Najveća greška pri izboru paketa mobilne telefonije je sam telefon
Najveća greška pri izboru paketa mobilne telefonije je izbor modela telefona, odnosno preskupo plaćanje aparata koji konkretnom korisniku zaista nije ni potreban, piše sajt za finansijske savete www.fool.com.
Poslednjih godina je sve teže odabrati i operatera mobilne telefonije, a kamoli paket usluga.
Svi operateri nude slične pakete, a svaki od njih je u ponečemu najbolji među konkurentima. Zato je teško, mada je to i najbolje, paket izabrati zavisno od svojih potreba.
Tada stižu teška pitanja o tome koliko neko podataka mesečno zaista koristi, koliko će ga koštati ako tu količnu prekorači, da li treba da telefon kupi, ili da ga otplaćuje kroz pretplatu, da li vredi promeniti operatera samo da bi se dobio neki model telefona.
Većina korisnika pravi istu grešku: očarani su mišlju da će imati vrhunski model. Nekada pre je imalo smisla platiti više jer su tada neki modeli, kao što su „Eplov“ „ajfon“ i najnoviji „blekberi“, bili daleko nadmoćni nad svima ostalima.
Međutim, sada je teško naći argument da vredi kupiti vrhunski model koji košta 600 evra, a ne neki drugi koji ima istovetnu većinu funkcija, a nekad i sve kao najskuplji, a košta manje od 200 evra.
Većina poslovnih modela operatera je izgrađena na načinu na koji navesti klijente da kupe vrhunske modele telefona. Tako je i sa subvencioniranim dvogodišnjim pretplatničkim ugovorom koji polako nestaje, bar u SAD, a svodi se na to da se „pomogne“ korisniku da dođe do vrhunskog modela telefona „po povoljnoj ceni“.
Tako u zamenu za višu mesečnu pretplatu, pretplatnik dođe do telefona za trećinu njegove pune cene u radnji. Ali, čak i uz to, pravo pitanje je da li kupac u tom slučaju zapravo skupo plaća skuplji model telefona, i to onaj koji mu u stvari i ne treba.
Kako god se računalo, vrhunski modeli telefona koji koštaju u radnji 600 evra, a u pretplatiničkom ugovoru na dve godine se za njih plaća i po više od 20 evra mesečno, po svojim osobinama sada više nisu tri puta bolji od modela koji koštaju manje od 200 evra, a za koje se po ugovoru na dve godine plaća i manje od šest evra mesečno.
Bezbroj je primera visokofunkcionalnih i veoma dobrih telefona koji koštaju manje od 200 evra, dok isti takvi polovni, koji su fabrički obnovljeni, koštaju i upola manje od toga.
Dok se većina klijenata opredeljuje koji će paket usluga uzeti pre svega po izboru ponuđenih modela telefona, trebalo bi da čine obrnuto: da se opredeljuju pre svega po vrsti, količini i ceni ponuđenih usluga, a da im sam model telefona bude od drugorazrednog značaja.
Time se, samo na izboru modela telefona, po ugovoru na dve godine može uštedeti i više od 400 evra.
Platiti više samo da bi se imao najnoviji i najsjajniji telefon više jednostavno nema smisla, kada se skoro sva, ili čak i sva funkcionalnost koju on ima, može dobiti za mali deo njegove cene, ako se odabere drugi model. Treba birati paket usluga koji je potreban korisniku, a potom kroz pretplatu ili čak i u radnji kupiti jeftin model telefona koji zadovoljava te potrebe korisnika.
„Možda vam vaše društvo neće zavideti na telefonu, ali će vam u džepu ostati mnogo više novca“, zakjljučuje www.fool.com.