Ljude uzbuđuje pomisao na nove tehnologije i koriste ih daleko više nego pre dve godine, a čak 72% njih priznaje da se pretvara da zna šta znači najnovija tehnološka terminologija, otkrilo je istraživanje Samsunga
Nove tehnologije nas zadivljuju pružajući nam neverovatne mogućnosti i iskustva. Tu su uređaji za virtuelnu stvarnost, automobili bez vozača, pametni frižideri, ali istraživanje pokazuje da je Evropljanima sve teže da drže korak sa tehnološkim jezikom koji se stalno menja, prateći sve brži ritam inovacija. Nova studija kompanije Samsungpokazuje da, iako uzbuđenje zbog novih tehnologija raste, sve je veći rizik da potrošači neće moći da prate razvoj ove industrije zbog zbunjujuće terminologije koja se koristi.
Evropljani su prihvatili digitalnu revoluciju kao nikada do sad, jer 52% ljudi kaže da sada koriste tehnologije mnogo više nego pre dve godine, dok 13% priznaje da bez nje ne bi mogli da žive. Preko polovine od 10.000 ispitanika širom Evrope smatra da su poslednje inovacije, kao što su “klaud” ili “Internet stvari”, uzbudljive; ipak, skoro tri četvrtine (72%) priznaje da se često pretvaraju da znaju šta zapravo znače najnoviji tehnološki termini.
Skoro četvrtina ljudi izjavila je da ih zbunjujuća terminologija sprečava da koriste proizvod do krajnjih granica njegovih potencijala, 43% je izjavilo da poseduje najmanje jedan tehnološki uređaj koji je napredniji nego što je njima potrebno, a 11% oseća da ih je tehnologija ostavila daleko iza sebe.
„Naša studija pokazuje da terminologija koja se koristi u današnjim tehnologijama može da predstavlja prepreku za neke potrošače. Mi preduzimamo određene korake da se time pozabavimo, uključujući pojednostavljenje jezika koji koristimo, a takođe obezbeđujemo i obuku za digitalne veštine za 400.000 mladih ljudi. Smatramo da je ovo problem na nivou čitave ove industrije koji će, ukoliko se ne bude rešio, predstavljati prepreku za dalji napredak” – izjavio je Dejvid Lous, direktor marketinga kompanije Samsung.
„Dok pomeramo granice tehnologija za mobilne, digitalne uređaje i TV tehnologiju, naša industrija mora da obrati pažnju na to kako će ove dobrobiti učiniti dostupnim svima, i pružiti podršku onima koji još uvek nisu u potpunosti savladali najnovije koncepte, kao što su na primer “Internet stvari”. Važno je da na ovom putu ne izostavimo nikoga, što je razlog zašto mi ulažemo toliko mnogo u razvoj proizvoda koji će biti zaista pametni – jednostavni, laki za upotrebu, bezbedni i lako razumljivi”, dodao je on.
Istraživanje je sprovela kompanija Samsung među više od 10.000 Evropljana u 18 zemalja, kako bi ispitala kako se menja naš odnos prema tehnologiji, kao deo svog stalnog istraživanja. Kao odgovor na rezultate istraživanja, kompanija Samsung je pripremila praktičan terminološki rečnik „Jednostavni vodič kroz tehniku“ („The Plain Tech Guide„), kako bi objasnila šta znače ti najnoviji pojmovi i kako oni mogu da nam olakšaju život.
Evropljani vole emotikone
Sa razvojem tehnološkog jezika, razvija se i način na koji ljudi biraju da se izraze u vizelnoj formi. O emotikonima se već govori kao o novom, internacionalnom jeziku, ali je Samsungova studija pokazala da se mnogi muče da shvate šta ovi novi simboli zapravo znače. Pronađeno je da su Rumuni najslabije upoznati sa emotikonima – 27% se pretvaralo da zna više nego što zapravo zna o njima, a u stopu ih prate stanovnici Italije (26%).
Najkorisnije aplikacije
Studija je takođe ispitivala koje aplikacije Evropljani smatraju najkorisnijim. Otkriveo je da oni smatraju da su aplikacije sa mapama imale najveći uticaj na njih, u smislu da su im olakšale život – što je primetilo 66% ispitanika. Slede aplikacije za vremensku prognozu (56%) i kamere na telefonima (51%).
„Uprkos predviđanjima o zamoru novim uređajima, ohrabruje nas to što vidimo da Evropljani prihvataju svoje tehnološke uređaje bolje nego ikada. Sjajno je da 55% ljudi smatra da su poslednje inovacije, kao što su Galaxy S7 i Galaxy S7 edge uzbudljive, a mi znamo i iz naših podataka o prodaji da su milioni Evropljana prihvatili naš izazov da „preispitaju šta sve može jedan telefon“. Težimo da stvorimo proizvode koji će biti poželjni, trajni i laki za upotrebu, a ovi podaci su koristan podsetnik da moramo uvek da vodimo računa o tome da ne dozvolimo da kompleksan tehnički jezik postane prepreka za korisne inovacije i napredak“, izjavio je direktor marketinga kompanije Samsung Evropa.
O istraživanju:
Istraživanje sprovedela agencija Opinium Research od 16. marta do 1. aprila 2016. godine, na osnovu 10.138 razgovora preko interneta sa odraslim osobama iz Velike Britanije, Austrije, Belgije, Bugarske, Nemačke, Danske, Finske, Grčke, Mađarske, Italije, Portugala, Holandije, Norveške, Poljske, Španije, Rumunije, Švedske i Švajcarske.