Beko na putu globalnog rasta
Beko, globalni brend za kućne aparate Arčelik Grupe još jednom je ostvario najveći rast u Evropi i nastavlja da drži tu poziciju kao drugi po veličini evropski brend za belu tehniku. Od prve polovine 2015. godine, Beko je postao brend broj 1 na evropskom tržištu samostojećih aparata bele tehnike i ima za cilj da održi svoj brz tempo rasta.
Hakan Bulgurlu, koji se na poziciji predsednika i izvršnog direktora Arčelika nalazi od sredine februara, ovim povodom je izjavio: „Beko je danas odlučan da još više poveća svoj udeo na globalnom tržištu i da osvaja nova tržišta kroz stalnu inovaciju, tehničko znanje i napredak zajedno sa svojom sposobnošću da opslužuje različita tržišta.“
Prema Bulgurlu, cilj Beka je „da održivo raste i na postojećim i na novim tržištima i da još više jača svoju lidersku poziciju u Turskoj. Nastavićemo da budemo fokusirani na obezbeđivanje inovativnih proizvoda vrhunskog kvaliteta, pružajući izuzetnu vrednost i visok nivo usluge prema kupcima, uz istovremeno efikasno korišćenje prirodnih resursa. Mi vidimo naše proizvode kao prozor za komunikciju Arčelikovih usluga koje se stalno unapređuju i kao pratioce naših kupaca koji su kompaktni, brzi i tihi uz unapređene interfejse uređaja koji služe ljudima.“ Sa međunarodnog aspekta, investicije u razvoj novih proizvoda, kao i širenje kanala prodaje trebalo bi da povećaju rast u ekološkoj proizvodnji.
Puno dostignuća u Bekovoj Hali 5.1
Pod konceptom „Inspirisan Prirodom“ Beko predstavlja pametna rešenja kojima se olakšavaju životi ljudi dok istovremeno poštuje prirodne resurse i buduće generacije. Bekov pristup koji je fokusiran na potrošače i koji je ekološki savestan odražava se kroz razne nove proizvode, među kojima je i DUN28331X ugradna mašina za pranje posuđa. To je prva i jedina mašina za pranje posuđa u Evropi koja ima opciju automatskog doziranja deterdženta i na taj način omogućava da se koristi samo potrebna količina tokom ciklusa pranja. Na ovaj način štiti se životna sredina i štedi se novac.
Nova Beko WTE9734XC mašina za pranje veša je još jedan uređaj koji štedi energiju: A+++ model za devet kilograma veša troši 70% manje energije nego druge mašine za pranje veša u toj klasi. Efikasno i pametno sušenje omogućava mašina za sušenje veša DF8535RX koja pripada A+++ klasi energetske efikasnosti. Ona štedi i vreme i novac zahvaljujući hibridnoj tehnologiji sušenja – RapiDryTM.
Pametna i fleksibilna rešenja koja su prikazana u Hali 5.1 Međunarodnog sajma kućnih aparata (IFA) su i inovativne EverFresh+® tehnologije kod modela RCNE520E32ZGB frižidera sa zamrzivačem, zahvaljujući kojoj voće i povrće ostaje hrskavo i sveže tri puta duže nego u konvencionalnim frižiderima. Pored ovoga, rešenja sa brzim ledomatima su dostupna u Bekovim frižiderima: za sve proizvode sa automatskim ledomatom – na primer GN162330FX i RCNE520E32DfX, sada je moguće imati gotov led za samo 40 minuta.
Još jedan važan događaj na Bekovom štandu je prikazivanje linije novog dizajna koja kombinuje pametnu i fleksibilnu tehnologiju sa stilom. Ona pronalazi svoj put u proizvodnim oblastima hlađenja, pranja, sušenja, ispiranja i kuvanja.
Po prvi put, Beko je lansirao i Male kućne aparate, među kojima i usisivače sa Silent Storm® tehnologijom, pegle sa SteamXtra® tehnologijom i fleksibilne kafe-aparate – i svi su moćni, pametni i dugotrajni.
Fudbal i košarka će takođe imati važnu ulogu tokom IFA 2015. Bekova Hala 5.1 je podeljena u različite zone. U zoni „Inspirisan timskim duhom“, Camp Nou atmosfera je oživljena prikazivanjem najznačajnijih događaja u veoma uspešnoj sezoni FK Barselone na velikim ekranima. Posetioci Beko štanda imaće priliku da osvoje dve ulaznice za jedan od najznačajnijih godišnjih događaja u svetskom fudbalu: „El Clasico“, utakmicu između FK Barselone i Real Madrida, koja se igra u aprilu 2016. godine. Takođe, biće podeljeno i dosta ulaznica za EuroBasket 2015 u Berlinu, a imaće i priliku da se slikaju sa EuroBasket trofejom.
Širenje globalne mreže za istraživanje i razvoj (R&D)
Tehnologija i inovacija su osnova Bekovog rasta: „Nastavićemo da investiramo u istraživanje i razvoj i u razvoj inovativnih, visoko-kvalitetnih i ekološki prihvatljivih proizvoda. Dok se svet menja brže nego ikada pre, mi se u mnogome oslanjamo na naše istraživačko-razvojne veštine da bismo išli u korak sa mega-trendovima poput korišćenja „interneta stvari“ i mobilnih tehnologija“, rekao je Bulgurlu. Arčelik trenutno vodi osam centara za istraživanje i razvoj u Turskoj i kancelariju na Tajvanu koja raspolaže sa radnom snagom od preko 1.000 istraživača u sektoru istraživanja i razvoja. Novi centar za istraživanje i razvoj u UK, koji je nedavno osnovan, naglašava ambiciju izvršnog direktora: „Nastavićemo da širimo našu globalnu mrežu za istraživanje i razvoj. Nemačka je u tom smislu od posebnog značaja za nas. Već smo ostvarili tesnu saradnju sa dobro poznatim istraživačkim institutima i univerzitetima u Nemačkoj kao što su Fraunhofer Institut, Tehnički Univerzitet u Drezdenu, Aachen Univerzitet, Karlsruhe Tehnološki Institut i mnogi drugi. Nemačka je jedan od najvećih kandidata za našu treću međunarodnu kancelariju za istraživanje i razvoj.“
Na međunarodnom nivou, Arčelik svake godine podnosi više od jedne trećine prijava za patente Svetskoj organizaciji za intelektualnu svojinu (WIPO) iz Turske i jedina je turska kompanija koja se nalazi na globalnoj top listi 200 kompanija koju WIPO objavljuje u poslednjih pet godina.
Beko – jedan od najbrže rastućih brendova u Nemačkoj
Beko stabilno raste i u Nemačkoj. „Na najvećem tržištu premijum kućnih aparata u Evropi, još jednom smo ostvarili dvocifren rast i uspeli smo da se popnemo na mesto iznad na listi 5 najboljih. Samim tim smo još jednom uspeli da budemo jedan od najbrže rastućih brendova u Nemačkoj. Ponosni smo na ovaj razvoj posebno u okruženju koje čine mnogi veliki tradicionalni brendovi. Imamo za cilj da nastavimo ovim putem“, rekao je Aihel Semerci, generalni direktor Beka u Nemačkoj.
Postavljanje temelja prve fabrike na Tajlandu
Beko je jedan od deset brendova koji predstavljaju Arčelik u više od 100 zemalja širom sveta. Arčelik, koji ove godine slavi svoj 60. rođendan, udvostručio je svoju prodaju u poslednjih pet godina, zatim 61 procenat od svojih prihoda ostvaruje od prodaje na međunarodnom nivou i tržišni je lider u mnogim zemljama kao što je Velika Britanija, Poljska, Rumunija i Južna Afrika. Tokom poslednje decenije Arčelik je konstantno širio svoju proizvodnu mrežu širom sveta na 14 proizvodnih pogona u Turskoj, Rumuniji, Rusiji, Kini i Južnoj Africi, uključujući i najveće proizvodne pogone za proizvodnju frižidera i veš-mašina pod jednim krovom. Arčelikove „zelene fabrike“ bile su prve fabrike za proizvodnju kućnih aparata na svetu koje su dobile „Zlatni“ i „Platinasti“ sertifikat za energetsku efikasnost.
Beko ima i planove za proširenje na SAD i Aziju, gde namerava da ponovi svoj uspeh. Kao prvi korak, kompanija je postavila temelje fabrike frižidera na Tajlandu prošle godine koji je postao šesta zemlja u kojoj kompanija ima svoje proizvodne pogone. Prvi frižideri i zamrzivači će sići sa proizvodnih linija početkom 2016. godine. Za tri godine, Arčelik očekuje da izveze Beko kućne aparate u vrednosti od oko 310 miliona američkih dolara u ASEAN region.
U međuvremenu kompanija nastavlja svoj rast u Evropi: 27. ogranak Beka nedavno je otvoren u Srbiji, a uskoro će uslediti više.