om, onda će to primenjivati i drugi čime će njihov film stići do ciljane publike bez podrške ili budžeta velikih studija i još će zaraditi.