Rezultati istraživanja koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab pokazuju da potreba korisnika za konektovanjem na internet, istog trenutka kada se nađu u inostranstvu, utiče na to da se oni često konektuju na nebezbedne Wi-Fi mreže, što dovodi njihove lične podatke u opasnost.
Istraživanjem Kaspersky Lab-a, tokom kojeg je anketirano 11.850 ljudi iz Evrope, Rusije, Latinske Amerike, Azijsko-pacifičkog regiona i Sjedinjenih Američkih Država, ustanovljeno je da je sajber kriminal uobičajena pojava kada su korisnici u inostranstvu. Međutim, budući da se sve veći broj kritičnih informacija o putovanju, od turističkih mapa do hotelskih rezervacija i avionskih karata, čuva onlajn, međunarodni putnici često nemaju izbora nego da se povežu na internet mrežu odmah po dolasku. Mnogi će biti spremniji da koriste Wi-Fi mrežu nego da se izlože troškovima rominga, uprkos činjenici da ih to može izložiti riziku.
Već na izlasku sa aerodroma, skoro polovina korisnika je već na mreži (40 odsto), pri čemu se većina njih povezuje kako bi porodicu i prijatelje obavestili da su stigli bezbedno (67 odsto), dok više od četvrtine korisnika (35 odsto) tvrdi da se povezuje uglavnom zbog preuzimanja informacija o putovanju. Poslovni pritisak (27 odsto) takođe je snažan faktor koji utiče na povezivanje, kao i velika želja korisnika da se što pre povežu na društvene mreže (29 odsto). Jedan od tri korisnika (33 odsto) navodi da jednostavno ima potrebu da se poveže na mrežu što je pre moguće.
Ljudi su navikli da su stalno povezani kada su kod kuće, pa tako kada se nalaze u inostranstvu retko kad razmišljaju gde se konektuju, kako se konektuju, ili ko bi mogao da ih „prisluškuje”. Otprilike tri četvrtine korisnika (74 odsto) nije bezbedno povezano na javne Wi-Fi mreže na aerodromima, u hotelima, kafićima ili restoranima.
Međutim, kada su korisnici daleko od kuće i pouzdanih mreža, njihov nedostatak obazrivosti za sjaber bezbednost savršeno odgovara sajber kriminlacima. Otprilike jedan od pet putnika (19 odsto) bio je žrtva sajber kriminala u insotranstvu, u poređenju sa korisnicima (4 odsto) koji su se suočili sa pravim kriminalom.
To nije iznenađujuće, uzimajući u obzir činjenicu da korisnici teško menjaju digitalne navike kada su u inostranstvu, iako postoji veća opasnost od izloženosti nebezbednim javnim mrežama. Otprilike polovina ispitanika je izjavila da koristi usluge banke (44 odsto) preko Wi-Fi mreže u inostranstvu, dok nešto manji broj korisnika kupuje onlajn (29 odsto) koristeći ove mreže.
Jevgenij Kasperski (Eugene Kaspersky), predsednik i izvršni direktor kompanije Kaspersky Lab, izjavio je: „Ja često putujem. Moj poslovni raspored je ispunjen sastancima, konferencijama i pregovorima na svim krajevima sveta. Više od 100 letova godišnje predstavlja nešto sasvim normalno za mene. Naravno, tokom putovanja koristim brojne javne Wi-Fi mreže za pristup internetu. Međutim, prva stvar koju uradim pre nego što se konektujem na mrežu jeste povezivanje na VPN (u mom slučaju Kaspersky Lab VPN), i to je najbolja mera predostrožnosti koju preporučujem svim korisnicima. Pored toga, obavezno redovno ažurirajte sve programe, uključujući i bezbednosna rešenja, i ne verujte nikome na internetu”.