Politika privatnosti Spotifaja naljutila korisnike
Pojedini pretplatnici visokog profila prestali su da koriste muzičku aplikaciju Spotifaj zbog promena uslova korišćenja koji sada toj platformi, između ostalog, omogućavaju pristup slikama, telefonskim kontaktima i uvid u aktivnost korisnika na društvenim mrežama.
Kako je navedeno u saopštenju kompanije Spotifaj, promene će pomoći da se „poboljšanje iskustva prilagodi korisnicima“. Podaci senzora, kao što je brzina kojom se korisnik telefon kreće, takođe će biti dostupni muzičkoj aplikaciji, a to će pomoći švedskoj kompaiji da, kako je navedeno, napravi novu funkciju koja će muzičku listu prilagoditi fizičkoj aktivnosti.
Odluka švedske kompanije da promeni uslove korišćenja muzičke aplikacije izazvala je burne reakcije.
Tvorac video-igre Majnkraft, Markus “Noč“ Person, objavio je na društvenoj mreži Tviter da je otkazao pretplatu na internet servis Spotifaj, preneo je danas Bi-Bi-Si.
„Kao korisnik usluge, uvek sam voleo vaš servis. Zbog vas sam prestao da nelegalno kopiram muziku“, obratio se Person kompaniji na Tviteru i zamolio da razmisle o odluci koju su doneli i da ne budu „zli“.
Novinar magazina Forbs, Tomas Foks-Brevster napisao je da razmišlja da li je 14 evra (10 funti), koliko plaća za premijum članarinu vredno toga, s obzirom na to koliko privatnosti „poklanja pristajući“ (na uslove korišćenja).
„Spotifaj neprestano usavršava i razvija svoj servis kako bi omogućio korisnicima najbolje moguće iskustvo. To podrazumeva pružanje savršene preporuke za svaki trenutak i omogućavanje vama da uživate, otkrijete i delite više muzike nego ranije“, saopštila je švedska kompanija.
„Privatnost i bezbednost podataka pretplatnika je prioritet Spotifaja i tako će i ostati“, navedeno je u saopštenju.
Kompanija je dodala da će svakog korisnika pojedinačno pitati za dozvolu ili ga jasno obavestiti o mogućnosti da odustane od deljenja lokacije, slika, glasa ili telefonskih kontakata.
Prema podacima Spotifaja, ova muzička aplikacija ima 75 miliona aktivnih korisnika i 20 miliona pretplatnika u 58 država.