A4 5 VR

Kakve tehnološke trendove u 2016. godini predviđaju stručnjaci iz Samsungovog Centra za dizajn i inovacije u Londonu?

Inovacije u svetu virtualne stvarnosti će dovesti do stapanja digitalnog i fizičkog okruženja, a automobili bez vozača više neće biti priča iz naučne fantastike. Ovo su samo neka od predviđanja trendova u 2016. prema stručnjacima Samsungovog Centra za dizajn i inovacije u Londonu.

„Predviđamo da će 2016. godina biti transformativna godina za tehnologiju,“ izjavio je Feliks Hek, šef kancelarije Samsung Dizajn Evropa (SDE). „Zahvaljujući izrazito velikim brzinama interneta, eksploziji veza između različitih podataka i razvoju virtualne stvarnosti, verujemo da će ovo biti godina kada će se digitalni svet sve više preslikavati na fizički svet u našim domovima. Ove nove trendove potenciraće mlađe generacije koje će tražiti sve veću zastupljenost društveno odgovornog poslovanja.“

Sledeće godine, brzina i kvalitet mobilnog interneta prevazići će karakteristike širokopojasnog interneta u gradovima širom Evrope. Ovo unapređenje performansi svetske mreže otvoriće mogućnosti za sasvim nove primene i servise koje ranije nikada ranije nisu razmatrane. Kako se nastavlja ubrzanje tehnoloških promena, internet će se i dalje razvijati u pravcu okupiranja očiju i ušiju korisnika. Velika ekspanzija inovacija u sferi virtuelne stvarnosti ukazuje da će internet takođe pobuditi i čulo dodira – što se naziva taktilni internet.

Povezana vest:  Prve nacionalne CS:GO kvalifikacije za svetski esports šampionat na Baliju - Prijave su otvorene!

„U 2016. će početi pomeranje ka tehnologijama koje su više zasnovane na emocijama, omogućavaju potpunije uživljavanje i više angažuju čula. Ovu pojavu nazivamo pametnom empatijom,“ kaže Kamil Hamerer, šef Laboratorije za proučavanje trendova i iskustava u SDE. (Trend Experience Lab)

Granice koje su delile digitalno i fizičko okruženje sada nestaju, te Samsung očekuje da će napredak tehnologije virtuelne stvarnosti dovesti do nove, „figitalne“ dimenzije.

Kao što je Samsung predvideo prošle godine, virtuelna stvarnost stigla je u maloprodaju. Samsung Gear VR uređaj za virtuelnu stvarnost već podržava kompanije kao što su Tomas Kuk i vrhunski proizvođači automobila, kao što je Audi, koje ljudima već nude „virtuelni“ pristup svojim proizvodima i iskustvima, kako u prodavnicama, tako i u domovima.

Povezana vest:  Džejson Stejtam u prvoj reklami za LG G5

Na drugom kraju tog spektra, virtuelna stvarnost će nas dovesti još bliže doživljaju „stvarnog sveta“. U novembru 2015. godine, Njujork Tajms je pokrenuo svoj prvi veliki VR dokumentarac, „The Displaced“ („Raseljeni“) koji je doneo intiman uvid u živote troje dece raseljene iz svojih domova u ratom pogođenim delovima sveta. „Kao primer lako dostupnog VR sadržaja, ovaj dokumentarac ilustruje moć virtuelne stvarnosti da pokrene emocije i njenu sposobnost da nas približi pravim problemima i iskustvima,“ objasnila je Lajsa Klavena, šef strateške inovacije, Samsung Dizajn Evropa.

U narednoj godini 18% domova u Velikoj Britaniji će usvojiti neki deo tehnologije pametnih domova, što će biti podržano novim proizvodima i uslugama za kontrolu doma putem mobilnog telefona. Čvorišta i aplikacije za praćenje, kontrolu, obezbeđenje i povezivanje doma, kao što su proizvodi Smart Things sve više će postajati mejnstrim.

Povezana vest:  Počinje Bubble Cup 14

Eksplozija povezivanja neće se zaustaviti na kućnim vratima. Pametne inovacije priključene na internet preseliće se iz doma u vaš automobil, kulminirajući pojavom prvih autonomnih automobila u godinama koje dolaze. „Automobili bez vozača više nisu priče iz naučne fantastike, već donose veoma stvarno obećanje veće bezbednosti na putevima i značajnog smanjenja saobraćaja,“ izjavila je Kamil

Hamerer, šef Laboratorije za proučavanje trendova i iskustava u SDE. „Mi smo sad na početku tog puta, ali investicije velikih korporacija ubrzavaju taj proces.

Samsung je već ranije ovog meseca objavio da otvara novi tim koji će biti usmeren na automobilsku tehnologiju, uključujući inovacije u oblasti automobila bez vozača, kao i u oblasti zabave u automobilu i navigacije.